به گزارش بنیاد بین المللی استبصار، سخنان یکی از جوانه های انقلاب اسلامی، دکتر عبدلله بلم رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا تقدیم می‌گردد

پیش از این سنی مالکی بود، سال ۱۳۷۵ هجری شمسی مصادف با سال ۱۹۹۶ مستبصر شد و با مطالعاتی که انجام داد به جمع شیعیان پیوست و هم‌اکنون مسئول اتحادیه شیعیان آفریقاست و به نمایندگی از شیعیان این قاره به ایران سفر می‌کند.
این سخنان ایشان است ‌که در مراسمی در شیراز بیان شده است .
تلألؤ نور انقلاب اسلامی ایران در تمام دنیا درخشید
وی در این مراسم با بیان اینکه دنیا از ایران و ایرانیان نمی‌هراسد اما از تفکری که ایرانیان پرورش می‌دهند می‌ترسد، گفت: انقلاب اسلامی ایران حقیقتاً انفجار نوری بود که تلألؤ آن در تمام دنیا درخشید.
وی با تأکید بر اینکه ایرانیان قدر این نعمت الهی که خداوند به آنان ارزانی داشته را باید بدانند، افزود: شیعیان در دور افتاده‌ترین نقاط دنیا امیدشان به این است که روزی به ایران بیایند.
رئیس اتحادیه طلاب و فضلای قاره آفریقا اظهار کرد: هدایت یک نعمت الهی است که خداوند به انسان‌ عطا می‌کند؛ لذا کسی که می‌گوید با تحقیق و مطالعه به مکتب تشیع رهیافته است، درست است اما مهم‌تر از تمام این‌ها عنایت الهی است که شامل حال او شده تا رهیافته شود.
مستبصر ساحل عاج ادامه داد: عده‌ای حتی وقتی مطالعه می‌کنند چشم‌ها و گوش‌هایشان کور و کر است و نمی‌توانند حقایق الهی را درک کنند؛ ما دیدیم و شنیدیم و را پذیرفتیم و خداوند به ما عنایت کرده است که توانستیم آن را بپذیریم.

ائمه اطهار(ع) رهبر زندگی انسانیت هستند
وی ابراز کرد: در آفریقا زمانی که سنی بودم شب نیمه شعبان هزار بار سوره توحید می‌خواندیم و به ائمه توسل می‌کردیم اما نحوه شناخت ما نسبت به ائمه این‌گونه نبود و آن‌ها را به‌عنوان رهبران دینی می‌شناختم که می‌توان از آن‌ها الگو گرفت اما وقتی که به مکتب تشیع روی آوردم متوجه شدم که ائمه اطهار(ع) رهبر زندگی انسانیت هستند.
بلم با تأکید بر اینکه هیچ‌ مذهبی جز مذهب اهل بیت(ع) نمی‌تواند دنیا را نجات دهد، گفت: به عنوان مثال همین کشور ایران را در نظر می‌گیریم آیا قبل از اینکه تشیع در ایران تا این حد قوی شود، پیشرفت علمی که امروزه مشاهده می‌شود در این کشور وجود داشت؟ امروزه ایران در هر زمینه‌ای پیشرفت‌های خوبی کرده است.
رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا اظهار کرد: ایرانیان زمانی که مذهب حق را دیدند پذیرفتند و آن را به دنیا نشان دادند و امروزه مشاهده می‌شود که علی‌رغم تمام فشارهایی که کل دنیا به ایران وارد می‌آورد، پیشرفت و توسعه در آن حاصل می‌شود؛ ما از بیرون به کشور ایران نگاه می‌کنیم و ایرانیان از داخل که این موارد را مشاهده می‌کنیم.
وی اضافه کرد: برخی از ایرانیان در پاسخ به این موارد می‌گویند زندگی ما باید بیشتر از این برکت داشته باشد و باید در اینجا از آنان سؤال شود آیا هدف زندگی شما دنیوی و مادی است؟ و اگر اینگونه است اشتباه است زیرا زندگی دنیا مقدمه زندگی آخرت است و ما برای زندگی آخرت در این دنیا هستیم. افراد بیشماری در طول تاریخ بوده‌اند که شب‌ها بر روی طلا می‌خوابیدند اما اکنون کجا هستند؟
بلم عنوان کرد: اگر هدف زندگی کسی دنیا بود، نگاهی به گذشته و تاریخ بیندازند و ببینند که قبل از او چه شدند و همگی اکنون زیر خاک هستند اما اگر هدف آن شخص آخرت است، پیروز است و به هدفش دست خواهد یافت.

ایرانیان در خط مقدم مبارزه حق علیه باطل هستند
این رهیافته مکتب تشیع، ایرانیان را در خط مقدم مبارزه حق علیه باطل دانست و گفت: شیعیان دنیا پشت سر شیعیان ایران هستند و این ایرانیان هستند که در مقابل ابرقدرت‌ها ایستادگی می‌کنند لذا باید قدر خود را بدانند.
وی تأکید کرد: حق خون شهدا و مستضعفان دنیا بر گردن شیعیان ایران است زیرا خداوند آنان را انتخاب کرده است لذا اگر در راه خود موفق شده‌اند، در راه حق گام برداشته‌اند و اگر کوتاهی صورت گیرد، حق ضایع خواهد شد.
بلم خاطرنشان کرد: در کشورهای آفریقایی، خواهران ما حق حجاب ندارند ولی در ایران تمام خواهران برای حجاب آزادند. برخی می‌گویند این حجاب اجباری است در حالی که نمی‌دانند برکت حجاب چیست؟ هر چیزی که خوب و بهترین باشد در محوطه‌ای نگهداری و محافظت می‌شود و هر چیزی که اهمیتی ندارد، بیرون گذاشته می‌شود و فلسفه حجاب برای خواهران این چنین است.

وی با بیان اینکه در خارج از ایران، شیعیان می‌خواهند که مانند ایرانیان باشند، گفت: شیعیان نقاط مختلف دنیا شیفته بزرگان حوزه،‌ دانشگاه و دانشمندان اسلامی ایران هستند و می‌خواهند مانند آن‌ها باشند.

از لحاظ علمی، رفتاری و تفکری مکتبی مانند تشیع وجود ندارد
مستبصر ساحل عاج خاطرنشان کرد: ما متوجه شدیم که تشیع مکتب حق است و به لحاظ علمی، تفکری و رفتاری مذهبی مانند تشیع وجود ندارد و این را کسی می‌گوید که بت‌پرستی، وهابیت و مسیحیت را تجربه کرده است.
بلم در ادامه سخنان خود به اقدامات وهابیت در آفریقا اشاره کرد و گفت: وهابیت مکتب اسلام را تخریب می‌کند که در آفریقا از گروه اخوان‌المسلمین تأثیر می‌پذیرند.
رئیس اتحادیه طلاب و فضلای آفریقا بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسلمانان آفریقا به دو گروه شیعه و وهابی تقسیم شدند که با اخوانی‌ها همراه بودند و بعد از سال ۲۰۰۲ نیز تفکر افغانی طالبانی در نیجریه به وجود آمد.

وی با یادآوری اینکه میلیون ها شیعه در نیجریه وجود دارد، گفت: غربی‌ها هیچ‌گاه در این مورد صحبت نمی‌کنند و اجازه توجه به این مسئله را نمی‌دهند زیرا می‌دانند این تعداد شیعه به ضرر آن‌هاست و تمام توجه خود را به گروه‌های وهابی معطوف می‌دارند و اسلحه در اختیار آنان قرار می‌دهند تا چهره خشنی از اسلام بسازند.
بلم ریشه و اصل تمام شیعیان دنیا را ایران دانست و گفت: اگر به اقلیت‌های شیعه در کشورهای مختلف توجه شود، به ضرر استکبار جهانی است؛ لذا تلاش می‌کنند تا به وهابی‌ها و تفکرات طالبانی بپردازند و آنان نیز با نسل‌کشی که راه می‌اندازد، نشان دهند اسلام چنین دین خشنی است و این عقلانیت وهابیت است که با عقلانیت تشیع فرق دارد.
وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری، رهبر تمام جهان تشیع است، گفت: معظم‌له به تمام شیعیان دنیا تعلق دارد و در آفریقا جوانانی وجود دارد که از حزن ایشان اندوهگین می‌شوند و زمانی که معظم‌له در صحبت‌های خود گریه می‌کنند، علی‌رغم اینکه زبان فارسی را نمی‌دانند همراه ایشان گریه می‌کنند زیرا متوجه می‌شوند که حرف ایشان سنگین و اندوهناک است.

همچنین دکترشیخ عبدالله بلم
رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا گفت:
با پیروزی انقلاب اسلامی ایران تشیع به عنوان مذهب بومی در آفریقا مشخص شد.

. امام خمینی(ره) با طرح مسئله مظلومان و مستضعفان حرکت انقلاب خود را محدود و منحصر به دین و مذهب نکردند و مسلمان و غیرمسلمان امام خمینی(ره) را قبول کردند
تفکر امام سبب شد تا مسلمانان در کشورهای اسلامی بیدار شوند و برای تغییر سرنوشت خود قیام کنند.

نایب‌رئیس اتحادیه شیعیان آفریقا گفت: چشم امید ملت‌های مظلوم به انقلاب اسلامی است.برای ایران اسلامی امروز مرزی وجود ندارد و فرزندان انقلاب تنها مردم ایران نیستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube