به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، سخنران حرم کریمه اهل‌بیت(ع) در برنامه زمزم معرفت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم برگزار شد، درباره ماه های رجب، شعبان و رمضان گفت: حکمت به ترتیب واقع شدن ماههای رجب، شعبان و رمضان این است که می توان از ماه ولایت (رجب) به ماه رسالت (شعبان) رسید و از این دو به ماه خداوند یعنی رمضان رسید.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اشاره به حدیث «انا مدینه العلم و علی بابها» گفت: بر اساس این روایات، دروازه ورود به رسالت و نبوت، امامت است یعنی از امامت می توان به توحید دست یافت در همین راستا است که در ماه رجب سفارش به استغفار یعنی آمرزیده شدن و در ماه شعبان سفارش به صلوات یعنی آمیخته شدن با امامت و رسالت و درماه رمضان سفارش به دعا و نیایش شده است.

وی افزود: بنا به روایت و آیات توسل و پذیرش ولایت ائمه اطهار باعث غفران و آمرزش گناهان است یعنی ائمه اطهار هم مُطَهَرند و هم مُطَهِر؛ باعث پاک شدن از پلیدی ها.

خطیب حرم مطهر درباره دعای ماه رجب گفت: بطور معمول تمامی دعاها دو بخش دارند بخش اول صدا زدن خداوند بوسیله نام ها و صفاتش، بخش دوم تقاضا و درخواست. در این دعا نیز اینگونه است که می گوییم ای خدایی که عطا میکنی بدون اینکه از تو بخواهند یا تورا بشناسند. خدایا از تو می خواهم جمیع خیرات دنیا و آخرت را و از همه شرهای دنیا و آخرت دورم کن.

وی با بیان این که امام صادق علیه السلام در این دعا به ما آموخته اند که باید همتمان را بالا برده و از خداوند زیاد مطالبه کنیم، تصریح کرد: هنگامی که در این دعا دست به محاسن می گیرم یعنی آبرو گرو می گذاریم که خدایا آتش جهنم را برما حرام کن و زمانی که انگشت سبابه را حرکت می دهیم اوج تذلل و تضرع خود را به معبود نشان می دهیم.

رستم نژاد درباره رحمت خدا گفت: خلقت ما از رحمت خداوند نشأت می گیرد همچنین برطرف شدن بلاها و شداید نیز از رحمت خداوند است این رحمانیت کفار را نیز شامل می شود. به طور مثال: خداوند هیچ وقت روزی کفار را قطع نکرده است.

ابنا

استبصار www.estebsar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube