به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، “جیم کریتین” در ابتدای صحبت های خود، ماداگاسکار را چنین توصیف کرد: “ماداگاسکار” جزیره ایست در جنوب شرق آفریقا، واقع در اقیانوس هند. نزدیک ترین کشور به ماداگاسکار، موزامبیک است، که در چهارصد کیلومتری این کشور  واقع شده است. مردم ما به دو زبان صحبت می کنند، زبان رسمی ما فرانسه و ماداگاسکایی است. ماداگاسکار زمانی مستعمره ی فرانسه بود.”

وی در مورد مردم این کشور افزود: “ماداگاسکار تا پیش از زمان امام جعفر صادق(ع) خالی از سکنه بود. در زمان امام، به دستور ایشان عده ای در این جزیره، ساکن شدند. بعد از آن در سال ۱۹۰۰ فرانسوی ها به این سرزمین آمدند و آن را “ماداگاسکار” نامیدند.”

“جیم کریتین” در پاسخ به این سوال که آیا سندی مبنی بر این که اولین سکنه های این جزیره به دستور امام صادق، در ماداگاسکار اسکان یافتن، وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: “یک قرآن به دست خط امام صادق (ع) در ماداگاسکار وجود دارد.”

وی همچنین اذعان داشت معتقد است از آن جایی که اولین ساکنین ماداگساکار به فرمان امام صادق (ع) به این جزیره آمده اند، احتمالا دین مردم این کشور در ابتدا اسلام شیعی بوده است، اما بعد ها با ورود فرانسوی ها، رفته رفته اکثریت مردم، مسیحی شدند.

“بلال” یا همان “جیم کریتین” مصمم است با پایان یافتن تحصیلات حوزویش، به ماداگاسکار برگردد و ندای حقانیت اسلام را به گوش حق طلبان میهنش برساند.

استبصار www.estebsar.ir

تلگرام t.me/estebsar_ir

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube