به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار،  حجاب برای من به معنای آزادی است. حالا خودم انتخاب می‌کنم که کجا از زیبایی‌ام استفاده کنم و کجا نه. حجاب نشان می‌دهد که زنان متفاوت از مردان هستند و البته متفاوت بودن برای آنان خوب است. تلاش زنان برای تبدیل شدن به یک کپی تقلبی از مردان و از دست دادن ویژگیهای زنانه، آنها را کوچک می‌کند.

اغلب ما تجریه دیدن مدلهای عجیب مد و فشن را در خیابان داریم. دیدن این مدل‌ها ممکن است شما را بخنداند، بیزار یا حتی وحشت‌زده کند. اما یکی از تازه‌ترین انواع پوشش در اروپای امروز، مدلهای لباس زنان مسلمان است. گرچه با تاسف این نوع پوشش می‌تواند برخوردهای بدی را هم به دنبال داشته باشد که البته به نظر مسلمانان اغلب این برخوردها ناشی از بی‌اطلاعی است.

« کلارا » یک زن تازه مسلمان اتریشی می‌گوید:«اکثر مردم علاقه ندارند چیزی درباره اسلام بدانند. حجاب، بیان عشق به خداوند، احترام به قوانین الهی، و احترام به زن بودن است». او که تحصیلاتش در کارشناسی الهیات اسلامی و کارشناسی ارشد فلسفه اسلامی بوده است، در برداشت خود از جنبه‌های فلسفی، اجتماعی و معنوی حجاب می‌گوید:« پوشش همواره نشانه‌ای از تقدس بوده است.»

«کاترین» یکی دیگر از این نومسلمانان اتریشی است که دارای کارشناسی ارشد انسان‌شناسی است. او می‌گوید:«به لحاظ تاریخی، پوشش همواره نشانه آزادی و کرامت بوده است. بردگان برهنه بودند و هرچه  لباس اشخاص پوشیده تر بود و پارچه بیشتری داشت، نشان دهنده ارزش بیشتری برای آنان بود. بنابراین عقیده به آزادی بیشتر با پوشش کمتر کاملا جدید است. کرامت چیزی است که پروردگار به انسان عطا می‌کند و یکی از راههای حفظ کرامت زن که خدا به زنان عطا کرده است، همین نوع پوشش زنان مسلمان است.»

«کاترین» دو سال پیش و در جستجو برای تعادل درونی، اسلام آورد. او در جستجوی حقیقت مطلق، خستگی‌ناپذیر بود. اما آنچه می‌یافت ایده‌های متناقض بود. او می‌گوید:«من همیشه به دنبال روشی منطقی برای زندگی بودم. اسلام را پس از مطالعه مذاهب افریقایی و شرقی یافتم. نظام عدالت اجتماعی اسلام، و تعادل بین معنویت و منطق در اسلام توجه مرا به خود جلب کرد.»

او همچنین درباره حجاب اسلامی می‌گوید:«حجاب برای من به معنای آزادی است. حالا خودم انتخاب می‌کنم که کجا از زیبایی‌ام استفاده کنم و کجا نه. حجاب نشان می‌دهد که زنان متفاوت از مردان هستند و البته متفاوت بودن برای آنان خوب است. تلاش زنان برای تبدیل شدن به یک کپی تقلبی از مردان و از دست دادن ویژگیهای زنانه، آنها را کوچک می‌کند.»

کلارا و کاترین هر دو مدت کوتاهی در ایران زندگی کرد‌ه‌اند و کاترین فارسی و عربی را نیز یاد گرفته است. از آنها درباره تاثیری که جمهوری اسلامی بر آنها گذاشته بود سوال کردیم. کلارا گفت:« تعجب کردم که چگونه بسیاری از زنان با پیروی از سنتهای پیش از اسلام، خود را محدود می‌کنند. همچنین احساس کردم که تا دستیابی کامل به برخی آرمانهای انقلاب اسلامی، هنوز راه زیادی باقیست، زیرا رسوم پیش از اسلام اغلب مانعی در این راه هستند.» او همچنین می‌گوید : «در ایران بیش از جامعه غربی زن بودن را حس کردم. زنان ایرانی عاشق زن بودن هستند و تلاش نمی‌کنند که کپی بدی از مردان باشند.»

رهیافتگان

استبصار www.estebsar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube