به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، درشمال شرق آفریقا ، در یک خانواده بت پرست متولد شدم.زمانی که ناحق بودن بت ها را تشخیص دادم؛ سوالات زیادی در قلبم مطرح گردید تا جایی که بت پرستی خود را مسخره می کردم و به همین دلیل مورد ضرب و شتم قرار می گرفتم. پس به سمت دین مسیحیت روی آورده و شروع به خواندن انجیل کردم که با آخرین فرستاده انبیاء الهی یعنی حضرت محمد(صلی الله علیه وآله) آشنا شدم.

 سوالاتی در رابطه با حضرت محمد؛ آخرین فرستاده ی خدا داشتم ، که از طریق مسیحیت جواب سوالهایم را نیافتم والبته مرا از طرح این سوالات منع می کردند. با تحقیقاتی که انجام دادم با اسلام آشنا شدم. و در حضور یک روحانی مسلمان از گذشته خود توبه کرده و به دین اسلام گرویدم. البته اسلام از نوع وهابیت؛

که در همین حین با فرقه های مختلف اهل سنت آشنا شدم، با خودم گفتم همه این مذاهب نمی توانند درست باشند و هر یک از روحانیان مذاهب، مذهب خود را خوب جلوه میدهند تا اینکه با مذهب شیعه آشنا شدم.

شیخ محمد لاگسا بعد از انقلاب اسلامی ایران متوجه می شود که وهابیت علیه انقلاب اسلامی موضع گیری می کند پس به این مسئله مشکوک می شود در نتیجه در مورد مذهب وهابیت خود دچار تردید میشود.پس با مراجعه به دفتر سفارت ایران در کشور غنا با کتاب های شیعه آشنایی پیدا می کند، از جمله کتاب هایی که می خواند، کتاب «شب های پیشاور» (پرسش و پاسخ یک عالم شیعه با اهل سنت است) بوده که او را متوجه می کند که راهی را که باید ادامه دهد راه شیعه است.

وی از غنا به هند رفته و از هند هم وارد ایران می شود و در حوزه علمیه ایران شروع به تحصل علم دین می کند. و دوباره برای نشر اسلام به غنا برگشته و با وجود مشقات زیاد همه قبیله خود را به اسلام و تشیع فرا می خواند . تا جایی که حوزه ی علمیه در کشورش تاسیس می کند وبه همین دلیل هم در لسیت ترور قرار می گیرد والبته چندین بارهم ترور می شود که جان سالم بدر می برد .

دولت عربستان برای کشتن لاگسا جایزه تعیین می کند پس به ایران پناه می آورد وپس ازمدت ها دوری از وطن، به کشورش برمی گردد و دوباره در شهر خود؛ پایتخت کشورغنا، حوزه علمیه تأسیس می کند و به نشرمعارف تشیع و اسلام ناب همت می گمارد.

 شیخ محمد می گوید حدود ۳۸%  مردم کشورم بت پرست هستند و بقیه مذاهب دیگر را دارند.

گـــزارشگر : صالح فربد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube