به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار،  به نقل از باحجاب : یادمه که یه روزی من و دوستم رفته بودیم خواهر کوچیکش رو از مدرسه بیاریم. وقتی داشتیم برمی گشتیم خواهر کوچولوش یک دفعه گفت: امروز نرسیدی موهاتو درست کنی؟ یه لحظه متوجه نشدم منظورش چی بود. تو مسیرم سوالات زیاد و عجیبی ازم میپرسن، ولی نمی دونم چرا وقتی یک دختر ۷ ساله این سوال رو ازم پرسید منظورشو متوجه نشدم. واسه همین گفتم: نه! بعدش گفت: آهان. پس سرت شپش داره. آره؟ مامانم همیشه سر منو نگاه می کنه که شپش نداشته باشم. خیلی اذیتم می کنه. من خندیدم و گفتم: نه. سرم شپش نداره. آخرش اون چیزی رو که می خواست بگه مستقیم گفت: چرا اون رو سرت کردی؟

122

حالا می خوام جواب سوال اون رو به شما بگم. این روسریِ دین اسلامِ که بهش میگن «حجاب»، نماد عفافه! کلمه حجاب از ریشه عربی «حجب» به معنای پنهان ساختن میاد و تو کتاب مقدس اسلام یعنی قرآن، خدا از مردها و زن ها می خواد که به خاطر منفعت خودشون حجاب رو رعایت کنند. به خاطر همین ممکنه شما خیلی از زن های مسلمون رو ببینید که بیرون حجاب می پوشند. جدای از این من حجاب می پوشم که به عنوان زنی شناخته بشم که به دین اسلام عمل می کنه. من افتخار می کنم که خیلی از شما تنها با دیدن حجابم متوجه می شین که من مسلمون هستم. هدف حجاب من اینه که من رو از دست توقعات بیجای جامعه و همچنین تجسم اینکه یک زن باید چه شکلی باشه، خلاص کنه. خودتون می دونید. بلوند، به طور غیر متناسبی لاغر و لخت باشه درست مثل باربی!

حجابم به من کمک کرده که خودم را از این توقعات غیر واقعی خلاص کنم و من به خودم این قدرت را دادم که به دنیا بگم می دونید چیه؟ من خیلی بیشتر از چیزی که تو ظاهرم می بینید ارزش دارم. ظاهرم باید آخرین چیزی باشه که دیگران بهش توجه می کنند. این خودش چیزیه که معیارهای آزادی رو بازتعریف می کنه.

بیایین واقع بین باشیم. خانم های زیادی هستن که دوست دارن خودشون رو خوشگل کنن مثل خودم. همه خانم ها می خوان زیبا باشن و این مشکلی نداره. مشکل اونجایی که از این مسئله سو استفاده می شه و ظاهر خانم ها بر تمام خصوصیت های دیگشون مقدم می شه. چه زمانی ما تبلیغاتی رو دیدیم که توش هوش یک زن باعث شده اون تبلیغ جذاب باشه. هیچ وقت نمی شنوید که بگن توانایی یک نفر برای حل مسائل فیزیک کسی رو از لحاظ جنسی تحریک کنه.

حجاب من به من یادآوری می کنه که من می خوام قبل از ظاهرم بر اساس شخصیتم و ویژگی هایی که من رو به عنوان یک فرد می سازن درباره ام قضاوت بشه. حجاب یعنی این که شما می خوایین قبل از این که دیده بشین حرفتون شنیده بشه.

نه! من سرم شپش نداره. من با حجاب دوش نمی گیرم اما بعضی وقتا هم نمیرسم موهامو درست کنم. پوشیدن حجاب صد در صد انتخاب خودمه و بر خلاف چیزی که جا افتاده حجاب به معنی مورد ظلم قرار گرفتن نیست. در واقع برعکسش رو نشون میده، حجاب نمادی از قدرت خانم ها و نه پست بودن اون هاست.

همه انسان ها به احترام نیاز دارند. پس چرا باید با یک خانم مثل یک شی رفتار بشه و بر اساس ظاهرش بهش بها داده بشه؟

اسم من ماجده هست و دوست دارم بهم بگین کسی که به حجابش افتخار می کنه.

برای مشاهده فیلم ماجده به اینجا مراجعه کنید.

استبصار www.estebsar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube