به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، مسلمان شدن دختر یک کشیش مسیحی در کشور آفریقایی نیجریه توجه افکار عمومی را در این کشور به خود جلب کرده است.

مسلمان_شدن_دختر_کشیش_مسیحی_در_نیجریه_86136

 مسلمان شدن دختر یک کشیش مسیحی در نیجریه سر و صدای زیادی در این کشور که در جنوب شرقی قاره آفریقا قرار دارد ایجاد کرده است.

چاریتی اوزوئچینا، دختر ۲۵ ساله یک کشیش مسیحی که اسلام آوردن وی بحث های فراوانی را در نیجریه به راه انداخته است در این ارتباط گفت: من با اراده خودم مسلمان شدم. من به شخصیت مسلمانانی که با آنها آشنا بودم و طرز رفتار آنان علاقه بسیاری داشتم.

وی افزود: من دوستان مسلمانی دارم و به رفتارهای آنان دقت می کردم، همین مساله من را به مسلمان شدن ترغیب کرد.

مسلمان شدن دختر یک کشیش مسیحی بحث های فراوانی را در مورد پذیرش اسلام در نیجریه به راه انداخته است.

چاریتی پس از مسلمان شدن به دلیل ترس از برخوردهای نامناسب خانواده در نظر داشت که از شهر مادری خود مهاجرت کند و هم اکنون مجبور شده است که برای مدتی از رفتن به مدرسه خودداری کند.

پدر چاریتی فعالان و رهبران یک گروه مذهبی مسلمان را به فریب چاریتی و ترغیب وی به مسلمان شدن متهم کرد اما خود وی گفت که اسلام را با آزادی کامل انتخاب کرده است.

نیجریه کشوری آفریقایی است که مردم آن در زمره مذهبی ترین مردمان جهان به شمار رفته و میان مسلمانان که در شمال سکونت دارند و مسیحیان ساکن در مناطق جنوبی تقسیم شده است.

مسلمانان و مسیحیان که به ترتیب ۵۵ و ۴۰ درصد از جمعیت ۱۴۰ میلیون نفری نیجریه را تشکیل می دهند در اکثر مواقع در صلح و آرامش با یکدیگر زندگی کرده اند.

منبع: مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعه المصطفی

استبصار www.estebsar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube