downloadبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، آیت الله حکیم در این دیدار، ضمن تبریک به آنها به خاطر تشرف به مذهب تشیع، تصریح کرد: شما به خاطر وفاداری به حضرت محمد(ص) و اهل بیت مطهرش(ع)، سوار بر سفینه نجاتی شده اید که بدون شک شما را به سر منزل مقصود خواهد رساند.

وی خطاب به حاضران در این جلسه، با اشاره به اینکه دین اسلام بر اساس حق و عدل پایه گذاری شده است، گفت: خداوند تبارک و تعالی نور پیامبر را از نوری که خود آفرید خلق کرد نوری  که از نور عظمت و جلال خداوند است و امام علی(ع) و ائمه معصومین(ع) نیز نورشان را از آن اقتباس کردند. سپس خداوند ازنور علی(ع) و فاطمه(ص) ،حسن(ع) وحسین(ع) را آفرید.

در ادامه این دیدار، آیت الله حکیم با مقایسه ادیانی که در راستای دور کردن پیروان خود از جزییات دین و اکتفا کردن به عنوان های ظاهری تلاش می کنند و دین اسلام که چالش های علمی را می پذیرد و مردم را به بحث، تحقیق، بررسی و تدقیق تشویق می کند تا آنها را به حق رهنمون کند، خطاب به مستبصران گفت: این همان کاری بود که شما انجام دادید. چرا که اول اندیشیدید و سپس با عقل خود، راه صحیح را در پیش گرفتید آنگاه ادیان و مذاهب را با هم مقایسه کردید تا آنکه توانستید بین آنچه که برای مردم سودمند و آنچه که بیهوده است، تفاوت قایل شوید.

وی در ادامه از  هیات مستبصر سوری خواست تا در برابر مشکلات و مصایب، صبر پیشه کرده و آمادگی مبارزه با امتحانات سخت را به برکت آزمایش هایی که خداوند به واسطه آنها، در حق آنها بخشش خواهد کرد را داشته باشند. به ویژه آنهایی که در جامعه ی مملو از باطل و مخالفین عقاید آنها زندگی می کنند. کسانی که با عقل های خود توانستند، بر آنها پیروز شوند.

آیت الله سید محمد حکیم، در ادامه، مستبصران سوری را نسبت به دعوت به خداوند، پیامبر(ٌص) و اهل بیتش با نصیحت و موعظه و  سخن نیکو و دور از هر گونه  خشونت، هیجان و تعصب سفارش کرد و بیان داشت: این دعوت باید به واسطه گفتگو با خردمندان گروه مخالفان و با مدارا و نرمی و به دور از هر نوع خشونت، صورت گیرد. مخالفانی که شرایط به آنها ستم روا داشته و در شبهه هایی پوچ سرگردان شده اند.

حضرت آیت الله العظمی سیدمحمد سعید حکیم، در ادامه ضمن درخواست از گروه مستبصران سوری در جهت تدقیق هر چه بیشتر دین، مطالعه عقاید و بر پایی مناسک اهل بیت(ع) ، اظهار داشت: برگزاری مناسک و شعایر اهل بیت(ع)، فرصتی برای اتحاد، موعظه، ثواب و نیرویی است که طوق نادانی را با معرفت می شکند و عقل ها را از تاریکی پرستش  پوچ خداوند به سوی نور ولایت و توحید آزاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube