مردم تایلند بت پرست هستند. سگ و قورباغه و گاو و … را می پرستند. نمی توانند به راحتی زبان عربی را تلفظ کنند، لذا مسلمانان آنجا دو اسم بر روی بچه هایشان میگذارند، یکی اسم دولتی و دیگری اسلامی.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، حجت الاسلام ایکارات جای پونگسای، طلبه شیعه تایلندی با حضور در این مسجد از چگونگی شیعه شدن خود و هموطنانش سخن گفت. خلاصه سخنان این دانش پژوه جامعه المصطفی العالمیه را در ادامه می خوانید.

* بنده در تایلند به دنیا آمده و در آنجا بزرگ شده ام. اول مذهب حنفی داشتم و اسم تایلندی من ایکارات و اسم اسلامی ام، حسین خان است. در کشور ما هر کسی دو اسم دارد. یکی اسم دولتی و دیگری اسم مذهبی.

* مردم تایلند بت پرست هستند. سگ و قورباغه و گاو و … را می پرستند. نمی توانند به راحتی زبان عربی را تلفظ کنند، لذا مسلمانان آنجا دو اسم بر روی بچه هایشان میگذارند، یکی اسم دولتی و دیگری اسلامی.

* ما در خانواده مذهبی به دنیا آمده و بزرگ شدیم، پدر و عموی ما اول سنی و وهابی بودند. اما بعد از مدتی، عموی ما شیعه شد. وقتی او شیعه شد ارتباط ما با او کم شد.

* شما می دانید وهابیت تهمت های زیادی به شیعیان می زنند. یکی از تهمت ها این است که می گویند در روز عاشورا، شیعیان به مسجد و حسینیه می روند و همه در و دیوار را سیاه می کنند که کار بدانجام دهند. ما که اینها را شنیدیم از شیعیان دور شدیم. اما من به هیئتی که عمویم داشت می رفتم و غذای آنجا را می پختم. در آنجا می دیدم تهمت هایی که به شیعیان زده می شود کاملا دروغ است.

* من و پدرم تصمیم گرفتیم بیشتر درباره مذهب شیعه تحقیق کنیم. با چند تا اساتیدی که در ایران درس خوانده اند صحبت کردیم. یک فرد تایلندی که وهابی بوده و ابتدا در پاکستان درس خوانده بود، بعد از انقلاب اسلامی به ایران آمده و شیعه شده و در جامعه المصطفی العالمیه درس خوانده و بعداز ۱۳ سال به تایلند برگشته بود، او هرکجا سخنرانی می کرد، عده ای مسلمان می شدند.

* ما رفتیم با این حاج آقا بحث و مناظره کردیم. فهمیدیم که شیعه حرف خاصی دارد اما آنجا قانع نشدیم. پیش اساتید اهل سنت هم رفتیم. ما در منطقه خودمان یک کتابی داشتیم به نام «ثم اهتدیت» که مال دکتر تیجانی است.

* آن زمان جامعه المصطفی هنوز شاگردان زیادی را در منطقه ما تربیت نکرده بود، این کتاب به زبان تایلندی ترجمه شد. فقط این کتاب بود که دست به دست ما می گشت.اما امروز خدا را شکر در تایلند بیش از ۳۰۰ کتاب شیعه توسط جامعه المصطفی العالمیه ترجمه شده است و روز به روز تعداد شیعیان بیشتر می شود. هم اکنون حدود ۷۰ هزار نفر مسلمان در کشور تایلند در بین گاو پرست ها و قورباغه پرست ها وجود دارد.

رهیافته

استبصار www.estebsar.ir

تلگرام t.me/estebsar_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube