71296-213506-1396870711به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، آیت الله العظمی نوری همدانی امروز در دیدار با اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر کار ستاد بازسازی را بسیار مهم تلقی کرده و گفتند: نیت خالصانه‌ای که در اعضای این ستاد برای بازسازی واقعه غدیر وجود دارد قابل و تقدیر و تمجید است.

ایشان غدیر را یکی از وقایع مهم اسلامی عنوان و اعلام کردند: عده‌ای فکر می‌کنند این واقعه یک برهه از تاریخ بوده که سپری شده است در حالیکه اینطور نبوده و پیامبر(ص) برای تعیین جانشینی برای خود و تکمیل رسالتش به امر خداوند این کار را انجام دادند.

مرجع تقلید شیعیان ابراز داشتند: پیامبر(ص) می‌دانست که روز از این دنیا خواهد رفت در همین راستا برای امتداد برنامه الهی که بوسیله دین اسلام آورده شد الزامی بود که کسی راه ایشان را ادامه بدهد البته کسی که تعلیم دیده و مسائل ولایت برای وی تبیین شده باشد، اجرای برنامه‌هایی که پیامبر آن را آورده بود و در آخر از دین اسلام حفاظت و نگهداری کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه رهبری ادامه دهنده راه امام معصوم و جانشین وی در دنیای امروز محسوب می‌شود، افزودند: به همین جهت رهبری باید بیان وظایف پیامبر و امامان معصوم (ع)، اجرای قانون اساسی و حفاظت و نگهداری از نظام جمهوری اسلامی ایران را انجام دهد.

ایشان با بیان اینکه متاسفانه بعد از پیامبر(ص) در غدیر انحراف بوجود آمد، خاطرنشان کردند: انحراف در غدیر اثرات نامطلوبی بر دنیا گذاشت به گونه‌ای که اگر انحراف ایجاد نشده و حضرت علی(ع) حکومت را به دست می‌گرفت اسلام در کل دنیا گسترش می‌یافت.

این مرجع تقلید در ادامه گفتند: تمامی جنایاتی که برای مسلمان‌ها در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… بوجود آمده است در نتیجه انحراف از غدیر است و حال باید با بازسازی واقعه غدیر این انحرافات را از بین ببریم که البته این کار سخت و بسیار مهم است.

استاد برجسته حوزه علمیه ابراز داشتند: خداوند در قرآن فرموده است رهبری به ظالمین نمی‌رسد، یعنی به جز معصومین کسی می‌تواند در نبود آن‌ها رهبری مسلمانان را برعهده گیرد البته کسی که با تقوا، شجاع، مدیر و مدبر بوده و بتواند قائم مقام معصوم قرار گیرد.

آیت الله نوری همدانی در پایان گفتند: فرهنگ اینکه حکومت اسلامی باید در دستان جانشین معصوم قرار گیرد در بین مردم جا بیفتد تا زمینه‌های ظهور امام زمان (عج) فراهم گردد.

……………..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube