یک مستبصر با بیان اینکه با مطالعه و تحقیق، مذهب تشیع را انتخاب کردم، گفت: پنج سال است که شیعه شده‌ام و به شیعه شدنم افتخار می‌کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، وسیم رضا یک فرد کشمیری است که شیعه شده است. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اظهار کرد: پنج سال است که شیعه شده‌ام و به شیعه شدنم افتخار می‌کنم.
وی بابیان اینکه با مطالعه و تحقیق، مذهب تشیع را انتخاب کرده‌ام،‌ به حقانیت غدیر و حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: با یکی از روحانیون شیعه مباحثه کردم و درباره غدیر مطالبی را خواندم و متوجه شدم واقعه غدیر از دیدگاه اهل سنت ثابت شده است و برایم سؤال شد که اگر از نظر آن‌ها حقانیت غدیر ثابت شده است، پس چرا آن‌ها عمل نمی‌کنند؟!
وی ادامه داد: یک وهابی به من گفته بود که با شیعیان صحبت نکن، چون آن‌ها، پیامبر اکرم(ص) را به عنوان پیامبر قبول ندارند و امام علی(ع) را به عنوان پیامبر قبول دارند. وقتی من از یک روحانی شیعه سئوال کردم، در جواب گفت، اصلا ما این اعتقاد را نداریم، ما در اذان می‌گوییم «اشهد ان محمد رسول الله و اشهد ان علی ولی الله».
وی افزود: من درباره واقعه کربلا و ائمه معصومین(ع) هم مطالعه کردم. سپاهیان امام حسین(ع) و سپاهیان یزید، هر دو نماز و قرآن می خواندند، اما تفاوت در چه بود؟ تفاوت در این بود که سپاه امام حسین(ع) برای خدا عبادت می‌کرد.
وی در میان صحبت‌های خود چندین بار به تحقیق و تفکر اشاره می‌کند و می‌گوید این سؤال باید در ذهن ما باشد که چه نمازی درست است؟ نمازی که به نیت قربه الی الله باشد. به نظر من امام حسین(ع) امام نور و یزید، امام نار بود و کربلا مبارزه میان حق و باطل است.
وی ادامه داد: کسانی که امام حسین(ع) را در روز عاشورا کشتند، در حقیقت پیامبر اکرم(ص) را کشتند؛ چرا که نبی مکرم اسلام(ص) می‌فرمایند: « حُسین مِنی وَ انا مِن حسین».
وسیم رضا، طلبه‌ای از کشمیر است که برای تحصیل علوم دینی به ایران آمده است. او می‌گوید: از کودکی مراسم عزاداری را خیلی دوست داشتم، در یک مراسم عزاداری، دلم برای مصائب امام حسین(ع) به درد آمد.
وی که سردبیر یکی از روزنامه‌های هند است، در میان حرف‌های خود، جنایات داعش را محکوم کرد و گفت: فکر داعشی، فکر یزیدی است. آن‌ها در ظاهر نماز و قرآن می‌خوانند اما اگر ما با افکار یزیدی آشنا باشیم، فهمیدن افکار و عقاید داعش، القاعده و طالبان برای ما آسان است.
وسیم رضا به نورانیتی که به برکت اهل بیت(ع) در زندگی او ایجاد شده است اشاره کرد و افزود: اسم من در گذرنامه وسیم راجا است که من وسیم رضا را انتخاب کردم. نمی‌دانم چگونه این اسم در قلب من آمد. بعد از آن، با امام رضا(ع) آشنا شدم و متوجه شدم ایشان، امام هشتم شیعیان هستند و وقتی برای تحصیل علوم دینی به ایران آمدم، آن زمان متوجه شدم که چرا این اسم به ذهن من آمد و آن را انتخاب کردم.
وی یادآور شد: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی ایران را ایجاد کرد و این انقلاب برداشت از کربلا است. جوانان کشورهای دیگر هم اگر می‌خواهند با اسلام حقیقی و ناب آشنا شوند، باید به ایران بیایند و در اینجا درس حوزه و مکتب اهل بیت(ع) را بخوانند ضمن اینکه مراجع عظام در ایران، برای اتحاد بین مسلمانان و پیروزی و همچنین تشکیل دادن امت واحده اسلامی تلاش می‌کنند.
وی با اشاره به شرایط منطقه، حمایت از کشور فلسطین را متذکر شد و گفت: فلسطین به خاطر حمایت‌های ایران زنده است و کار مدافعان حرم و دفاع از حرم اهل بیت(ع) قابل تقدیر و تحسین است.
وی در پایان با اشاره به مقام معظم رهبری، اظهار کرد: آیت‌الله خامنه ای فقط رهبر شیعیان نیست؛ بلکه رهبر تمام مسلمانان جهان و رهبر انسانیت است.

استبصار http://www.estebsar.ir

تلگرام t.me/estebsar_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube