تازه مسلمان هلندی با ابراز شگفتی از معماری حرم مطهر رضوی گفت: آرامش حرم رضوی را در مکان دیگری تجربه نکرده بودم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، اسلام تنها دینی است که سیاه و سفید نمی‌شناسد و تمام انسان‌ها از هر رنگ و نژادی با هم برابر و به آرامی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. کوئل دوسیجنس مرد سفید پوست هلندی تازه مسلمان که با هاویا زن مالزیایی الاصل و مقیم هلند ازدواج کرده و زندگی خوب و آرامی را با یکدیگر سپری می‌کنند، برای نخستین بار با یکدیگر به زیارت حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) مشرف شدند و این فرصت مناسبی بود تا مصاحبه‌ای با این زوج خوشبخت داشته باشم.

آقای کوئل چه شد که تصمیم گرفتید مسلمان شوید؟
باید بگویم همسرم نخستین مشوق من برای رسیدن به حقیقت اسلام بود. من و همسرم با هم همکار بودیم و همیشه رفتار، روش و دینش برایم جالب بود به همین دلیل تصمیم گرفتم تا درباره اسلام تحقیق کنم. مطالعه درباره دین اسلام را شروع کردم و هر چه بیشتر درباره اسلام می‌‌‌فهمیدم بیشتر شیفته این دین می‌شدم باید بگویم که همسرم نیز در این زمینه خیلی به من کمک کرد و ما ساعت‌ها درباره اسلام با هم بحث می‌کردیم. پس از تحقیق‌ها و مطالعه فراوان به این نتیجه رسیدم که اسلام بهترین و کاملترین دین است که با آن می‌توان انسانیت را شناخت.

برای نخستین بار است که به ایران و حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) مشرف می‌شوید؟
من قبل از مسلمان شدم یک بار به شهر‌های شمالی و سواحل دریای خزر سفر کرده بودم اما این نخستین سفری است که با همسرم به ایران و حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) مشرف شدم.
خانم هاویا از اینکه با تلاش‌های شما یک فرد به دین اسلام مشرف شده است چه احساسی دارید؟
من خیلی خوشحالم که کوئل توانست به دین اسلام مشرف شود باید بگویم که من فقط او را راهنمایی کردم. این خود او بود که با تلاش و کوشش و تحقیق فراوان توانست تفاوت‌ها و زیبایی‌های این دین را درک کند و مسلمان شود من فقط می‌توانم به او تبریک بگویم.
آقای کوئل خانواده تان با مسلمان شدن شما مخالفتی نداشتند؟
باید بگویم هلند کشور فرهنگ‌ها است و می‌توان گفت مردمی با بیش از ۸۰ نوع مذهب و دین مختلف در این کشور زندگی می‌کنند به همین دلیل خانواده‌ام خیلی با این مسئله که من به دین دیگری مشرف شدم مخالفت نکردند.
با توجه به اینکه اسلام برترین دین است آیا برای دعوت خانواده‌ات به اسلام تلاشی کرده‌اید؟
باید بگوییم با فشار، تهدید و خواهش کسی مسلمان نمی‌شود بلکه سعی می‌کنم همیشه با رفتار و کردارم زیبایی‌های این دین آسمانی را به آن‌ها نشان دهم. به این امید که آن‌ها نیز روزی حقیقت و زیبایی اسلام را ببینند و مسلمان شوند.
چه احساسی از حضور در این مکان دارید؟
حضور در این حرم مطهر احساس امنیت و آرامشی عجیب به انسان می بخشد که نمی‌توان آن را در جای دیگر تجربه کرد.

کدام قسمت حرم برای شما جذابیت بیشتری دارد؟
کاشی‌کاری‌های صحن‌ها، آیینه‌کاری‌های رواق‌ها همچنین وجود موزه‌ در مکان مذهبی من را شگفت‌زده کرد.
نظرتان درباره موزه‌هایی که بازدید کرده‌اید چیست؟
باید بگویم که موزه فرش جذابیت بیشتری داشت. هنرنمایی ایرانیان در این موزه از دوران‌های گذشته تا کنون همچنین بیان جزئیات بافت یک فرش برای من جالب بود. باید بگویم که فرش ایرانی در دنیا شناخته شده و البته در هلند بسیار گران است.

تسنیم

استبصار www.estebsar.ir

تلگرام t.me/estebsar_ir

ایتا  eitaa.com/Estebsar_ir

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube