محمدعلی دلیل مسلمان شدنش را علاقه قلبی به دین اسلام بعد از تحقیق زیاد در این مورد عنوان می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، آنچه می خوانید گزارشی از مسلمان شدن یک مهندس اسپانیایی است

وقتی وارد دفتر امام جمعه کرمان شدم، همه ساکت نشسته بودند؛ کنار پسر جوان اسپانیایی دختری جوان و کنار وی نیز مردی میانسال که بعدا متوجه شدم پدر دختر است، نشسته بودند.

امام جمعه به کارلوس گفت: آمریکایی که دم از حقوق بشر می زند امروز آل سعود با چراغ سبز او جنایات زیادی را مرتکب می شود و یک فرد مسلمان باید این چیزها را بداند. مسلمان باید اهل مطالعه باشد و اگر ابهامی در مورد اسلام و دستورات آن برایش به وجود آمد از اهلش بپرسد.

تکرار می کنم اگر می خواهی به دلیل ازدواج مسلمان شوی، این نادرست است؛ انسان اول باید بفهمد اسلام یعنی چه؟ و اعتقادات این دین را بداند و بر اساس درک و فهم باید مسلمان شود.

وی برای کارلوس و همسرش آرزوی سلامت کرد و این ازدواج را به آن ها تبریک گفت.

صحبت های امام جمعه کرمان که تمام شد، سکوتی مطلق اتاق را فرا گرفت، امام جمعه سکوت اتاق را شکست و اینگونه آغاز کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم، دختر جوان رو به کارلوس تکرار کرد، بسم الله الرحمن الرحیم، و کارلوس با لهجه اسپانیایی و انگلیسی گفت: بسم الله الرحمن الرحیم.

امام جمعه کرمان ادامه داد: اشهد ان لا الله الا الله و دوباره دختر جوان برای کارلوس تکرار کرد و کارلوس به اینکه معبودی جز خدای یکتا نیست شهادت داد.

امام جمعه معنی این جملات و اذکار را برای کارلوس می خواند و دختر جوان نیز آنها را تکرار می کرد.

وی ادامه داد: اشهد ان محمد رسول الله و باز هم مرد جوان تکرار کرد و شهادت داد که محمد مصطفی (ص) رسول و فرستاده خداست.

تنم می لرزید؛ همانطور که امام جمعه کرمان شهادتین را می گفت و کارلوس تکرار می کرد، به این فکر می کردم که دنیا در فکر اسلام ستیزی و اسلام هراسی است در حالی که رهبر فرزانه ما با جوانان غربی و اروپایی پدرانه صحبت می کند و آن ها را به تحقیق در مورد اسلام دعوت می کند و اینگونه می شود فردی از دل غربت و تاریکی خود را به سمت نور اسلام می کشاند و در جمالاتش محو می شود.

امام جمعه کرمان افزود: امامت یکی از ارکان دین مبین اسلام است یعنی بعد از پیامبر ۱۲ امام یکی بعد از دیگری انجام وظیفه کردند ولی توسط برخی خلفا به شهادت رسیدند و آخرین امام ما امام مهدی (عج) الان در غیبت به سر می برد و در آخرالزمان ظهور می کند و دنیای پر از ظلم و جور را نجات می دهد.

وی ادامه داد: اشهد ان علی ولی الله، و دختر جوان برای کارلوس خواند و او هم تکرار کرد.

حالا کارلوس مسلمان شده بود، مثل من و تو اما به طور حتم ما با هم تفاوت هایی داشتیم؛ از یک سو در دلم احساس غرور می کردم و از سوی دیگر به خودم و اعمالم به عنوان یک مسلمان فکر می کردم به عنوان فردی که از زمانی چشم گشوده، نام و آوازه مسلمانی را یدک می کشیده.

از خودم پرسیدم اگر همین الان از کارلوس که اندکی از مسلمان شدنش می گذرد، سووالاتی در مورد قرآن که کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر مکرم اسلام است بپرسند، پاسخ او که با تحقیق در برگ برگ این کتاب شریف مسلمان شده چه خواهد بود و پاسخ من که حالا سال ها با اسلام زیسته ام چه خواهد بود.

این دردی فراگیر و ریشه ای در میان برخی افراد مسلمان است که جای بحث و تفحصی جداگانه دارد و در این مجال نمی گنجد.

امام جمعه کرمان باز هم پدرانه دست کارلوس را فشرد و یک جلد قرآن نفیس را به او که تازه مسلمان شده بود، هدیه داد.

همسر آینده کارلوس نام جدید او را محمدعلی اعلام کرد و همه صلوات فرستادند، کارلوس آرام ایستاده بود و زیر لب صلوات می فرستاد، این صحنه دلم را لرزاند.

م. ش خانم کارلوس در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به اینکه چگونه با کارلوس آشنا شده؟ گفت: برای تحصیل به انگلستان رفته بودم به واسطه یکی از دوستانم با او آشنا شدم.وی اظهار کرد: بعد از مدتی کارلوس نسبت به دین اسلام علاقه مند شد و بعد از آن هم ما شناخت زیادی از هم پیدا کردیم و تصمیم به ازدواج گرفتیم.

وی خود را دانشجوی دکترای ادبیات انگلیسی و ۲۹ ساله معرفی می کند و می گوید محمدعلی ۳۹ ساله، اهل اسپانیا و مهندس کامپیوتر است.

از م. ش خواستم از محمدعلی دلیل روی آوردنش را به اسلام بپرسد، او هم همین سووال را از او پرسید و برایم ترجمه کرد و گفت: محمدعلی دلیل مسلمان شدنش را علاقه قلبی به دین اسلام بعد از تحقیق زیاد در این مورد عنوان می کند.

محمدعلی در ادامه سووالات من در مورد اسلام می گوید: در اسلام صلح و صفا دیدم، چیزی که می تونه زندگیمو تغییر بده تا انسان بهتری باشم.

وی گفت: من احساس می کنم اسلام موجب آرامش من شده است.

از محمدعلی در مورد حضرت محمد (ص) و توهین هایی که برخی افراد متحجر به این پیامبر عظیم الشان کردند، سووال کردم و وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) پیامبر خوبی ها، عطوفت و مهربانی است و همه باید احترام زیادی برای اسلام قایل شوند، هیچ کس نباید به خودش اجازه دهد به ادیان دیگر توهین کند.

محمدعلی قرآن اهدایی امام جمعه کرمان را در دست گرفته بود و به سووالات من بسیار کوتاه پاسخ می داد.

از او پرسیدم از این کتاب شریف چه قدر می دانی؟ محمدعلی ادامه داد: من با چند نفر از دوستانم در مورد قرآن تحقیقات زیادی انجام دادیم و به نتایج خوبی رسیدیم، این کتاب بسیار جامع است.

وی گفت: توحید نتیجه ای بود که از کتاب قرآن گرفتم.

محمدعلی می گوید: می خواهم پیرو حقیقی حضرت محمد (ص) و علی (ع) باشم.

وی در پاسخ به سووال من در مورد واکنش خانواده اش در مورد مسلمان شدن وی، گفت: خانواده ام با این تصمیم من خیلی احساس غرور می کنند و خوشحال شدند.

وی دین خانواده خود را مسیحی کاتولیک معرفی می کند و می گوید: خانواده هشت نفره ما از قشر متوسط جامعه هستند و من فرزند آخر خانواده هستم.

وی گفت: آمده ام تا از سایر افراد مسلمان درس بیاموزم.

با خودم فکر کردم من به عنوان یک مسلمان چه درسی می توانم به محمدعلی های تازه مسلمان شده یا افرادی که در دین اسلام برای مسلمان شدن تحقیق و جستجو می کنند بدهم، یا اصلا من به خودم و فرزندانم چه قدر اطلاعات مفید و تحقیقی در مورد دین اسلام می توانم بدهم؟

این سووالی است که شاید دست یافتن به جوابش راه حل بسیاری از مشکلات فعلی جامعه مدرن امروزی ما باشد که لازم است مسوولان و مردم هر کدام به نوعی برای رسیدن به این جواب این سووال تلاش کنند.

به امید فراگیر شدن اسلام ناب محمدی در سراسر جهان…

ایرنا

استبصار www.estebsar.ir

تلگرام t.me/estebsar_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube