به گزارش سایت استبصار (پایگاه جامع شیعه شدگان)/– سلام،  لطفا خودتان را معرفی کنید و بگویید که چندوقت است که مسلمان شده اید؟

سلام علیکم. حدود دو سال است که مسلمان شده ام.نام قبلی من ایزابل بود و هنوز هم بخشی از نام من را تشکیل میدهد. در حال حاضرنام من فاطیما ایزابل است.۳۶ سال سن دارم و اهل پرتغال هستم جاییکه خانواده من کاتولیک هستند.بعد از مسلمان شدن طلاق گرفتم و تنها مسلمان خانواده ام هستم و خود اشتغال به عنوان نظافت کار هستم.

 – چطور شد که مسلمان شدید؟

با رویایی که چهارسال پیش در خواب دیدم شروع شد. بعد از گذشت دو سال در حالیکه از کنار مسجد شیعیان میگذشتم این حس قوی تر شد. مانند  کسی که به اعماق وجودم و قلبم نفوذ کرده و مرا به رفتن به مسجد دعوت میکرد. من دور از آن مسجد زندگی می کردم اما آن روز از آنجا میگذشتم و این دعوت را از درونم داشتم و چیز زیادی درباره ی اسلام نمی دانستم و آنچه که می دانستم خوب نبود! اما باز هم بعد از چند روزاز پیدا کردن مسجد، تصمیم به  تحقیق دوباره در باره ی مسجد گرفتم. دنبال اطلاعات می گشتم و سپس دومین رویا را دیدم. یک شیر سفید را در خواب دیدم و “الله اکبر”  را به زبان عربی نوشتم و در این لحظه  متوجه شدم آنچه را که مدت ها دنبالش بوده ام، پیدا کرده ام و به دین اسلام مشرف شدم.

– آیا قبلا “الله اکبر” را دیده یا شنیده بودید؟

قبل از خوابم  نوشتن به زبان عربی را نمی داستم و با اینکه معنای آن را نمی دانستم در یک کاغذ به آن اشاره کردم ومعنای آن را بعد از تشرفم متوجه شدم. روز میلاد حضرت  فاطمه(سلام الله علیها) بود و بنابراین اسم فاطیما را انتخاب کردم.

 – عکس العمل خانواده یتان چه بود؟

مادرم در ابتدا قبول نکرد،دخترانم با من احساس غریبگی می کردند اما بعد از مدتی متوجه شدند که من قصد تغییر ذهنیتم را ندارم وبنابراین آموختند که چگونه  تحمل کنند و بپذیرند و من نیز با آنها صبورانه رفتار می کردم.آنها هنوز اسلام را نپذیرفته اند اما خداروشکر در حال حاضر خانواده ی بهتری هستیم .

 – سطح تحصیلات شما چیست؟

دانش آموخته ی کالج هستم  و دو سال است که دانشجوی حوزه هستم

 – چطور شد که به حوزه راه پیدا کردید؟

تلاشم این بود که خودم درباره ی اسلام بیاموزم برخلاف اینکه کسی مرا آموزش بدهد تا اینکه به حوزه دعوت شدم و فرصتی مغتنم برای تحصیلم فراهم  شد.عاشق تحصیل در حوزه هستم و با جمع مسلمانان آمیخته شده ام.

– چرا شیعه شدید؟

شیعه را انتخاب  کردم چرا که قلبم آن را انتخاب کرده همانطور که قبلا گفتم مانند یک دعوت درونی به اسلام بود.

 – شما به عنوان یک بانوی مسلمان محجبه هستید.آیا از فضای اسلام هراسی موجود نمی هراسید؟

من بعد از گذشت دو ماه از مسلمان شدنم باحجاب شدم. در ابتدا میترسیدم ولی حالا نه! این انتخاب من است. من برای خودم حق تصمیم گیری دارم. حجاب داشتن خطرناک است اما چیزهای دیگری هم هستند که خطرناک باشند. برای ترس از مردم نیست برای ترس از خداست.

 – در این دوسالی که محصل حوزه هستید چه چیزهایی را آموخته اید؟

منطق،الهیات،اخلاق،تاریخ اسلام و حقوق و چیزهای بیشتر دیگری.اما  احترام و ارزش قائل شدن برای خودم مهم ترین چیزیست که آموخته ام و همچنین تفاوت در نگاهم در بسیاری از مسائل و اخلاقم را بهبود بخشیده ام.تصمیم و اراده ی جدی برای داشتن شخصیت قوی و قدرتمند در بهبودم بسیار مهم است.

 – دوست نزدیکتان کیست؟

با همه دوست هستم ونه فرد خاصی! و به دخترانم بسیار علاقه مندم.دخترهایم عزیزان من هستند.

 – چه چیزی از جامعه ی اسلامی و مسلمانان برای شما جالب است؟

من عاشق مطالعه ی فرهنگ و اخلاق آنها ، عقل و منطقی که تنها در راه پرستش خدا استفاده می شود،هستم.رستگاری بسیار زیباست  و بعضی اوقات این حس را در من به وجود می آورد که به اندازه ی کافی خوب نیستم.مسلمان بودن فقط اسمی نیست.برای  مسلمان واقعی شدن نیاز به یک جهاد بزرگ درونی با خودمان است و نه با شعار بلکه در اعمال و قلب و همچنین روح و روان هر کس برای داشتن بازتاب خوب بسیار مهم است.

 – خاطره ای که درباره ی اسلام باشد برای گفتن دارید؟

آنچه که می توانم بگویم این است که در محله ای که قبلا زندگی می کردم مردم از اینکه من مسلمان شدم خوششان نیامد و به من هنگامی که از خانه بیرون می رفتم توهین می کردند.اما من راهم را یافتم. خدا مرا حفظ کرد و شکر خدا جایی را پیدا کردم که بتوانم اسلام را عملا بیاموزم.

 – چه چیزهایی اوقات فراغت شما را پر می کند؟

کتاب می خوانم و فعلا بسشتر کتاب های مربوط به حوزه مانند منطق و تفسیرو… را می خوانم.کتاب هایی که مرا به سمت دانش هدایت نمی کنند برای من مفید نیستند و تنها زمانم را تلف می کنند.  کتاب ” به سوی زندگی جاودانه” نوشته ی “محمدسعید بهمن پور” که یک ایرانی است و استاد من در حوزه هم هست را دوست دارم.همچنین کتاب دکتر شمالی درباره ی سیستم عقیده ی اسلامی و حقوق را هم دوست دارم.

 – فاطیما به نظر شما زیباترین آیه ی قرآن چیست؟

من تا کنون تمامی قرآن را به زبان خودم نخوانده ام اما به سوره ی ناس که به پچ پچ شیطان  و تلاش او برای وسوسه ی انسان اشاره می کند علاقه مندم. همچنین در حال حفظ قرآن هم هستم.

 – نظرتان درباره ی حجاب چیست؟ داشتن حجاب برای شما سخت نیست؟

خیر. من بعد از دو ماه از اسلام آوردنم حجاب را پذیرفتم و هم اکنون بخشی از وجود من است.

از همکاری و وقتی که در اختیار ما گذاشتید ممنونم.

 رهیافته

استبصار www.estebsar.ir

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube