به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار،  رکسانا (معصومه) الیزابت در نشست من خانواده ام را دوست دارم در خانه طباطبایی های کاشان اظهار داشت: برغم تبلیغات منفی غربی ها در محدودیت حجاب، اما مردم دنیا با مطالعه در دین اسلام و تجربه حضور در ایران بر پوچی این ادعا پی می برند.

وی تصریح کرد: خانواده در جامعه ایرانی و در دین اسلام از جایگاه والایی برخوردار است، اما در غرب معنا ندارد چرا که نگاه ابزاری به زن دارد.

الیزابت که در حوزه علمیه قم به تحصیل اشتغال دارد، حجاب را از محسنات زنان در جامعه اسلامی دانست و افزود: برغم آنکه از نظر زنان غربی حجاب سختی دارد، اما واقعیت این است که نفع آن بیشتر است.

معصومه آباد عضو شورای شهر تهران و نویسنده کتاب من زنده ام نیز در این نشست گفت : ازدواج یک مرحله تکاملی است که نباید شعاری به آن نگاه کنیم.

وی اظهار داشت : خانواده یکی از اساسی ترین، موثرترین و مقدس ترین نهاد اجتماعی است که تربیت انسان در آن شکل می گیرد.

وی افزود : جوانان قبل از رسیدن به مرحله ازدواج و تشکیل خانواده باید به بلوغ فکری، عقلی، روانی، جسمی و جنسی و مرحله ای برسند که بتوانند آماده ورود به زندگی شده و در ایفای نقش جدید موفق عمل کنند.

بگفته وی، ایفای این نقش تنها با مطالعه و اطلاع پیدا کردن از چارچوب های نظری به وجود نمی آید و باید با شناخت کامل از شریک زندگی و با فراگیری الگوها و آموزه های دینی برای یک زندگی سالم عزم جوانان جزم شود.

نویسنده کتاب من زنده ام، اعتدال در ازدواج و مقدمات تشکیل زندگی مشترک و نیز صبر و استقامت را از مولفه های یک زندگی متعادل و خوب دانست و افزود: همه مصیبت ها از افراط و تفریط از جمله بحث مهریه و تجملات است.

وی زنان را به استقامت و صبوری بیشتر در محیط خانواده تشویق کرد و افزود: باید یاد بگیریم چگونه از خطای همدیگر عبور کنیم تا زندگی شیرینی داشته باشیم.

ایرنا

استبصار www.estebsar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube