به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار شماری از علمای بزرگ اهل سنت اندونزی، با بیان اینکه امروز فرصت خوبی برای پیشرفت و گسترش اسلام در جهان حاصل شده است، افزودند: امروز مردم دنیا از مادی گرایی و ماتریالیسم خسته شده و به دنبال پناهگاه معنوی هستند.

ایشان گفتند: آنچه می‌تواند عطش مردم جهان را فرو بنشاند تنها دین مبین اسلام است. ما باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم و در این صورت دین آینده دنیا اسلام خواهد بود.

مرجع تقلید شیعیان رسیدن به این مهم را در گرو وحدت مسلمانان و جلوگیری از اختلافات ارزیابی و تصریح کردند: وجوه اشتراک بین مسلمانان بسیار زیاد و وجوه اختلافی اندک است و باید با ایستادگی و پافشاری بر مشترکات به دنبال پیشرفت و گسترش دین اسلام بود.

آیت الله مکارم شیرازی یادآور شدند: باید جلوی افراطی‌گری را در تمام مذاهب اسلامی بگیریم، چراکه این مساله به اختلافات و جنگ‌های داخلی در جهان اسلام دامن می‌زند.

ایشان با اشاره به جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه، این فجایع دردناک را محصول تفکر افراطی‌گری خوانده و افزودند: اسلام دین رحمت، مودت و محبت است، حضرت رسول (ص) نیز رحمت للعالمین هستند و خشونت و تندروی هیچ جایگاهی در اسلام ندارد.

این مرجع تقلید در ادامه تصریح کردند: قرآن حتی نسبت به غیر مسلمانان که با آنان سر جنگ نداشته باشند، توصیه‌های بسیاری دارد؛ بنابراین به طریق اولی این امر درباره خود مسلمانان صادق است و آن‌ها باید با هم مهربان باشند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه بر همه علمای اسلام لازم است تا جلوی افراطی‌گری را بگیرند، فرمودند: باید افراد نادان را توجیه کرد تا رشته اتحاد امت اسلام مستحکم شود.

ایشان با اشاره به برگزاری کنگره خطر جریان‌های تکفیری که قرار است طی دو ماه آینده با حضور اندیشمندان و علمای جهان اسلام در شهر مقدس قم برگزار شود، برگزاری این کنگره را در راستای همین هدف مهم تحلیل کرد تا بتوان اجماع علمای اسلام بر ضد اندیشه تکفیر را به دست آورد.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی افزودند: دشمنان ما به دنبال القای این نکته هستند که تکفیری‌ها دولت اسلامی هستند تا از این طریق به اسلام هراسی دامن بزنند؛ در حالی که آن‌ها نه دولت هستند و نه اسلامی هستند.

ایشان اظهار کردند: این مساله را باید به دنیا بفهمانیم تا جاذبه اسلام از بین نرود؛ بحمدلله با وجود نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان دین مبین اسلام به سرعت در دنیا در حال گسترش و پیشرفت است و در یکی از سال‌های گذشته قرآن پر فروش‌ترین کتاب در آمریکا بوده است.

مرجع تقلید شیعیان ظرفیت‌های اسلام برای پیشرفت در دنیای امروز را فوق العاده ارزیابی و تصریح کردند: اگر ما از این فرصت به درستی استفاده نکنیم روز قیامت در پیشگاه الهی مسؤول خواهیم بود.

ایشان در ادامه با بیان اینکه ما به کشور اندونزی به عنوان یک دوست افتخار می‌کنیم، گفتند: خوشبختانه دانشگاه‌های اسلامی و حوزه‌های علمیه در کشور شما روز به روز در حال گسترش است و از این بابت به شما تبریک می‌گوییم.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر گسترش ارتباط و تعامل علمای جهان اسلام با یکدیگر، تصریح کردند: اگر ما از هم دور باشیم دشمنان به سمپاشی و القائات خودشان می‌پردازند، اما اگر با هم باشیم تمام مشکلات حل خواهد شد.

استبصار estebsar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube