vaetasemoo4

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، سیدمحمد حسینی، مستبصر اهل اسکندریه، از حیات اجتماعی دینی خود در مصر پرده برداشت.
وی با اعلام اینکه همیشه به اسلام از راه تعقل می‌نگریستم و در تمام مباحث اسلامی که در کشور مصر صورت می‌گرفت حضور نسبتاً فعال داشتم، اظهار کرد: از سال دوم متوسطه به جماعت اخوان‌المسلمین پیوستم که در آن سال حدود ۱۶ سال سن داشته‌ام و این در حالی است که بیش از ۸ سال در جماعت اخوان فعالیت می‌کردم.
حسینی از انفجار درونی خود در خصوص مذاهب اسلامی یا ادیان دیگر که از سن ۱۸ سالگی شروع شد، گفت: این انفجار از همان اولین روزهایی که در اخوان‌المسلمین حضور یافتم آغاز شد و سؤالات مجهولی در ذهنم پدیدار شد.
این مستبصر مصری که شافعی مذهب بوده است، گفت: بیشتر ساعات روز را در شبکه‌های اجتماعی و مباحثه با ادیان دیگر می‌گذراندم، مخصوصاً با پیروان دین مسیح که همیشه با آنها مناظراتی برای پیوستن آنها به دین اسلام داشتم.
این مستبصر مصری شناخت مذاهب دیگر اسلامی را از زمانی آغاز کرده بود که پاسخی برای سؤالات پیروان مسیحیت از کتب اهل سنت پیدا نکرده است.
وی ادامه داد: زمانی که مسیحیان توهین‌هایی که به دین نصاری در کتب اهل سنت را به من نشان دادند، برای پاسخ به آنان به مرکز اخوان‌المسلمین رفتم اما آنها هیچ پاسخی در این خصوص به من ندادند. در آن روزها که سال ۱۹۹۸ بوده، از نظر روحی بسیار ضربه شدیدی خورده بودم و برای خاموشی این انفجار درونی باید به جوابی می‌رسیدم.
وی تصریح کرد: مهمترین دلیل شیعه شدنم این برهه از تاریخ بوده است زیرا که اخوان بازدید از هرگونه سایت منتصب به مذهب شیعه را حرام کرده بودند؛ در این میان برای اولین بار برخلاف فتواهای مفتی‌ها کاری را انجام دادم و آن بازدید از سایت‌های شیعه بوده است.
حسینی گفت: در حالی که این عمل برخلاف فتواها بود اما این کار را انجام دادم و این کار باعث شد که من پاسخ‌های مسیحیان را از کتب اهل شیعه پیدا کنم و این اولین لحظه‌ای بود که نگرشم نسبت به مذهب تشیع تغییر کرده بود در حالی که پیش از این به مذهب شیعه مذهبی که هیچ‌گونه ارتباطی با اسلام ندارد نگاه می‌کردم و همیشه از آنها به عنوان مشرک به خداوند یاد می‌کردم.
این مستبصر مصری در سال ۲۰۰۳ در اولین سالی که جنگ آمریکا و عراق شروع شد برای برخی فعالیت‌های اخوان‌المسلمین به بغداد اعزام شد و در آنجا به گفته وی برای اولین بار با کلماتی همچون مرجع تقلید، تقیه و … آشنا شده است.
حسینی گفت: این سفر به عراق باعث شد مطالب بهتری در مورد شیعه را بشناسم و روز به روز علاقه‌ام نسبت به شیعه و شیعه بودن بیشتر می‌شد. از طریق شبکه‌های اجتماعی با شیعیان ایران، عراق، سوریه صحبت‌هایی داشتم که بسیار تأثیرگذار می‌گذاشت. سرانجام در سال ۲۰۰۴ میلادی به مذهب تشیع پیوستم در حالی که هیچ یک از اعضای خانواده‌ام از این مسئله خبر نداشتند.
این مستبصر اهل اسکندریه مصر عنوان کرد: پس از اطلاع همسرم از این مسئله با مخالفت‌هایی از سوی وی مواجه شدم که پس از اندک مدتی وی هم به مذهب شیعه پیوست. البته در اولین روزهایی که شیعه بودنم را به همگان اعلام کردم با مخالفت‌های شدیدی از سوی اخوان‌المسلمین مواجه شدم.
وی از تهدید شدن به مرگ به دلیل شیعه شدن خود سخن، گفت: از سوی شخصی از سلفیان مصر به‌نام مصطفی اسماعیل، به قتل تهدید شدم و بارها به منزل من برای تفتیش به همراه عده زیادی از تکفیریان می‌آمدند. تهدیدات و اقدامات علیه من و همه شیعیان تا زمانی ادامه داشت که تصمیم به مهاجرت از مصر گرفتم و در سال ۲۰۰۹ میلادی به ایران مهاجرت کردم.
سیدمحمد حسینی، مستبصر مصری در حال حاضر در حوزه علمیه معارف اسلامی در حال تحصیل است و از ایران به عنوان کشوری فوق‌العاده دموکراتیک یاد کرد و به گفته وی شهر اهواز شیعی‌ترین شهر دنیا است.

ایکنا

استبصار www.estebsar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube