به گزارش سایت استبصار (پایگاه جامع شیعه شدگان)،‌ حجت‌الاسلام ریاضت در مراسم جشن میلاد صاحب‌الزمان(عج) گفت: یکی از توصیه‌های اهل‌بیت(ع) به شیعیان این است که در دعاهایتان به درگاه خدا درخواست داشته باشید در زمره یاران و سربازان امام‌زمان(عج) باشید اما نکته قابل توجه این است که برای اجابت این دعا باید گام‌های عملیاتی نیز برداشته شود زیرا دعا به تنهایی کفایت نمی‌کند، اگر من مریض داشته باشم و فقط به همه بگویم: «التماس دعا» اما مریضم را نزد دکتر نبرم همان‌ها که از آنان درخواست دعا داشتم به من خواهند گفت: «تو خودت مریضی، اول خودت به دکتر برو!»

وی افزود: هر دعایی همینطور است، برای اجابت دعا، خود من هم باید قدم‌‍‌هایی بردارم لذا می‌گویند دعا لازم است اما کافی نیست، اگر امام‌زمان(عج) قرار بود فقط با دعا ظهور بفرمایند تا حالا ظهور کرده بودند مخصوصاً الان که به برکت خون شهدا و نفس امام راحل  این مراسم‌ها زیاد شده است.

ریاضت بیان کرد: حال تصور کنیم امام‌زمان(عج) ظهور فرمایند اما آیا این دعاها در حق ما مستجاب می‌شود؟ پیامبر(ص) فرموده‌اند برای هر چیزی نشانه‌ای وجود دارد، ایشان وقتی زید را دیدند که حالش پریشان است فرمودند: ای زید در چه حال هستی؟ زید: گفت در حال یقین هستم، پیامبر(ص) فرمودند برای هرچیزی علامتی است، علامت این حالت چیست؟ زید عرض کرد: بیشتر کسانی که صف اول نماز شما هستند کف جهنم عربده می‌زنند و برخی از آنان در بهشت قهقه می‌زنند و این صداها نمی‌گذارد من بخوابم! اسم‌های این افراد را بگویم؟ که پیامبر(ص) فرمودند همین مقدار کفایت می‌کند.

وی اظهار کرد: دسته‌ای از کسانی که به ظاهر از یاران امام‌زمان(عج) هستند وقتی امام‌زمان(عج) ظهور بفرمایند در مقابل حضرت(عج) قرار می‌گیرند زیرا این افراد فقط ادعا داشتند اما مدعا نداشتند، از طرفی کسانی هستند که وقتی حضرت(عج) ظهور بفرمایند در راه امام‌زمان(عج) جان خود را فدا می‌کنند، این افراد کسانی هستند که ادعا نداشتند بلکه مدعا داشتند.

ریاضت گفت: خب، حالا از کجا بفهمیم ادعای ما، مدعا دارد یا ندارد؟ امام‌حسین(ع) وقتی به کربلا می‌رفتند از کسانی که از کوفه می‌آمدند پرسیدند از کوفه چه خبر؟ آن افراد گفتند «کوفیان در قلب‌هایشان دوستتان دارند اما صفوفشان علیه شماست!» پس ممکن است کسی برای امام زمانش بنر هم بزند که چرا نمی‌آیی اما بعد که امام(ع) آمد تا شش ماهه امام(ع) را هم سر بزند! تاریخ نشان می‌دهد چنین چیزی ممکن است. عید امسال وقتی رهبر معظم انقلاب که نائب امام‌زمان(عج) هستند برای سخنرانی به حرم رضوی رفتند مردم می‌گفتند ما اهل کوفه نیستیم علی(ع) تنها بماند، حضرت آقا فرمودند دیگر شعار ندهید بلکه عمل کنید.

وی در مورد ویژگی‌های یاران امام‌زمان(عج) افزود: کسی که می‌خواهد از یاران امام‌زمان(عج) باشد باید سه ویژگی داشته باشد؛ اول باید اهل ورع باشد یعنی نه تنها واجبات را انجام دهد و محرمات را ترک کند بلکه باید بر انجام حلال‌ها دقت کند و هر حلالی را انجام ندهد، مثلاً کسی که محرم می‌شود ۲۴ کار بر او حرام می‌شود، آن‌هم کارهایی که خارج از این وضعیت حلال است، اما هرکس به خدا نزدیکتر می‌شود باید بیشتر دقت کند.

ریاضت بیان کرد: دوم باید برای تکامل مکارم اخلاقش تلاش کند، اخلاق نیز خودش را بیشتر در زبان نشان می‌دهد، مثلاً بفرما، بشین و بتمرگ یک معنا می‌دهند اما انسانی که متخلق به اخلاق باشد بهترین کلمات را انتخاب می‌کند، مخصوصاً انسان باید با خانواده‌اش مدارا کند و بددهن نباشد.

وی در پایان سخنانش اظهار کرد: سومین ویژگی این است که شخص منتظر باید انتظارش مشخص باشد و طوری عمل کند که همه بفهمند این شخص منتظر است، اگر این سه شرط باشد انسان می‌تواند امیدوار باشد از یاران حضرت(عج) است و ظهور نیز با وجود چنین یارانی واقع خواهد شد.

ابنا

استبصار www.estebsar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube