در مسیحیت تناقض می‌دیدم مثلاً اینکه حضرت مسیح هم فرزند خداست و هم خود خداست که با عقل جور در‌نمی‌آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، همایش اربعین حسینی به همت مرکز انتظار موعود معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، با حضور دکتر حسین خوآن مسیحی تبار تازه مسلمان از کشور اسپانیا و اجرای گروه تاتر “مان”، در روز شنبه ۶ آذرماه سال جاری در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار گردید.

حسین خووان فرانسیسکو هاردس لوزانو متولد ۱۹۶۸ از مالاگا در جنوب اسپانیاست. دارای فوق‌لیسانس زیست پزشکی و پزشک عمومی، فوق‌لیسانس مخابرات و مدیریت همچنین دارای مدرک آی.‌بی.‌ام (هوش مصنوعی) از امریکا است. بعد از تشرف به تشیع به ایران آمد و در جامع‌المصطفی دوره کوتاهی را برای تبلیغ اسلام گذراند.
وی در خصوص دلایل گرایش به اسلام عنوان کرد: در مسیحیت تناقض می‌دیدم مثلاً اینکه حضرت مسیح هم فرزند خداست و هم خود خداست که با عقل جور در‌نمی‌آمد. چندین بار از کشیش‌ها سؤال کرده بودم گفته بودند اینها راز است و ما هم نمی‌فهمیم که برایم قابل قبول نبود تا اینکه در سال ۲۰۰۸ رسماً از کلیسای کاتولیک بیرون آمدم. شروع به تحقیق درباره ادیان و فلسفه‌های مختلف کردم، کنار آن سایت‌های اسلامی را رصد می‌کردم و یک سری کتاب هم درباره حضرت مهدی، دوست شیعه عراقی‌ام به من امانت داد و خدا خواست مسلمان شدم.
با شیعه‌ای به نام حسین در همین دوران آشنا شدم که در گرایشم به تشیع مؤثر بود. چون به زبان‌های مختلف علاقه داشتم در رایزنی سفارت ایران در مادرید در دوره‌های آموزش زبان فارسی شرکت کردم. آنجا با آقای پورپزشک آشنا شدم و سرانجام عید غدیر۲۰۱۰ در رایزنی فرهنگی شهادتین گفته و شیعه شدم.
دکتر خوان در خصوص دلایل آمدن خود به ایران گفت: به زبان عربی علاقه زیادی دارم. آن زمان امریکا به عراق حمله کرده بود برای همین رغبتی نداشتم به عراق بروم؛ از طرفی چون ایران را کشوری ضد‌اسرائیل و امریکا می‌دیدم برایم جاذبه داشت.
وی همچنین با اشاره به جاذبیت های دین اسلام افزود: در دین اسلام اهل‌بیت برایم خیلی جالب هستند مثل آدرسی که مسیر را مشخص می‌کنند تا گمراه نشویم و به مقصد برسیم که در آخرین مرحله حضرت مهدی است؛ امامی که برای همه مثل نقطه امید است و اگر نباشد جهان بی‌معناست.
وی در پاسخ به این سئوال که با کدام امام مأنوس است، گفت: همه امامان را دوست دارم اما به امام حسین خیلی بیشتر علاقه‌مندم زیرا بنا به شرایطی که داشتند ایستادند و جنگیدند. این روحیه را دوست داشتم برای همین نامم را حسین گذاشتم تا یاد بگیرم هیچ گاه جلوی ظالم کوتاه نیایم. اما از آنجا که تنها امام مهدی زنده است بیشتر با ایشان ارتباط دارم. امام مهدی امیدی است که همه مردم چشم به راه آمدنشان هستند.
jdtums.ir
استبصار www.estebsar.ir
تلگرام t.me/estebsar_ir

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube