تازه‌مسلمان اهل‌سنت آمریکایی از مطالعۀ مقتل امام‌حسین(ع) در ایام محرم امسال خبر داده است.

به گزارش سایت استبصار (پایگاه جامع شیعه شدگان)، جو میلبرن تازه‌مسلمان اهل‌سنت آمریکایی گفته است که به توصیۀ یکی از علمای اهل‌سنت، مقتل ابومخنف را مطالعه کرده است.

وی همچنین دربارۀ اهمیت محبت اهل‌بیت(ع) از دیدگاه اهل‌سنت، نکته‌ای جالب از آن عالم نقل کرده است.

میلبرن فایل مقتل را در صفحۀ گروه فیسبوکی «معنویت عملی در اسلام» پیوست کرده و نوشته است:

شیخی سنی از اعضای «جامعۀ سنی اهل‌البیت» این پی‌دی‌اف را برایم فرستاد که نوشتۀ ابومخنف، از علمای شیعه است. این کتاب، مقتل امام‌حسین است. من خواندمش و به‌نظرم خیلی به‌دردبخور بود. جالب اینکه این شیخ سنی به من گفت جهان اهل‌سنت با معضلی به نام «نواصب» [دشمنان اهل‌بیت(ع)] روبه‌روست و این افراد، مذهب اهل‌سنت را ربوده‌اند و می‌خواهند سنی‌ها را از محبت خاندان پیامبر دور کنند. او گفت که بدون محبت خاندان پیامبر، ایمان فرد مسلمان کامل نیست.

همچنین او چندی قبل در نوشتۀ فیسبوکی خود تأکید کرده بود که عید غدیر مایۀ وحدت مسلمانان است:

بعضی افراد، چه شیعه و چه سنی را دیده‌ام که می‌گویند عید غدیر روز فرقه‌گرایی و اختلاف و تفرقه است. من اهل‌سنت هستم و با این حرف مخالفم. بااینکه خودم عید غدیر را علنی جشن نمی‌گیرم، معتقدم که این روز نه‌تنها برای شیعیان، بلکه برای اهل‌سنت هم موسم وحدت است. شاید شیعه و سنی بر سر جایگاه امام‌علی(رض) باهم اختلاف‌نظر داشته باشند، اما هیچ‌کس از اهل‌سنت نمی‌تواند محبت رسول‌الله(ص) به او را انکار کند. هیچ سنی‌ای نمی‌تواند انکار کند که ابوبکر و عمر و عثمان او را مجاهدی شجاع‌تر از خود می‌دانستند. هیچ‌کس از اهل‌سنت نمی‌تواند انکار کند که امام‌علی(رض) پس از خدیجه اولین کسی بود که اسلام آورد. بنابراین، من در جایگاه یکی از اهل‌سنت، روز غدیر را برای خودم مهم می‌دانم؛ چون این روز محبت رسول‌الله(ص) به امام‌علی را برجسته می‌کند.

جو میلبرن در پاسخ به یکی از نظرها نیز خبر داده بود که تشکلی سنی در شیکاگوی آمریکا قصد دارد در محرم امسال مراسم عزاداری برپا کند.

نونگار
استبصار www.estebsar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube