13920502000543_PhotoAبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، آیدا یاشرویج مبلغ خارجی  در محضر حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل  در بابل اظهار داشت: در یک خانواده مسلمان سنی متولد شدم و دارای شش خواهر و سه بردار که فرزند اول خانواده هستم.

وی ادامه داد: مسلمان بودن خانواده چندان در من اثر نداشت و با وجود اینکه در خانواده مسلمان به دنیا آمدم توجه جدی به رعایت حجاب نداشتم.

یاشرویج بیان داشت: از ۱۰ سالگی بازیگر تئاتر بودم و از طرف خانواده محدودیتی برای حضور در کارهای فرهنگی برای من ایجاد نشده بود.

مبلغ بوسنی هرزگوین ادامه داد: حضور در کارهای فرهنگی و تئاتر به طور اتفاقی مرا به مراسمی که به مناسبت برزگداشت حضرت زهرا(س) برگزار شد سوق داد و تحت تاثیر این شخصیت بزرگوار قرار گرفتم و بعد از آن حجاب را در زندگیم انتخاب کردم.

یاشرویج اضافه کرد: بعد از انتخاب حجاب تمام افراد خانواده‌ام به تبعیت از من حجاب را انتخاب کردند در حالی که هیچ فشار و اصراری از سوی من برای مجاب کردن آنها انجام نشد.

وی تصریح کرد: بعد از مدتی با یک جوان شیعه مذهب بوسنی آشنا شدم و بعد از ازدواج با او من نیز مذهب شیعه را انتخاب و پذیرفتم.

مبلغ بوسنی هرزگوین با بیان اینکه به همراه من سه خواهر و یک برادرم نیز شیعه شدند، افزود: یک خواهر و یک برادر شیعه من در حال حاضر در ایران زندگی می‌کنند.

یاشرویج با اشاره به اینکه الان به مدت شش سال من و همسرم نیز در قم زندگی می‌کنیم، اذعان داشت: بعد از ازدواج برای ادامه تحصیل به قم مسافرت کردیم و اکنون در رشته روان‌شناسی و معارف اسلامی مشغول به تحصیل در حوزه علمیه قم هستم.

این مبلغ با بیان اینکه تاکنون افتخار زیارت حضرت معصومه (س) و زیارت کربلای معلا را داشتم، گفت: معجزات آنها را از نزدیک لمس کردم و بر من اثبات شد که ائمه همان هدایت‌گران به حق انسانها در طول تاریخ هستند.

وی تصریح کرد: نعمت زندگی در ایران نعمت بزرگی است چرا که هر کس به راحتی می‌تواند حجاب را انتخاب کرده در کنارش آزادی داشته و در کارهای اجتماعی مورد دلخواه وارد شود.

مبلغ بوسنی هرزگوین خطاب به جوانان ایران اذعان داشت: جوانان ایران بدانند زندگی مردم اروپا و آمریکا به زیبایی آنچه در فیلم‌ها و ماهواره‌ها عرضه می‌شود نیست، این‌ها تنها برای فرهنگ‌سازی و تهاجم فرهنگی برای کشورهای مسلمان است.

یاشرویج اضافه کرد: والدین فرزندان خود را هنگام استفاده از اینترنت کنترل کنند و از آلودگی و تهاجم دشمنان دور کنند.

وی با بیان اینکه ما حتی زمانی که مسلمان نبودیم حاضر به نگاه کردن فیلم‌های مبتذل نبودیم، گفت: چرا به راحتی خانواده‌های مسلمان اجازه دیدن چنین فیلم‌هایی را به فرزندان خود می‌دهند و کنترلی ندارند.

این مبلغ خارجی تصریح کرد: مسلمانان الگویی چون ائمه دارند در حالی که اروپا هیچ الگویی ندارد،چرا باید مسلمانان الگوی خود را در اروپا و کشورهای بیگانه جست‌وجو کنند،باید به دنیا نشان دهیم اسلام واقعی چیست.

یاشرویج با بیان اینکه زنان مسلمان ایرانی می‌توانند به عنوان زنان نمونه جهان نقش ارزنده‌ای در اشاعه فرهنگ حجاب داشته باشند، بیان داشت: ایران نمونه یک کشور مسلمان و مورد احترام جهان است،پس باید به ایرانی بودن خود افتخار کنند و از مسلمان بودن خود خجالت نکشند.

مبلغ بوسنی هرزگوین عنوان کرد: دشمن سعی دارد جوانان را طوری منحرف کند که از داشتن حجاب و الگوی ناب خود خجالت کشیده و الگوی مطابق میل آنها که در ماهواره‌ها و شبکه‌های سایبری تبلیغ می‌شود را پیروی کنند.

وی ائمه را حلال مشکلات دانست و گفت: احادیث و روایات برای حل مشکلات در هر زمینه‌ای کافی است.

این مبلغ خارجی با بیان اینکه آمریکا سیگار کشیدن را برای افراد زیر ۱۸سال ممنوع کرده است، افزود: اما آنقدر در بحث تهاجم فرهنگی هزینه کرده و مواد مخدر به کشورهای اسلامی فرستاده که همه کودکان و جوانان مسلمان را آلوده کند تا فکر دینی و شیعی آنها گسترش نیابد.

یاشرویج اضافه کرد: اگر چه ماهواره ضد اخلاقیات و اسلام در حال فعالیت است اما محدود کردن این نوع امکانات فایده‌ای برای مقابله با تهاجم فرهنگی ندارد.

وی تنها راه مقابله با جنگ نرم را بصیرت افزایی در مدارس و دانشگاه‌ها و فرهنگ‌سازی در بین والدین برشمرد و افزود: باید هم مسئولان هم خانواده پیام واقعی فیلم‌های ارائه شده با مدیریت دشمنان را برای فرزندان تفهیم کنند و توضیح دهند که دشمن با این فیلم به دنبال چه مقصود پلیدی هستند

————-

منبع : فارس

 

 

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube