از ایشون پرسیدن که چطور شما از انگلیس سر از فیضیه (حوزه علمیه قم) در آوردین؟ داستان ایشان بسیار عجیب بود. میگفت وقتی من ١٧ ساله بودم و در شهر منچستر با خانواده زندگی میکردم…

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، دکتر کوروش خسروی از اساتید سرشناس دانشگاه صنعتی اصفهان مطلبی را به نقل از دوست دوره کارشناسی خود که الان به عنوان استاد دانشگاه یوتا آمریکا فعال است ارسال نمودند:

یک داستان جالب خدمت دوستان عرض کنم که فکر کنم ارزش دو دقیقه وقت صرف کردن داشته باشه.
البته خلاصه میکنم. همانطور که عرض کردم میزبان یکی از شاگردان جناب حسن زاده آملی هستیم. ایشون متولد انگلستان است.
دیروز صبحانه را با بقیه دوستان در پارک زیبایی صرف کردیم که جای شما خالی.
از ایشون پرسیدن که چطور شما از انگلیس سر از فیضیه (حوزه علمیه قم) در آوردین؟ داستان ایشان بسیار عجیب بود. میگفت وقتی من ١٧ ساله بودم و در شهر منچستر با خانواده زندگی میکردم، برای کار نیمه وقت به یک رستوران رفتم و در قسمت ظرفشویی آن همراه یک مراکشی و یک انگلیسی مشغول بکار شدم. اخر شب اولین جمعه همکار انگلیسی ما به من و دوست مراکشی من گفت دارم میرم آبجو بگیرم. شما هم میخورین؟ من چون در خانواده اخلاقی و نه مذهبی بزرگ شده بودم صرف الکل را برای سن من مناسب نمیدونستن و من هم مصرف نمیکردم. برای همین دعوت اون رو رد کردم و دوست مراکشی من هم همینطور. با هم که تنها شدیم دوست مراکشی گفت کار خوبی کردی. مصرف الکل حرام است.

پرسیدم حرام یعنی چی؟

گفت یعنی خداوند ممنوع کرده است.

برایم عجیب بود که خداوند در جزیئات زندگی انسان وارد شده است. پرسیدم کجا ممنوع کرده؟

گفت در قرآن.

گفتم قرآن رو به من یاد بده.

گفت باشه و  هر شب بعد از کار نیم ساعت قرآن را با من کار کرد. بعد نسخه انگلیسی اون رو خریدم و یک هفته تمامش کردم و عاشق قرآن شدم. بعد فهمیدم که در قم میشه قرآن رو عمیق فهمید. خواستم برم قم والدینم گفتن تا مدرک دانشگاه نگرفتی جایی نمیری. من هم دانشگاه رو شروع کردم. در کنار اون در جلسات درس یک روحانی شیعه که از ایران آمده بود میرفتم. وقتی مدرک پزشکی و فوق لیسانس اخلاق پزشکی رو همزمان از کالج منچستر گرفتم راهی قم شدم و الان ١۵ سال است که در قم مشغول بحث و تحقیق هستم!
قران واقعا اسباب هدایت است….

رهیافته

استبصار www.estebsar.ir

تلگرام t.me/estebsar_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube