به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار،  ابراهیم الجعفری گفت: تروریست ها دین و مذهب ندارند و نکته حائز اهمیت اینکه در عراق، بیشترین کشته ها از میان اهل سنت هستند.

در قم، وزیر امور خارجه عراق صبح امروز در مراسم افتتاحیه کنگره جهانی جریان ‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام که در مجتمع امام کاظم(ع) برگزار شد اظهار داشت: آنچه سبب شد پیامبر اکرم(ص) در دل های مردم نفوذ کنند، اخلاق حسنه ایشان بود.

او افزود: برتری نبی مکرم اسلام در همه زمینه‌ ها مشهود است ولی با این حال، خداوند در قرآن اخلاق نیکوی ایشان را ویژگی برتر معرفی می کند.

الجعفری با بیان اینکه نخستین گام برای یافتن راهکارهای صحیح مقابله با تکفیری ‌ها شناخت صحیح آنهاست گفت: امروز تروریست های تکفیری همه جهان را به نام اسلامی جعلی تهدید می ‌کنند.

وزیر امور خارجه عراق ادامه داد: در قرآن کریم ویژگی ها و عناصر مختلفی برای مومنان ذکر شده که از آن جمله می توان به عناصری داخلی یعنی تاثیرپذیری قلب های آنها از آیات الهی اشاره کرد که موجب تقویت ایمان درونی آنها نیز می شود.

او با اشاره به اینکه همه چیز از قلب آغاز می شود بیان داشت: همه مسلمانان بر روی این مسئله اتفاق نظر دارند که چنانچه قلب آدمی تاثیر بپذیرد، بر ایمان هم افزوده می شود.

الجعفری عنوان کرد: شخصیت درونی مومنانی که توکل آنها تنها بر خداست دارای سه عنصر اساسی است ولی دو عنصر بیرونی و جدا از ویژگی های قبلی هم توسط خداوند برای آنها برشمرده شده است.

وزیر امور خارجه عراق با بیان اینکه اقامه نماز که البته فقط به معنای نماز خواندن ظاهری نیست نخستین ویژگی بیرونی مسلمانان و مومنان حقیقی دانسته شده است گفت: اقامه نمازی که موجب امر به معروف و نهی از منکر می شود در اینجا مد نظر است ضمن اینکه دومین عنصر هم، انفاق از نعمت هایی است که خداوند در اختیار بندگانش می گذارد.

او جامعه گرایی را از دیگر ویژگی های مومنان دانست و تصریح کرد: خداوند انسان ها را در قالب نژادهای گوناگون خلق کرده و در قرآن هم این موضوع مورد توجه قرار گرفته است که همه از یک زن و مرد آفریده شده اند.

الجعفری با بیان اینکه تنوع در دیدگاه ها و نژادها، مسأله ای طبیعی بوده و به منظور شناخت بیشتر حاصل شده است افزود: نباید این امر موجب فساد و کشتن بی گناهان باشد.

وزیر امور خارجه عراق خاطرنشان کرد: مذاهب اسلامی بر اساس اجتهاد علمای مختلف شکل گرفته اند و البته اشتراکات فراوانی از جمله قرآن، قبله و … دارند که سوال اینجاست چرا این امور به عنوان اصل، در مقابل اختلافات قرار نمی گیرند تا از ریخته شدن خون مسلمانان جلوگیری شود؟

او با تاکید بر اینکه فرهنگ تروریسم و تکفیر، اندیشه ای است که با اتکا به اختلافات، جان دیگر مسلمانان را می گیرد گفت: همین امر سبب ظهور گروهی مانند داعش شده است.

الجعفری تصریح کرد: حرکت های تروریستی از ۱۱ سپتامبر و در قالب بدعتی بزرگ به نام اسلام رواج یافته اند و در این شرایط، وظیفه علماست که در این زمینه روشن گری کنند.

وزیر امور خارجه عراق با اشاره به حمله تکفیری ها به مناطق اهل سنت عراق بیان داشت: تروریست ها دین و مذهب ندارند و نکته حائز اهمیت اینکه در عراق، بیشترین کشته ها از میان اهل سنت هستند به این ترتیب که دو درصد مسیحی و ۱۴ درصد شیعه و سایرین از اهل سنت کشته شدند.

او در خاتمه افزود: بعد از حوادث اخیر، همه عراقی ها اعم از شیعه و سنی با یکدیگر متحد شدند تا با داعش مبارزه کنند و ارتش عراق و گروه های مردمی به یکدیگر پیوستند، مطمئن باشید تکفیری ها به هیچ کس رحم نمی کنند و هیچ مذهبی از دست آنها در امان نخواهد بود.

استبصار estebsar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube