یک جوان ایتالیایی مسیحی با حضور در دفتر امام جمعه موقت اهواز به دین مبین اسلام و مذهب تشیع تشرف یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، یک جوان ایتالیایی با سابقه تحصیلات مهندسی به دفتر حوزه علمیه الغدیر اهواز مراجعه و اظهار کرد که پیرو مذهب کاتولیک از دین مسیحیت بوده و به آیین اسلام گرایش پیدا کرده است.

این جوان ایتالیایی که وین چنزو آبروتزسه نام داشت پس از گرویدن به آیین تشیع نام محمدعلی را برای خود برگزید.

امام‌جمعه موقت اهواز بیان کرد: با توجه به اینکه اروپایی‌ها نسبت به مذهب و دین بی‌تفاوت هستند و در واقع به جهت آنکه مسیحیت و دیگر مذاهب تحریف شده توانایی تأمین نیازهای روحی و معنوی انسان‌ها را ندارند، لذا افرادی که به فطرت خود بازگشته‌اند به دنبال منبع زلالی هستند که این نیازهای روحی و معنوی را تأمین کنند.

این جوان ایتالیایی با مطالعه​ای که نسبت به قرآن داشت به این کتاب جذب و علاقه‌مند به تشرف به آیین اسلام شد. ابتدا اجمالی از آیین اسلام در بخش عقاید مثل توحید، نبوت، معاد، عدل و امامت برای وی توضیح داده شد و بحث ولایت اهل‌بیت(ع) و ائمه اطهار(ع)، غیبت امام زمان(عج)، ولایت فقیه و جایگاه مراجع تقلید در عصر غیبت نیز برای این جوان تبیین شد.

در زمینه فروع دین، بحث نماز و روزه و حج و مسائل دیگر به خصوص جهاد نیز توضیح داده شد. در بحث جهاد توضیح داده شد که روح جهاد به دفاع از حقیقت و انسان‌ها مقابل متجاوزان برمی​گردد و نباید با خشونت‌های بی‌جایی که سلفی‌ها و تکفیری​ها انجام می‌دهند اشتباه شود. این​ها جهاد نیست و ماهیت این جریان​ها وابستگی به استکبار و صهیونیسم است و ترجمان اسلام نیستند. چون بسیاری از اروپایی​ها و غربی​ها در اثر حرکت اخیر تکفیری​ها نسبت به جهاد دچار شبهه شده​اند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان گفت: همچنین پس از آن اخلاق اسلامی توضیح داده شد که گرایش به فضایل و دوری از رذیلت‌هاست و آداب و آیین رسمی انتقال یک غیرمسلمان به اسلام که همان ادای شهادتین، همره با ادای شهادت ثالثه یعنی ولایت امیرالمؤمنین(ع) و اهل بیت(ع) انجام شد و این جوان ایتالیایی رسماً و شرعاً مسلمان و شیعه اثنی عشری شد.

ایشان در ادامه سخنان خود اظهار کرد: این تنها فردی نیست که غیرمسلمان بوده و برای تشرف به اسلام مراجعه کرده است، تاکنون در سالهای اخیر افراد زیادی از اروپا، آسیا و ایران مسلمان شدند و یا غیر شیعه بودند که رسما به مذهب تشیع درآمدند. الحمدالله این حرکت و گرایش مخصوصاً از سوی جوانان و کسانی که عطش معنویت را در فطرت خود دارند، وجود دارد و این نمونه​ای از صدها و هزاران نمونه​ دیگری است که در جاهای مختلف افتاده و می​افتد.

امام‌جمعه موقت اهواز در پایان با بیان اینکه عوامل و انگیزه​های مختلفی در این گرایش تأثیر دارند، خاطرنشان کرد: برخی با مطالعه، جرقه​ای در وجودشان ایجاد می​شود و با تحقیق به نتیجه می​رسند. برخی نیز از طریق دوستی با مسلمانان، شیفته اخلاق آنها می​شوند و به مسلمانی گرایش پیدا می​‌کنند. دیگر عوامل معنوی، فکری، سیاسی، اجتماعی، مادی و خانوادگی نیز می‌تواند در گرایش به مسلمانی و تشیع مؤثر باشد.

ایسنا

استبصار www.estebsar.ir

تلگرام t.me/estebsar_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube