بدون شک تبلیغات منفی غرب و دامن زدن به اسلام هراسی برخی قدرت های غربی نتیجه عکس بدنبال داشته و این موضوع در افزایش گرایش علاقمندان و پیروان دیگر ادیان به دین مبین اسلام بوضوح قابل مشاهده است. حضور شهروندان اروپایی و غیراروپایی در محل نمایندگی های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و گرویدن آنها به اسلام بیانگر آن است که تبلیغات منفی غرب علیه دین رحمانی اسلام نه تنها تاثیری بر افکار عمومی جهان نداشته، بلکه نتیجه عکس برای این کشورها را در پی داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار،  یکی از عوامل مهم و مؤثر در گرایش این افراد به اسلام، بی تردید تأثیر معکوس و مغرضانه تبلیغات منفی رسانه ها و بنگاههای خبرپراکنی غربی وابسته به حکومت های استعماری و استکباری و ملحد به منظور ایجاد جو اسلام هراسی ودین گریزی است به گونه ای که این اقدامات نه تنها نتیجه ای برای سردمداران غرب نداشته بلکه زمینه را برای گزارش وجذب شهروندان این کشورها و بخصوص افراد تحصیلکرده، فرهیخته و منصف به دین اسلام را بیش از پیش فراهم آورده است. همچنین بدون تردید،دینی که با فطرت بشریت عجین شده با تبلیغات غیرواقعی ومنفی ممکن است چند صباحی موردغفلت و توجه نباشد لیکن پس از روشن شدن واقعیت ها و بیان حقایق نورانی و انسان ساز معرفت دینی ـ اسلامی و قرآنی بصورت صحیح بیش از پیش مورد توجه و امعان نظر قرار علاقمندان قرارخواهد گرفت.

«آقای محمدرضا پاکروان» سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درآتن که از اواخر سال ۱۳۸۹ این مسؤولیت را بر عهده گرفته است از جمله چهره های موفق فرهنگی کشورمان است که تاکنون علاوه بر انجام وظایف سازمانی خود، تبلیغ معارف اهل بیت(ع) را نیز با جدیت پیگیری می کند.

آنچه در پی می آید گزارشی از مراسم تشرف ۱۲ شهروند زن و مرد اروپایی و غیراروپایی به اسلام است که در محل رایزنی فرهنگی ایران و با تلاش آقای پاکروان صورت گرفته است:

۱. «آقای واسلیس تئوخاریس» فرزند «کانستانتینوس» تبعه کشور یونان با حضور در محل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درآتن تمایل خودرا برای تشرف به دین مبین اسلام وپذیرش مذهب حقه شیعه به عنوان مذهب رسمی خود اعلام و نام «رحمت الله» که ترجمه نام وی از یونانی به فارسی می باشد را برای خود انتخاب نمود.

۲. «آقای یورگوس(جورج) سیالوپ» فرزند «آنتونیس» تبعه کشور یونان با حضور در محل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درآتن تمایل خود را برای تشرف به دین مبین اسلام و پذیرش مذهب شیعه به عنوان مذهب رسمی خود اعلام و نام زیبای «یوسف» را برای خویش انتخاب کرد.

۳. «خانم ماریاجین بهسکاران» شهروند نیوزلندی مقیم کشور یونان در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیر خم ـ عید امامت و ولایت ـ با مراجعه به رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درآتن آمادگی خودرا برای پذیرش دین مبین اسلام به عنوان دین خود اعلام کرد و به مذهب حقه شیعه مشرف و مباهی گردید.

وی پس از تشرف، درباره انگیزه خود گفت: “من در یک خانواده نسبتاً مذهبی بزرگ شدم ولی با مشاهده تبلیغات منفی علیه اسلام ومسلمانان، برای مطالعه و بررسی درمورد مذهب شیعه که همچون دیگر مذاهب توحیدی محور و اساش را اعتقاد به خدای یکتا تشکیل می دهد،کنجکاو شدم. بدین ترتیب مطالعه و تحقیق درمورد این دین را آغاز کرده و درنهایت به این نتیجه رسیدم که اسلام برای تمام سؤالاتی که معمولاً ذهن انسان را به خود مشغول می کند بویژه درحوزه زنان پاسخ منطقی وراه حل بنیادی دارد. در این مطالعه دقیقاً برعکس تبلیغات کورکورانه رسانه های وابسته به قدرت های بزرگ مبنی براینکه اسلام خشونت را تبلیغ می کند ودرصدد ایجاد جنگ ودرگیری است،دریافتم که اسلام برادری، دوستی، زندگی مسالمت آمیز، عشق و محبت بین انسان ها را تشویق می نماید و همه انسان ها را مخلوق خدای واحد با ارزشی واحد و مهم مطرح می نماید. این چیزی است که هرانسان آزاده ای،خواهان آن است و بدین ترتیب من به اسلام روی آوردم زیرا این دین نه تنها مشکلاتی برای انسانها بوجود نمی آورد، بلکه برای مشکلات انسان معاصر نیز راه حل های منطقی و مناسبی را با توجه به زندگی مدرن امروزی ارایه می نماید”.

۴. «خانم آسپاسیا کاوکی» فرزند «آندراس» تبعه کشور یونان با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درآتن تمایل خودرا برای پذیرش دین مبین اسلام ومذهب شیعه به عنوان مذهب رسمی خود اعلام نمود. وی پس از تشرف، اسم «نرگس» ـ به عنوان نام مبارک مادر امام زمان(عج) و یک گل خوشبوی جهانی ـ را برای خود برگزید.

۵. «خانم الئونورا انچوا» فرزند «مین چویک» شهروند تبعه بلغارستان ـ که دارای همسر و یک فرزند نیز هست ـ شب پنجشنبه مورخ دوازدهم مردادماه ۱۳۹۰ با مراجعه به رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درآتن به دین مبین اسلام و مذهب حقه شیعه جعفری اثنی عشری مشرف و مباهی گردید.

۶. «خانم مگلنا ایوانوا» فرزند «گئورگیوا» تبعه کشور بلغارستان روزپنجشنبه مورخ ۲۷/۱۱/۱۳۹۰مطابق با بیست وسوم ربیع الاول ۱۴۳۳ ه.ق ضمن حضوردر رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در آتن و بحث و پرسش وپاسخ به شبهات در رابطه با دین مبین اسلام با اقرار به وحدانیت خداوند، رسالت حضرت محمد(ص) و ولایت حضرت علی ابن ابیطالب(ع)  وادای شهادتین، به دین مبین اسلام ومذهب حقه شیعه جعفری اثنی عشری مشرف و مباهی گردید.

۷. «خانم اورپی آتاناسیادو» شهروند یونان نیز با حضور در رایزنی فرهنگی  ایران به دین اسلام و مذهب حقه شیعه جعفری اثنی عشری مشرف گردید. وی دین اسلام را دین صلح و برادری و زندگی مسالمت آمیز پیروان تمام ادیان الهی معرفی کرد و تصریح نمود که پس از مطالعه و بررسی بر روی اسلام وکتب دینی تصمیم گرفت به دین مبین اسلام مشرف شود.این خانم یونانی دین اسلام را دینی کامل معرفی کرد وگفت، این دین قادر به ارایه راه حل برای تمام مشکلات جامعه بشری امروز است و پس از تشرف به دین مبین اسلام صیغه عقد دائم خانم اروپی آناسیادو با آقای یاشارادبیلی فرزند محمد، بزرگ شده در هامبورک آلمان وتحصیل کرده درکشور سوئیس،توسط وابسته وسرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران جاری گردید.

۸. «خانم پانایوتا جانیمی» فرزند «پانایوتیس» تبعه کشور یونان باحضور در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درآتن تمایل خودرا برای تشرف به دین مبین اسلام و  پذیرش مذهب حقه شیعه به عنوان مذهب رسمی خود مراجعه کرد. وی با ابراز خرسندی ازاین اقدام خود گفت: “خداوند را شاکرم که دراین مرحله از زندگی به من فرصت این نعمت بزرگ داده شد که به حقانیت امام علی(ع) و خاندان پاکش پی برد و به جمع پیروان اسلام ،امامت وولایت بپیوندم”

۹. «خانم یورگیا اسکوناکی» فرزند «امانوئل» تبعه کشور یونان ۵ ربیع الثانی سال ۱۴۳۳ با حضوردرمحل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درآتن به دین مبین اسلام و مذهب حقه شیعه به عنوان مذهب رسمی مشرف شد.

۱۰. «خانم مرحبو اسانووا» فرزند «قیوم» تبعه کشور ازبکستان روز پنجشنبه مورخ ۴ اسفند  ماه ۱۳۹۰مطابق با یکم ربیع الثانی ۱۴۳۳ ه.ق با حضوردرمحل رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درآتن تمایل خود برای پذیرش مذهب حقه شیعه به عنوان مذهب رسمی خود را اعلام وبه این مذهب نورانی مشرف و مباهی شد.

۱۱. «خانم ینی مالیندا» فرزند «مدسای ان» تبعه کشور اندونزی درآستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری حسینی، با حضور در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران درآتن تمایل خودرا برای پذیرش مذهب حقه شیعه به عنوان مذهب رسمی خوداعلام کرد. جالب اینکه کرامت و عنایت حضرت قمربنی هاشم(ع) موجب تشرف بانوی اندونزایی به مذهب حقه شیعه جعفری اثنی عشری گردید.

۱۲. «خانم النی افستراتیو» شهروند یونان با مراجعه به رایزنی فرهنگی سفارت  ایران به دین مبین اسلام مشرف گردید. وی ضمن ابراز خرسندی ازگرویدن به دین مبین اسلام و مذهب حقه شیعه جعفری اثنی عشری گفت: “بالاخره پس ازسالها تحقیق ومطالعه و صحبت با یک دانشجوی ایرانی، به این نتیجه رسیدم که این دین تنها دینی است که راه سعادت جامعه بشری را به انسانها  هم از نظر تئوری و هم از نظر عملی ارایه کرده است”.

شایان ذکر است که آقای محمدرضا پاکروان در این دیدارها با اشاره به اهمیتی که اسلام به انسان می دهد و ارزش والایی که برای کرامت انسانی قائل است،گفت: دین مبین اسلام برای رفع تمام مشکلات دنیوی و آخروی بشریت راه حل های منطقی، روزآمد و مناسب ارایه کرده است وانسان راجانشین وخلیفه بحق خدا بر روی زمین معرفی می کند که این بیانگر اهمیتی است که خداوندحکیم واسلام نورانی برای کرامت وبزرگی انسان قائل است.

پاکروان درادامه برای تمامی گرویدگان به دین مبین اسلام ومذهب حقه شیعه، شادکامی ، موفقیت، سلامت وسعادت وپیروی مستمرازدستورات نورانی الهی اسلام آرزوکرد وگفت: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درآتن با کمال میل آماده ارایه هرگونه خدمات معنوی، فرهنگی ، علمی وآموزشی به ایشان می باشد.

وی جاری شدن این همه نعمتها و فیوضات الهی را به برکت قرآن، عترت، خون شهدای عالیمقام اسلام و انقلاب اسلامی ـ بویژه تلاشها وزحمات رهبرفقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(قدس سره) ـ و عنایت بی بی دوعالم دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دانست و از خداوند مهربان خدمت بیشتر به این آستان الهی وآسمانی را ازحکیم عالم مسئلت نمود.

درپایان از طرف رایزنی فرهنگی یک جلد کلام الله مجید به زبان عربی و یونانی،کتابهائی درخصوص دین اسلام وحضرت امام خمینی(ره) به زبان یونانی به ایشان هدیه داده شد که مورد توجه قرار گرفت.

ابنا

استبصار www.estebsar.ir

تلگرام t.me/estebsar_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube