به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار،  نماینده ولی فقیه در کردستان در اختتامیه نخستین جشنواره مولودی‌خوانی رضوی که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد اظهار کرد: برگزاری این مراسم‌های مذهبی که هنر و مکتب دین با هم تلفیق می‌شود به ویژه برای بزرگانی همچون امام رضا(ع) ارزش والایی دارد.

حجت‌الاسلام «سید محمد حسینی‌ شاهرودی» خاطرنشان کرد: حضور در چنین مراسم‌هایی گامی ارزشمند در راستای دستیابی به کرامت و همچنین نشان دادن ارادت انسان به پیامبر مکرم اسلام(ص) و اهل‌بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه خداوند تبارک و تعالی همانگونه که انسان را به خود می‌خواند بر ارادت به پیامبر(ص) نیز دستور می‌دهد، تصریح کرد: خداوند پیامبران را بر نشان دادن مسیر درست و راه حق به مسلمانان تاکید و این نشان از جایگاه والای آنان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: این دعوت نیز از دیدگاه دین اسلام باید با بصیرت، آگاهی و تبیین همراه باشد، چرا که جهل و نادانی در اسلام جایی ندارد.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی با بیان اینکه جایگاه والای پیامبر و اهل‌بیت ایشان در آیات متعدد قرآن به صورت‌های مختلف مورد توجه و تاکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ارادت مردم ایران به ویژه مردم متدین کردستان به پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) مثال‌زدنی است.

وی خاطرنشان کرد: در کردستان سادات زیادی وجود دارند که این نشان از عشق و ارادت این مردم به اهل بیت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با بیان اینکه کردستان منطقه امن برای اهل‌بیت پیامبر(ص) بوده و حضور فرزندان اهل‌بیت(ع) در جای‌جای این استان دلیل محکمی بر این ادعا است، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از این بزرگواران از سرزمین‌های خود به این سمت حرکت کرده و در شهرهای این استان سکنا گزیده و به دیار حق شتافته‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی این مهم را افتخار بزرگی برای مردم کردستان دانست و تصریح کرد: کردستان نمود مودت و ارادت مسلمانان به اهل‌بیت(ع) است.

وی از خاندان پیامبر(ص) به عنوان گره‌گشا، رهنما و هدایت‌بخش انسان‌ها در هر عصر و زمانی نام برد و گفت: تمام سادات به واسطه اینکه فرزند پیامبر هستند دارای احترام هستند، اما برخی از آنها از ویژگی‌های خاص‌تری‌ برخوردارند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: محبت و مودت به خاندان رسول الله(ص) در کردستان ریشه تاریخی داشته و در برنامه‌های دهه کرامت کاملا نمود دارد.

منبع: ابنا

استبصار www.estebsar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube