2نائب رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم بومی آفریقا آن چنان تشیع را نمی‌شناختند تا اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تشیع به عنوان مذهب بومی در آفریقا به رسمیت شناخته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، عبدالله بلم، با اشاره به وضعیت شیعیان آفریقا اظهار کرد: بیشتر شیعیان آفریقا جوان هستند بنابراین باید بیشتر از لحاظ فکری و مادی به آنها کمک شود، چراکه عربستان سعودی پول‌ زیادی برای گسترش وهابیت در آفریقا تزریق می‌کند.

وی با اشاره به تاریخ گسترش مذهب تشیع در آفریقا، گفت: مذهب تشیع سال‌ها قبل وارد آفریقا شده، ولی تنها تعداد محدودی بودند و مذهب خود را پنهان می‌کردند تا زمانی که لبنانی‌ها برای تجارت وارد آفریقا و ساحل عاج شدند و مذهب تشیع را با خود به آفریقا آوردند.

بلم افزود: تا مدت‌ها مذهب تشیع ویژه لبنانی‌ها بود و مردم آفریقا مذهب تشیع را به عنوان مذهب لبنانی‌ها می‌شناختند و هر کس به مذهب تشیع مشرف می‌شد می‌گفتند لبنانی شده است.

نائب رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا خاطرنشان کرد: در آن زمان فقط کارمندان لبنانی‌ها و دوستان آنان شیعه می‌شدند و مردم بومی آن چنان تشیع را نمی‌شناختند تا اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تشیع به عنوان مذهب بومی در آفریقا مشخص شد.

بلم درباره امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) با طرح مسئله مظلومان و مستضعفان حرکت انقلاب خود را محدود و منحصر به دین و مذهب نکردند و مسلمان و غیرمسلمان امام خمینی(ره) را قبول کردند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) را ندیده‌ است، افزود: من بعد از رحلت امام خمینی(ره) را شناختم و تفکر امام سبب شد تا مسلمانان در کشورهای اسلامی بیدار شوند و برای تغییر سرنوشت خود قیام کنند.

نائب رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا با اشاره به علاقه زیادش به مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: ایشان را بسیار دوست دارم و دوبار نیز ایشان را از نزدیک ملاقات کرده‌ام.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با تاکید بر عقلانیت اسلامی مسلمانان را به وحدت فرا می‌خوانند و عمل به این وحدت می‌توانند مسلمانان را در برابر دشمنان به‌ویژه وهابیت محافظت کند.

بلم با اشاره به نقش رهبران کشورهای اسلامی اظهار کرد: نقش رهبران دینی نشر تفکر برابری، برادری، همدلی و بصیرت بین مسلمانان است و آنان می‌توانند نقش مهمی در بصیرت‌افزایی مسلمانان داشته باشند

—————

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube