بـا رونـق گـرفـتـن پـدیـده استـبـصـار و روشنگری مستبصرین شیـعه،موج گرایـش جوانان سنی به مذهـب اهـلبیت علیهم السلام تشیع اثنی عشری،فوبـیا و شیعه هراسی رابه جان بـرخـی هـا انـداخـت کـه پس لرزه های آن در سودان، تونس، مصر وعربستان نمایان است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار،
؛ از چند دهه اخیر با روی آوردن گروهی از اهلسنت به مذهب اهلبیت علیهم السلام و گرایش جوانان اهلسنت به مذهب شیعه اثنی عشری و رونق گرفتن پدیده استبصار در جوامع سنی مذهب، علی الخصوص در کشورهای تونس، سودان و مصر، غالب علمای اهلسنت از در انکار وارد شدند و هرگونه استبصار سنی های شیعه شده معروف را انکار می کردند و فاقد وجود خارجی می دانستند.


با این حال هنگامیکه کار از کار گذشته بود و مردم پدیده ی استبصار و موج گرایش به تشیع که از آن به آنفولانزای شیعی تعبیر می نمودند را دریافته بودند، این گروه که پیش از این چنین افرادی را فاقد وجود خارجی می دانستند با تغییر منهج و روش، چنین افرادی را مزدور و وابسته به ایران و مناطق شیعه نشین و محصولی از اتاق فکر حوزه های قم و نجف معرفی می کردند.


بر روی هم رفته و با روشنگری های مستبصرین شیعی که در بطن جوامع سنی مذهب رشد و نمو کرده بودند و نیز با نگارش کتب و تألیفات و شرکت فعال در شبکه های ماهواره ای و اتاق های گفتگو در سطح اینترنت، پیرامون نحوه هدایت به مذهب اهلبیت علیهم السلام و پاسخ به پرسش ها و شبهاتی که زمانی بدلیل عدم ارتباط رو در رو با شیعیان در ذهن برخی ها بدلیل سوء نظر علمای به اصطلاح مذهبی نقش بسته بود سهم بسزایی در تغییر ذهنیّت جوامع سنی در مورد شیعیان ایفاء نمودند.


پس از این افرادی که برچسب عدم وجود خارجی و مزدور و محصول اتاق های اندیشه و فکری شیعیان می دانستند، خود با توجیهی بچه گانه که برای رسیدن به هدف گاهی اوقات می توان دروغ مصلحت آمیز گفت با نوشتن رمان و زندگینامه سنی شدگانی که غالباً پس از مرگشان و آنهم بدست شیعیان (!) به طور معجزه آسایی خاطراتشان در زندان های وزارت اطلاعات ایران و آنهم نثری نزدیک به کتاب های مستبصرین شیعی مانند: دکتر محمد تیجانی، دکتر عصام العماد، صالح الوردانی و سایر چهره های شیعه شده بود بدست علمای آگاه می افتاد تا زمینه مساعدت برای چاپ در چاپخانه های پاکستان و عربستان مهیّا شود!


مدتی نگذشته بود که با روشنگری های صورت گرفته توسط شیعیان و جمع آوری تناقضات و رطب و یابس هایی که ذهن دروغگو حافظه اش او را یاری نمی داد، بسرعت به جمع آوری کتاب هایی که با پول های گزاف در دارالطبع های وهابی آنرا چاپ کرده بودند از سطح بازار پرداختند.


امّا بار دیگر روش فعّالیّت این گروه رنگ باخت و فوبیای شیعه و شیعه هراسی بصورت تحذیر از شیعه گرایی، عدم صحبت و معاشرت با شیعیان، ممانعت از ورود شیعیان و ایرانی های فارس زبان به مناطق عربی مانند:مصر در قالب گروه های گردشگری از ترس گرایش سنی به مذهب اهلبیت علیهم السلام و برگزاری همایش ها و کنفرانس های ضد شیعی در کشورهایی نظیر:مصر، سودان، تونس، عربستان و…نمایان شد.


غافل از اینکه خداوند خود وعده داده است «که حزب او پیروز و غالب خواهند بود» و با «دهان خویش نمی توانند نور خداوند را در دلهای مؤمنین خاموش گردانند.»

 

* علیرضا جعفری، سردبیر اسلام پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube