خانم دونگ رودی پس از اسلام آوردن نام زیبای زهرا را برای خود برگزید . وی از اینکه به دین بزرگی مانند اسلامی گردیده است اظهار خوشحالی کرد و آرزو نمودکه مسلمان نمونه ای در آینده باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، خانم دونگ رودی از بودائیان شهر آیوتایا  به دین مبین اسلام مشرف گردید. در این مراسم روحانی ،  رایزن محترم فرهنگی ضمن عرض تبریک به این بانوی مسلمان ، اسلام آوردن بودائیان تایلند را مرهون تعاملات خوب فرهنگی و آشنایی مردم تایلند با ایران و فرهنگ غنی اسلامی آن دانست. در این مراسم هدایایی به رسم یا بود به همراه کتابهایی در مورد اسلام ، اصول عقاید اسلامی و زن نمونه در اسلام به همراه جای نماز و چادر نمای به ایشان اهداء گردید. خانم دونگ رودی پس از اسلام آوردن نام زیبای زهرا را برای خود برگزید . وی از اینکه به دین بزرگی مانند اسلامی گردیده است اظهار خوشحالی کرد و آرزو نمودکه مسلمان نمونه ای در آینده باشد.

در این مراسم همچنین خطبه عقد نکاح خانم زهرا با آقای رضا گودرزی نیز جاری گردید و گواهی رسمی ازدواج برای این دو زوج صادر شد.

شایان ذکر است خانم زهرا گودرزی فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه تربیت معلم در شهر آیوتایا ست ، شهری که ۴۰۰ سال پیش شیخ احمد قمی از ایران وارد آنجا شد و با تلاش ، هوش و ذکاوت خود به دربار پادشاه تایلند راه یافت و سر آغاز روابط فرهنگی ایران و تایلند گردید. خاندان شیخ احمد قمی امروز به نام بوناک شهرت دارند و از متنفذان تایلندی محسوب می گردند.

خبرگزاری تقریب

استبصار www.estebsar.ir

تلگرام t.me/estebsar_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube