همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) یک بانوی روس در حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) با ادای شهادتین به دین مبین اسلام گروید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) یک بانوی روس در حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) با ادای شهادتین به دین مبین اسلام گروید.

آستان قدس رضوی روز چهارشنبه اعلام کرد ‘اولگا رادژابی’ به دلیل علاقه شخصی نسبت به مطالعه قرآن به زبان روسی و برخی کتابهای اسلامی، با این دین آسمانی آشنا شد و تصمیم به مسلمان شدن گرفت.

این شهروند روسیه پس از تشرف به دین اسلام و مذهب تشیع نام مریم را برای خود برگزید و از سوی اداره زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی نیز محصولات فرهنگی شامل، قرآن به زبان روسی، مجموعه چهار جلدی اصول عقاید و پوستر حرم مطهر رضوی به وی اهدا شد.

سالانه افزون بر سه میلیون گردشگری غیرایرانی به حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) مشرف می شوند. همچنین به گفته مسوولان آستان قدس هر ۱۵ روز یک نفر در این حرم نورانی مسلمان می شود.

سرپرست اداره کل روابط عمومی استان قدس رضوی با بیان این مطلب گفت : اولگا رادژابی، یکی از تشرف‌یافته‌گان به دین مبین اسلام است که به دلیل علاقه شخصی با مطالعه قرآن به زبان روسی و برخی کتاب‌های اسلامی با این دین آسمانی آشنا شده و تصمیم گرفته این را برای خود برگزیند.

هاشم ابادی افزود : این تازه مسلمان مطالعات و تحقیقات زیاد در خصوص دین مبین اسلام و آشنایی با کتاب‌هایی در رابطه با تشیع و مفاهیم اسلامی و نیز قرآن کریم انجام داده است و این دین را با مطالعه به عنوان برگزیده‌ترین و کامل ترین دین انتخاب کرده است .
او اظهار داشت: ولگا تازه مسلمان روسی دین اسلام، لباس و پوشش را به عنوان موهبتی الهی برمی شمارد و می گوید که این دین آسمانی امر حجاب را واجب شمرده و با توجه به فلسفه واقعی آن بدون ایجاد هیچ گونه محدودیتی زن را از قرار گرفتن در معرض خطرات ظاهری و باطنی محفوظ می‌دارد.
هاشم ابادی در ادامه تصریح کرد : این بانوی تازه مسلمان از اینکه در فضای حرم مطهر امام رضا(ع) قرار گرفته، ابراز خوشحالی کرده و ابراز داشت: فضای روحانی این مکان مقدس، بسیار آرامش بخش است و طی مطالعاتی که داشتم دریافتم، این مکان زیارتگاهی است که بیشترین مسلمانان در آن حضور می یابند.
سرپرست اداره کل روابط عمومی استان قدس رضوی اظهار کرد: ولگاپس از تشرف به دین اسلام و مذهب تشیع نام مریم را برای خود برگزیده است و او از اینکه در فضای معنوی و نورانی حرم ثامن الحجج(ع) به طور رسمی مسلمان شد.

ایرنا

استبصار www.estebsar.ir

تلگرام t.me/estebsar_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube