26297_J6LQEGIO_picبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، حضرت آیت الله سید “محمود بحرالعلوم میردامادی” از علمای مقیم نجف أشرف که به ایران سفر کرده بود، قبل از عزیمت به نجف در جمع طلاب و مستبصرین از کشورهای مختلف مقیم قم، به تشریح یکی از آیات قرآن کریم که در باب ولایت آمده، پرداخت و گفت: آیه ۲۰۰ سوره آل عمران از آیات ولایت است. در این آیه خداوند متعال می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ».

این فقیه عالیقدر افزود: کلمه “رابطو” و آیه شریفه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّهٍ» به ما درس می دهد و امر می‌ کند که برای دفاع از مرزهای عقیدتی آماده و مهیا باشیم. کسانی که به حوزه‌های علمیه وارد می شوند برای انجام امر “رابطو” و عمل به آیه شریفه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّهٍ» و به تعبیر دیگر عمل به آیه شریفه « نفر» که می‌فرماید برای تفقه در دین هجرت کنید، عمل می‌ کنند.

استاد حوزه علمیه نجف تاکید کرد: قم آمدن و نجف رفتن با آن همه مشکلات اقتصادی، سیاسی، خانوادگی، فردی و اجتماعی به ویژه برای مستبصرین یک هوس و هوای نفس نیست بلکه یک هدف و یک حرکت مقدس است، این حرکت عمل به آیه شریفه “رابطو” و آیه شریفه «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّهٍ» و آیه‌ شریفه “نفر” است، کما اینکه بازگشت به شهر و دیار نیز هوس نیست و این بازگشت باید برای رضای خدا باشد و الحمدالله به همین گونه است و همه شما طلاب پاک و مهذب هستید، حوزه شیعه محصلش مخلص و پاک است چون در مسیر اهل بیت علیهم السلام حرکت می کند.

حضرت آیت الله بحرالعلوم با اشاره به بزرگی هجمه دشمنان به تشیع تصریح کرد: امروز شیعه باید هم برای جنگ تسلیحاتی آمادگی داشته باشد و هم برای جنگ فکری و فرهنگی؛ طلاب حوزه‌‌های علمیه باید بدانند که جنگ فکری و فرهنگی از جنگ تسلیحاتی بالاتر است و کسانی که می خواهند در این جبهه سربازی کنند باید عقیده درست داشته باشند تا دچار انحراف نشوند.

این فقیه عالیقدر همچنین گفت: امروز همه سربازان امام زمان علیه السلام در حوزه‌های علمیه باید «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّهٍ» را بشناسند، “رابطو” را بشناسند، آیه شریفه “نفر” را بشناسند و همه در یک صف مدافع راستین و جان بر کف ولایت اهلبیت علیهم السلام باشند.

ایشان با اشاره به حدیث پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله که فرمودند «انا و علی ابوا هذه الامه»، تاکید کرد: اگر طلبه دستش را از دست پدر در بیاورد و مستقل از صاحب ولایه عمل کند منحرف می شود، طلاب، فرزندان فکری و معنوی امام زمان علیه السلام هستند و طلبه آفریقایی، اروپایی، ایرانی و عراقی تفاوتی نمی‌ کند، حتی مراجع عظام تقلید همه و همه فرزندان امام زمان علیه السلام هستند و باید دست به دست ایشان دهند.

حضرت آیت الله بحرالعلوم خطاب به مستبصرین بیان کرد: خودتان را با خواندن آل یاسن، ندبه، عاشورا به “صاحب الولایه” متصل کنید و اگر دستتان را از دست پدر بیرون آوردید در مقابلتان درّه وجود دارد و سقوط می‌کنید، کسانی که سقوط کردند به درد غرور، تکبر و خود بزرگ‌بینی دچار بوده و در مقابل حق دچار استکبار شدند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه طلبه باید زمان شناس باشد، به ذکر خیر از استاد ابوالحسنی (منذر) رحمه الله پرداخته و بیان کرد: مرحوم آقای ابوالحسنی ۳۵ سال قلم زد. ایشان برای رد شبهه ‌ای که فردوسی شیعه نبوده است کتاب قطوری را تالیف کرد که در آن شیعه بودن این شاعر نامی را ثابت کند. ایشان همچنین برای سیاهپوشی نیز کتاب مستند و مستدلی را تالیف کرد و به شبهات مطرح شده پیرامون این موضوع پاسخ گفت.

این فقیه مقیم نجف با تاکید بر اینکه اگر طلبه یا استاد زمان شناس نباشد صید می شود، ادامه داد: به عنوان نمونه برخی که خود را از اساتید برجسته می دانند “کعب الأحبار” را به شیعه نسبت می‌ دهند، حال باید از این فرد پرسید که “کعب الأحبار” چه کسی است؟ اهل سنت در کتاب‌هایشان نقل کرده‌اند که “کعب الأحبار” لقب صدیق را دزدید و به “ابوبکر” داد، “فاروق” را دزدید و به “عمر” داد، شورای شش نفره را القا کرد و به عمر پیشنهاد داد و ده‌ها موضوع از این دست، که همه در کتاب‌های عامه نقل شده است.

استاد حوزه علمیه نجف با بیان اینکه امامان و شیعیانشان لحظه ای با یهود سر سازش نداشته و نخواهند داشت خاطر نشان کرد: آیا درست است شخصی معمم که خود را اهل دانش می داند تشیع را با سخنان نادرست خود خدشه دار کند؟!

ایشان در پایان با تاکید بر اینکه طلاب باید بصیرت را در دوران تحصیل به دست آورند خاطر نشان کرد: از فرصت طلبگی‌ به خوبی استفاده کنید تا بتوانید مدافع و سرباز راستین و حقیقی برای دفاع از مکتب اهل بیت علیهم السلام و “صاحب الولایه” باشید و تا انتهای عمر در این مسیر ثابت قدم و استوار بمانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube