نکوداشت پنجاهمین سالگرد سلطان الواعظین الگوی عملی جهاد تبیین

 

اهمیت تبیین و تاکید بر جهاد فوری آن از سوی مقام معظم رهبری نشان می‌دهد آنچه در گام دوم انقلاب باید اتفاق بیفتد داشتن اراده و جدی گرفتن داشته‌های خود و شناختن ظرفیت‌ها و مزیت‌ها و استفاده از آنها و شناختن رخنه‌ها و کمبودهاست. خواست دشمن آن است که با ابزار فتنه و غبارآلود ساختن فضا اراده حرکت ایجاد جامعه و تمدن اسلامی را در مرحله تصمیم‌گیری متوقف کند. دشمن در مقابله با این حرکت عظیم ایجاد تمدن اسلامی از طریق جنگ نرم به دنبال قطع زنجیره تواصی به حق، تصویر سازی غلط و وارونه نشان دادن حقایق است و از این روست که از شفاف بودن فضا خشمگین می‌شوند.

با توجه به دستور خداوند که «فانما علیک البلاغ» و با لبیک به فرمان رهبری که هرکس [باید] در راه روشنگری فکر مردم تلاش کند و از انحراف جلوگیری کند و مانع سوء تفاهمی بشود، مجموعه استبصار بر آن شد تا به معرفی الگوهایی بپردازد که خصوصیات ایجاد جهاد تبیین از دید رهبر معظم انقلاب یعنی همت و عزم راسخ، بصیرت، استمرار در فعالیت و صبر و استقامت با حرکت مستدل، مستند و مستمر را داشته باشند. کسانی که با همراه کردن منطق قوی و عقلانیت کامل با عاطفه و عواطف انسانی، به مدل سازی علمی دست یافته‌اند که می‌تواند علاوه بر ایجاد بیشتر فضای گفتگوی علمی به روشنگری وشفاف‌سازی فضا کمک کند تا دست دشمنان اسلام از طمع به توقف این حرکت عظیم و جهاد گونه کوتاه شود .

سلسله همایش‌های بیدارگران که تا کنون دو مرحله را پشت سر گذارده است، به معرفی این الگوهای رفتاری و علمی می‌پردازد .این همایش بزرگداشت پنجاهمین سالگرد درگذشت شخصی است که به گفته خود به خاطر غیرت دینی به نوشتن ده‌ها کتاب و تبیین و معرفی معارف اسلام و قرآن و نقد مسیحیت و یهودیت[۱] و مقابله و پاسخ‌گویی به شبهات افرادی چون کسروی و پاسخ به بزرگان دیگر فرق اسلامی همت گمارد. او با سفر به کشورهای مختلف با دانشمندان و بزرگان عصر خود در فضایی کاملا علمی و محترمانه به مناظره وگفتگو پرداخت. کتاب شبهای پیشاور حاصل همین مناظرات وی با بزرگان اهل سنت است که چاپ شده است. سلطان‌الواعظین این کتاب را کتاب وحدت انسانی مسلمانان می نامد. او در پایان مناظرات با اقتدا به برادران اهل سنت هوشیارانه فریاد مراقبت و وحدت برآورده و همه را به اسلام‌مداری و دوری از سوءظن و می‌خواند چرا که بزرگترین حربه دشمنان را ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان می‌داند.

سخن آخر: با وجود دانشمندانی چون سلطان‌الوعظین و معرفی روش و سیره علمی ایشان در بیان داشته‌های ناب اسلام و آگاه سازی آحاد مختلف جامعه؛ دشمنان هرگز نمی‌توانند به امکان بروز شکاف در بین مسلمانان امید ببندند. وظیفه همه ماست که با لبیک به فرمان جهاد تبیین ولی امر مسلمین با معرفی همه جانبه اسلام و معارف اسلامی به سمت تمدن اسلامی وجامعه جهانی موعود پیش رویم.

اللهم زینا بزینه الایمان و اجعلنا هداه مهدیین یا رب العالمین

خداوندا ما رابا زیور ایمان آراسته گردان و ما را هدایتگران هدایت شده قرار ده, ای پروردگار عالمیان.

[۱] با عنوان مقالاتی در راهنمای یهود و نصاری و مسلمین در معرفت تورات و انجیل و قرآن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube