تابستان بود که به ژوان قرآن کوچکی هدیه دادم و همین قرآن کوچک، آنقدر کنجکاوی او را برانگیخت که باعث شد در سن ۱۵ سالگی مسلمان شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، علی مرادی، پدر شهید فرانسوی دفاع مقدس، کمال کورسل، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی شهید ژوان یا «کمال» کورسل، اظهار کرد: شجاعت، ایمان و اخلاق والا، از بارزترین ویژگی‌های شخصیتی ژوان به شمار می‌رفت و بسیار فردی کم حرف اما عمل‌گرا بود.
پدر شهید کورسل ادامه داد: ژوان در سن ۱۵ سالگی از فرانسه به تونس سفر کرد و این درحالی بود که تا آن روز به دلیل جدایی من و مادرش، دو سالی بود که او را ندیده بودم، تابستان بود که به ژوان قرآن کوچکی هدیه دادم و همین قرآن کوچک، آنقدر کنجکاوی او را برانگیخت که با ذره‌بین به مطالعه آن می‌پرداخت و سوالات زیادی برایش به وجود می‌آمد که برای رسیدن به پاسخ آن سوالات به هر طریقی تلاش می‌کرد و همین امر نیز باعث شد در سن ۱۵ سالگی مسلمان شود.
مرادی در خصوص گرایش شهید به مذهب شیعه، بیان کرد: کمال فقط در تعطیلات تابستانی به دیدار ما می‌آمد و پس از سفر به تونس و بازگشت به فرانسه با دانشجویان پیرو خط امام راحل(ره) آشنا شد و بعد از گوش دادن به سخنرانی حضرت امام خمینی(ره) که به زبان فرانسه در آنجا منتشر شده بود تحت تأثیر قرار گرفت و با آن که مادرش مخالف تصمیم او بود، اما ژوان روی تصمیم خود به گرایش مذهب شیعه و تحصیل در حوزه قم مصمم بود.
وی ادامه داد: به دلیل روابط متشنج کشور ایران و تونس از لحاظ سیاسی در زمان «بن علی» حتی کمال قادر به ارسال نامه به ما نبود و ما حدود ۲۰ سال از کمال اطلاعی نداشتیم تا اینکه حدود ۵ سال پیش تصمیم گرفتیم نامش را در اینترنت جستجو کنیم و بر همین اساس و تایید رایزن فرهنگی ایران در تونس متوجه شدم وی به شهادت رسیده و در شهر قم دفن شده است.
وقتی فهمیدم کمال به شهادت رسیده، خواب و خوراک خود را از دست دادم
این پدر شهید فرانسوی اظهار کرد: زمانی که از شهادت کمال مطلع شدم شوک بزرگی به من وارد شد تا جایی که چندین روز نمی‌توانستم چیزی بخورم و فقط گریه می‌کردم، فاتحه می‌خواندم و برای او رحمت خداوند را خواستار بودم.
مرادی با اشاره به سوره آل عمران و آیه «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» در پیامی به خانواده شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم، ابراز کرد: خوش به سعادت کسانی که در این راه جان خود را فدا کردند و بدانید که آن‌ها در بهشت هستند و امیدوارم مورد رحمت خداوند قرار گیرند.
 مسلمان شدن یکی از برادران کمال کورسل
وی در ادامه گفته‌های خود مسلمان شدن یکی از فرزندانش را از معجزات و برکات شهید کمال کورسل دانست و عنوان کرد: کمال سه خواهر و برادر ناتنی دارد و از این بین یکی از برادرهایش بدون اینکه اطلاعی از شهید شدن کمال داشته باشد در کشور آلمان مسلمان شد و برای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، به ایران آمد که احساس می‌کنم این جریان شبیه به معجزه و از برکات کمال است.
یادآور می‌شود، شهید ژوان یا همان «کمال» کورسل در عملیات‌های زیادی از جمله والفجر ۱۰ شرکت داشت و در سال ۱۳۶۷ در سن ۲۴ سالگی، در عملیات مرصاد به شهادت رسید
 حوزه نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube