به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، ستاد حوزه علمیه قم در جشن بزرگ میلاد امام رضا(ع) که در حسینیه بزرگ شهدا قم برگزار شد تصریح کرد: معرفت و شناخت حضرات امامان معصوم از واجب‌ترین واجبات و از با فضیلت‌ترین فضائل و از پر سود ترین موضواعت دینی است.

حجت الاسلام و المسلمین «گنجی» افزود: گویای این مدعا روایتی است که حضرت رسول(ص) فرموده‌اند: «هرکس بمیرد در حالی که امام زمان و امام عصر خویش را نشناخته این انسان به مانند زمان کفر به مانند زمان جاهلیت یعنی قبل از اسلام به مانند کافران می میرد و از دنیا می رود».

وی با بیان اینکه امروزه معنی این روایت خیلی واضح و روشن است ادامه داد: شما ببینید آل سعود و وهابیت چه کسانی را تربیت کرده‌اند؛ داعش، طالبان و … که اخلاقشان زشت‌ترین اخلاق حتی گاهی از صهیونیست هم بدترهستند.

این خطیب برجسته گفت: شیعه امامان معصومش را قبول کرده و شناخته و اینکه می‌گوییم شناخته، نه شناختن بهجتی بلکه منظور از شناخت یعنی به امات قبول کرده که به این می گویند شناخت و در روایات تبیین و معنی شده است.

حجت الاسلام گنجی بیان داشت: فقط در امامت داریم اگر کسی بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد به مانند زمان کفر به مانند زمان جاهلیت یعنی قبل از اسلام به مانند کافران می‌میرد و از دنیا می رود و راجع به نماز، روزه، حج و عبادات دیگر این تعبیر را نداریم چون معرفت و شناخت امامان معصوم از واجب‌ترین واجبات است و چون با معرفت امام عقائد صحیح و درست می‌آید.

وی با بیان اینکه توحید ، نبوت ، معاد ، قرآن شناسی و … به وسیله امام شناسی پیدا می‌شود اظهارداشت: یکی از دلایلی که باعث شده است شیعه زیبا فکر کند این است که هر آنچه در کتب می‌آید را از امامان اهل‌بیت(ع) گرفته‌اند و از راهنمایی‌های آنان استفاده کرده‌اند.
استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: امام شناسی، معرفت و شناخت امام از واجب‌ترین واجبات است، کم اهمیت جلوه ندهیم و از با فضیلت ترین فضائل در مکتب اسلام است و در ارتباط با امام شناسی ۴۲۰ فضیلت از فضائل امامان معصوم فقط در زیارت جامع کبیره ذکر شده و حدود ۱۰۰ فضیلت را در اصول کافی امام رضا(ع) بیان کرده‌اند.

حجت الاسلام گنجی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) مظهر و جلوه ی ۱۰۰۱ نام خداوند و مظهر ستاریت هستند و ایشان فرمودند: “پدرم امام صادق(ع) به من این جمله را می‌فرمودند: عالم اهل‌بیت در سلب تو است و امام رضا عالم اهل‌بیت(ع) است”.

استبصار www.estebsar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube