ببه گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، آیت الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: یک جوان ۳۲ ساله مهندس که تبعه کشور ایتالیا است با حضور در حوزه علمیه الغدیر به دین اسلام و مذهب تشیع مشرف شد.

آیت الله حیدری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این جوان ایتالیایی به نام ‘وین چنزو آبروتوسه’ پیش از این مسیحی و پیرو مذهب کاتولیک بود و وی بعد از تشرف به اسلام نام ‘محمدعلی’ را برای خود انتخاب کرد.
آیت الله حیدری اضافه کرد: بعد از اینکه اصول اعتقادی اسلام و فروع و اخلاق مذهب اسلام را برای او توضیح دادم ایشان شیفتگی خود را به اسلام اعلام کرد و با ادای شهادتین و شهادت ثلاثه، شرعا به دین اسلام و مذهب شیعه جعفری تشرف پیدا کرد.
وی ادامه داد: درباره امام زمان (عج) و ولایت نیز به ایشان توضیحاتی داده شده است.
آیت الله حیدری اظهار کرد: این جوان ایتالیایی به صورت آگاهانه مسلمان شده است و گواهی کتبی تشرف ایشان به اسلام صادر شد.
وی گفت: همچنین یک جلد قرآن و یک جلد کتاب شناخت اسلام از علامه طباطبایی به ایشان تقدیم شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: محمدعلی از اینکه مسلمان و شیعه شده است اظهار خوشحالی کرده و یکی از انگیزه های خود را تمایل شدید و علاقه مسلمانان به مذهب خود عنوان کرده است.
وی اضافه کرد: به اعتقاد این جوان ایتالیایی، اغلب اروپایی ها علاقه و تمایل و ارتباط خوبی با مذهب خود ندارند و مذهبشان جذبه لازم را برای انسان ندارد.
آیت الله حیدری تاکید کرد: انسان هایی که فطرت آنها رگه های سلامتی را داشته باشد شروع به تحقیق می کنند و این جوان نیز بعد از تحقیق به حقانیت اسلام و تشیع پی برده است.

وی تصریح کرد: هنگام توضیح دین اسلام و جهاد برای اینکه ذهن این جوان به اشتباه به گروه های تکفیری و داعش کشیده نشود، روح جهاد در اسلام را شرح و به او گفته شد که جهاد در اسلام برای دفاع از حق و حقیقت و دفاع از انسان های مظلوم در برابر ظالمان است و ارتباطی با خشونت گرایی و اعمال تکفیری ها ندارد.
آیت الله حیدری اضافه کرد: گروه های تکفیری به هیچ وجه ترجمان اسلام نیستند و اینها عده ای جاهل و وابسته به کفر هستند که عملکردشان ارتباطی با اسلام ندارد.
وی افزود: یکی از اهداف استعمارگران برای تقویت تکفیریان و ایجاد برداشت غلط و حالت تنفرانگیز در ذهن اروپایی ها این است که تکفیری ها را به اسلام نسبت می دهند.
امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: نامه رسمی اینبه رییس دادگستری استان نوشته شد تا طبق مراتب قانونی وی را به صورت رسمی مسلمان اعلام کنند.

استبصار www.estebsar.ir

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube