به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار،  دکتر شمس الدین واسیلینوف در سال ۱۹۶۲ در شهر صوفیا پایتخت بلغارستان به‌دنیا آمد و در سال ۱۹۸۹ از دانشگاه صوفیا در رشته زبان عربی در مقطع فوق لیسانس فارغ‌ التحصیل شده سپس در دانشگاه صوفیا و دانشسرای عالی اسلامی به‌مدت ۱۰ سال مشغول به تدریس زبان عربی گردید و از سال ۱۹۹۹ میلادى در دانشگاه مرمره استانبول در رشته تصوف و عرفان در مقطع دکتری به تحصیلات ادامه داد.

در سال ۱۹۹۲ مؤسسه خیریه مولانا جلال‌الدین رومی را با هدف نشر فرهنگ اسلامی به‌ویژه عرفان اسلامی و گفتگوی بین اسلام و دیگر ادیان تأسیس کرد و در زمینه ترجمه کتب اسلامی تاکنون صحیفه سجادیه، دعای کمیل علی (علیه السلام) و تاریخ فلسفه هانری کربن را به زبان بلغارى به اتمام رساند و نیز ترجمه قرآن کریم به زبان بلغاری را تصحیح نمود.

وى به زبانهای عربی، فارسی، ترکی، انگلیسى، فرانسوى، اسپانیولى، روسی و بلغارى آشنایی و تسلط دارد.

او از کودکی به مسائل دینی همت گماشت و در حین تحصیل در دانشگاه صوفیه مطالعه قرآن کریم را آغاز کرد و این امر تا مدت سه سال ادامه داشت تا اینکه در سال ۱۹۸۹ به دین مبین اسلام مشرف شد و به یقین کامل رسید.

وى خود در این باره مى گوید: یقین دارم که عنایت پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) و حضرت علی (علیه السلام) در پیدایش این اعتقاد در من مؤثر بود. معتقدم که میراث اسلامی غنی و گرانبهاست و این گنجی بزرگ است و بر ماست که از آنها درس بگیریم و اسرار پنهان آنها را کشف کنیم.

الشیعه

استبصار www.estebsar.ir

تلگرام t.me/estebsar_ir

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube