«روبرت اینتسینگر» از اساتید دانشگاه‌های آلمان است که دین اسلام را برگزید، وی از چگونگی مسلمان شدن خود می‌گوید.

 

sis3_emam-reza_by_shiagraphic

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، بسیارند متفکرانی که پس از تدبر و تعمق در آیات قرآن و آشنایی با آموزه‌های آن، دین مبین اسلام را به‌عنوان دین رهایی‌بخش پذیرفته‌اند و از مذهب خود روی برگردانده و به این دین گرویده‎اند.

«روبرت اینتسینگر» از جمله ره‌یافتگان به دین اسلام است که در طول دوران تحصیل خود در مدرسه با اسلام آشنا شد و به‌دنبال مطالعات و تحقیقات چند ساله خود به اسلام و ائمه اطهار(ع) تمایل قلبى و یقین عقلانى پیدا کرد.

وی پس از علاقه وافری که نسبت به این دین و به ویژه تشییع پیدا کرد، به دنبال گمشده خود به ایران سفر کرد و در جوار بارگاه نورانی حضرت رضا(ع) به دین مبین اسلام گروید و شیعه اثنى عشرى را پذیرفت و از جمله نجات یافتگان شد.

او در آلمان و در خانواده‎ای مسیحی از شاخه کاتولیک متولد شد و تحصیلات آکادمیک خود را در یکی از دانشگاه‎های شهر کلن ادامه داد و پس از اتمام تحصیلات در دانشگاه‌های متعدد به تدریس در رشته‌های مسیحیت، تاریخ ادیان، فلسفه و روش تحقیق پرداخت.

این استاد رهیافته به دین اسلام علت مسلمانی خود را این گونه بیان کرد: در تحقیق کلاسی مطالعه درباره پنج دین را به همراه دوستانم شروع کردیم و هر یک از دوستانم یک دین را انتخاب و من دین اسلام را پذیرفتم.

اینتسینگر ادامه داد: با توجه به مطالعاتی که در تاریخ اسلام انجام دادم، نحوه انتشار اسلام به صورت صلح آمیز در خاورمیانه برایم جالب بود و این سؤال برایم ایجاد شد که چرا مردم این منطقه زود مسلمان شدند؛ در نهایت به این نتیجه رسیدم که اسلام یک دین منطقی و دین صلح و دوستی است و بدون جنگ و خونریزی در دل مردم رسوخ کرده و به مردم عرضه شده است.

وی گفت: مطالعه قرآن به زبان آلمانی از دیگر عواملی بود که مرا راغب به انتخاب این دین کرد. این کتاب آسمانی دارای معجزات زیادی است و با ذهن انسان صحبت می کند و تصمیم گرفتم آن را به عنوان دین رسمی خودم بپذیرم.

این جوان تازه مسلمان شده ادامه داد: عاملى که مرا به ترک دین غربى و پذیرفتن دین اسلام فرا خواند، عواطف و احساسات نیست، بلکه مطالعات بسیار، تفکر عمیق و اجابت نیایش ها و مطالباتم از جانب خداوند عامل اصلی این انتخاب است و من با مطالعه و بحث و تبادل نظر با بزرگان دین به این نتیجه رسیده ام.

این استاد رهیافته به دین اسلام تصریح کرد: اسلام دین الهى و دارای ارزش‎های فراوانی است که کسى را بر کسى برتر نمی‌داند و هر مسلمان با هر فرقه‌اى را زیر لوای خود قرار می‎دهد.

این جوان تازه مسلمان افزود: برای من پس از تشرف به دین اسلام ارزشمندترین دستاورد حضور در جوار بارگاه حضرت رضا(ع) است و قطعا لطف ایشان که امام رئوف و مهربانی است شامل حال من شده تا در این فضای معنوی راه درست را برگزینم.

وی ضمن تقدیر از مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی که مسئولیت راهنمایی و برطرف کردن شبهات و پاسخ به سئوالات در زمینه دین اسلام را بر عهده دارد، از ارائه خدمات و هدایای فرهنگی این مدیریت تشکر کرد.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم هدایای ویژه‌ای از جمله، قرآن مجید به زبان‌های مختلف، سنگ مضجع و کتب شناخت اسلام از سوی این اداره به این تازه مسلمان اهدا شد.

منبع: آستان نیوز

استبصار www.estebsar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube