«کرشمیر پتی» بین نماز مغرب و عشا در مسجد امام رضا (ع) گلسار امام جمعه این مسجد با ذکر شهادتین به دین اسلام مشرف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، «کرشمیر پتی» بین نماز مغرب و عشا در مسجد امام رضا (ع) گلسار نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان گیلان با ذکر شهادتین به دین اسلام مشرف شد.

کرشمیر پتی از کشور کرواسی جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد پس از اخذ مدرک کارشناسی عمران در کشور خود راهی میلان ایتالیا می‌شود. یک دختر ایرانی نیز در همان سال پس از دریافت مدرک کارشناسی معماری از دانشگاه گیلان، تصمیم می‌گیرد مقطع ارشد رشته خود را در دانشگاه میلان ادامه دهد. در طول تحصیل این دو جوان با یکدیگر آشنا می‌شوند و دانشجوی ایرانی برای ازدواج شرطی می‌گزارد. آن شرط اسلام آوردن کرشمیر پتی بود.

پتی با تحقیق بر روی دین اسلام در نهایت تصمیم می‌گیرد که به دین اسلام گرایش پیدا کند و مذهب تشیع را می‌پذیرد. شب گذشته با پیگیری یک فعال فرهنگی محله گلسار رشت‌‌‌‌‌، پتی و دختر گیلانی در مسجد محله، پس از پذیرفتن اسلام با جاری شدن صیغه محرمیت به عقد یکدیگر در می‌آیند. کرشمیر نیز نام خود را به امیر علی تغییر می‌دهد.

اکنون امیرعلی در حال طی کردن مراحل قانونی کشور است تا بتواند به عقد رسمی این دختر مسلمان دربیاید.گفتنی است این چهارمین تشرف به دین اسلام در شش ماه گذشته بوده که در مسجد امام رضا (ع) گلسار رخ داده است.

خبرگزاری صدا و سیما

استبصار www.estebsar.ir

تلگرام t.me/estebsar_ir

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube