به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار،  خانم سیلوا متو، استاد دانشگاه اقتصاد سوئد پس از مطالعه و تحقیق، با به زبان‌آوردن شهادتین در حرم مطهّر ثامن الحجج، علی بن موسی الرّضا علیه السّلام به دین مبین اسلام و مذهب حقّه تشیع مشرف شد.

«سیلوا متو» که ۳۱ سال سن دارد، طی مراسمی که با حضور کارشناسان دینی اداره ارتباطات اسلامی و امور زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی در رواق غدیر حرم مطهّر حضرت امام رضا علیه السّلام برگزار شد پس از تشرف از دین مسیحیت به دین مبین اسلام نام مبارگ «زینب» را برای خود برگزید.

این بانوی تحصیلکرده سوئدی،در مورد علت گرایش خود به دین مبین اسلام و مذهب حقّه تشیع، گفت: اسلام دین کاملی است که می‌تواند همه نیازهای انسان را تأمین کند و دستورالعمل‌های جامعی را برای خوب زیستن دارد و با مطالعاتی که در این زمینه داشتم مذهب تشیع را برای خود انتخاب کردم.

وی که ۱۸ ماه برای انتخاب دین اسلام تحقیق و پژوهش کرده است، خاطرنشان کرد: با مطالعه قرآن و مطالعه کتاب‌هایی از زندگی نامه ائمه اطهارعلیهم السّلام مذهب تشیع را کامل‌ترین مذهب انتخاب کردم که تمام دستوراتی که در آن آمده از مبانی علمی برخوردار است و باعث سعادت فرد می‌شود.

این تازه مسلمان با اشاره به اینکه از طریق دوستان خود در دانشگاه با دین اسلام آشنا شده است، افزود: با سفری که به سوریه داشتم و ارتباط با دوستانی که مسلمان بودند توانستم اطلاعات زیادی را در خصوص دین مبین اسلام کسب کنم.

«سیلوا متو» با اشاره به ضرورت حجاب و پوشش مناسب اسلامی برای زن‌ها گفت: حجاب نه تنها مانعی برای حضور زن در جامعه ایجاد نمی‌کند، بلکه این پوشش و حجاب، موجب کامل‌شدن شخصیت وجودی او نیز خواهد شد.

این بانوی سوئدی در خصوص حجاب نیز افزود: حجاب مانند حصاری برای زن‌ها است که موجب امنیت و آرامش بیش‌تر آنها خواهد شد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه تاکنون به حرم مطهر رضوی مشرف نشده بودم اما احساس نزدیکی زیادی با حضرت رضا علیه السّلام داشتم و لقب امام رئوف که به ایشان نسبت می‌دهند بسیار برایم آرامش بخش شد لذا برای تشرف به دین اسلام این مکان ملکوتی را انتخاب کردم.

این تازه مسلمان حرم مطهر رضوی با اشاره به علاقه‌ای که برای زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها دارد، ابرازداشت: بعد از سفر ایران بلافاصله به کربلا می‌روم و مرقد مطهر امام حسین علیه السلام را زیارت خواهم کرد.

منبع:اسلام پرس

استبصار estebsar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube