یک زائر مکزیکی در حاشیه تشرف به حرم مطهر رضوی گفت: اگر مسلمانان سراسر جهان به تبیین سیره زندگی و کرامات اهل بیت(ع) عصمت و طهارت به ویژه حضرت رضا(ع) بپردازند به این ترتیب باب جدیدی در تشرف غیرمسلمانان به اسلام باز خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، اوان یونادی در حاشیه تشرف به حرم رضوی اظهار کرد: حدود ۷ سال پیش که به مکه مشرف شدم، در زمانی که چشمم به خانه کعبه افتاد نخستین آرزویم این بود که خداوند به من توفیق دهد تا بتوانم سالی یک مرتبه به زیارت حضرت رضا(ع) مشرف شوم.

وی افزود: شاید باورتان نشود همان زمان که از سفر حج برگشتم در عرض کمتر از یک ماه و به صورت بسیار ناگهانی به مشهد سفر کردم؛ آن زمان که به مشهد آمدم، در زمانی که چشمم به گنبد حضرت افتاد، از عالم آل محمد خواستم که اجازه دهند هر ساله به مشهد مشرف شوم که خوشبختانه این اتفاق رخ داد.

این معلم مکزیکی با اشاره به علاقه فراوان شیعیان و مسلمانان مکزیک به حضرت رضا(ع)، گفت: ما در شهر سی‌لاو مکزیک زندگی می کنیم، باتوجه به اینکه این شهر جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر دارد ما به دنبال آشنا کردن مردم با اسلام از راه‌های گوناگون هستیم.

یونادی با بیان اینک خوشبختانه طی سال­های اخیر بر تعداد مسلمانان و شیعیان مکزیک افزوده شده است، گفت: ما در شهر سی لاو و سایر شهرهای مکزیک همچون پوئبلا ، سینالوا و … که چندین میلیون نفر جمعیت دارد با همکاری مرکز حضرت رسول(ص) برنامه های مدونی را برای آشنایی مردمان این شهرها با اسلام واقعی و تشیع در نظر گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های انجام شده برای آشنایی مردم مکزیک با اسلام، اهدای کتاب به آن­ها با موضوع اسلام و کرامات اهل بیت(ع) به ویژه حضرت رضا(ع) است.

آستان نیوز

استبصار www.estebsar.ir

تلگرام t.me/estebsar_ir

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube