به گزارش سایت استبصار (پایگاه جامع شیعه شدگان)، کتاب «ندایی از ملکوت» به قلم اسدالله محمد‌نیا داستان‌هایی جذاب از مسلمان شدن زنان مشهور جهان را با روایتی داستان‌گونه بیان کرده است.
در ۷۰ بخش این کتاب داستان‌های جذاب و آموزنده‌ای از مسلمان شدن ۷۰ تن از زنان و مردان دانشمند و هنرمند جهان برای جوانان بیان شده است.

نویسنده کتاب معتقد است که «محبوبیت و ذوق و شوق گرویدن به اسلام و اهل بیت(ع) صورت نمی‌پذیرد مگر به خاطر ائمه(ع) و قانع نشدن از مذاهب و مکاتب دیگر، و اگر سایر ادیان تحریف نشده و همراه با خرافات نبودند هر انسان منصف و متعصب دوست دارد روی دین خودش پا فشاری نماید، اما با توجه به تحریفات دین‌های پیش از اسلام، حقانیت تنها متعلق به اسلام است.»

یکی از ویژگی‌های این کتاب روش پرسش و پاسخ آن است و نویسنده با این روش سوالاتی را از افراد تازه مسلمان پرسیده و در نهایت، به نتیجه‌گیری از ماهیت اسلام، زن مسلمان، زن مسلمان ایرانی و تولد دوباره‌ای که اسلام نام دارد، پرداخته است.

نویسنده در قسمتی از کتاب از زبان «انکارناسیون یونس» پزشک متخصص اسپانیایی درباره زن مسلمان ایرانی می‌نویسد:«در ارتباط با نگاه ما به زن ایرانی، سه نظریه و در واقع سه نگاه وجود دارد؛ یک نگاه بیش‌تر از طرف کشورهای اروپایی تبلیغ می‌شود و آن نگاه این است که زن ایرانی مظلوم است و به او ظلم و ستم می‌شود و در محدودیت قرار دارد. این نگاهی است که غربی‌ها تبلیغ می‌کنند. یک نگاه دیگر که از طرف کشوره لبنان تبلیغ می‌شود، این است که زن ایرانی بسیار قوی است و در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و خانوادگی فعالیت می‌کند و حضور دارد.

نگاه دیگر که نگاه شخصی خودم است این است که؛ زنان ایرانی می‌توانند برای تمام زنان جهان الگوی مناسبی باشند، زیرا توانسته‌اند حقوق خود را به عنوان یک زن مسلمان به دست آورند و از اول انقلاب تاکنون یک ساختار جدید و الگوی ایده‌آل را ایجاد کنند که می‌تواند برای تمام زنان مسلمان مفید باشد.»

ایبنا

استبصار www.estebsar.ir

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube