mostabser14به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، به حول و قوه الهی در این تایپیک به گفتار و سخنان ۱۴ نفر از کسانی که به بصیرت واقعی رسیدند و به مذهب حقه تشیع گرویدند با عنوان ” کلام مستبصرین ” می پردازم

اول به معنای مستبصر توجه فرمائید :
مستبصر در لغت به معنای درخواست کننده بینایی است و در اصطلاح به شخصی اطلاق می شود که با طلب هدایت از راهنمایان حقیقی یعنی امامان معصوم علیهم السلام عنایت ویژه الهی نصیب حالش گشته و با تحقیق و تفحص عقلی و نقلی و قلبی در حقائق ، صراط هدایت را بر جادّه گمراهی ترجیح داده و در زمره شیعیان محمد و آل محمد علیهم السلام قرار گرفته است

در میان انبوه بصیرت یافتگان و هدایت شدگان به نیت ۱۴ گوهر تابناک از هر رجس و پلیدی علیهم آلاف التحیات و الثناء به کلام ۱۴ مستبصر توجه فرمائید :
۱- جناب محمد شحاده از رهبران گروه جهادی فلسطین

… ابتدا بگویم که از کودکی تمایل به مذهب اهل بیت داشتم ولی اطلاعاتم بسیار اندک بود . امام علی علیه السلام را در حد خلیفه چهارم امامین حسن و حسین علیهما السلام را بعنوان نوه های پیامبر و حضرت فاطمه را از دختران رسول الله می دانستم و این نهایت اطلاعاتم درباره آنها بود . به مرور زمان نسبت به مظلومیت اهل بیت خصوصا مظلومیت حضرت علی علیه السلام احساس عاطفی خاصی پیدا کردم و هنگامی که ظلم اشغال فلسطین توسط صهیونیست و اسرائیل افزون می شد احساس من عمیقتر می شد …
آنچه در بقای اهل سنّت ماندنم دخیل بود جهل و اطلاعات نادرست درباره تشیّع بود تا بالاخره در زندان اسرائیل و مصاحبت با یکی از شیعیان لبنان و سخنان درست بسیار در حول حقانیت مذهب تشیّع ، این مذهب را اختیار کردم و امیدوارم آخرین کسی نباشم که می گوید آنگاه هدایت شدم …

۲- شیخ علامه احمد امین انطاکی حلبی ” از علمای بزرگ الازهر مصر “
یکی از اسباب شیعه شدنم حدیث پیامبر اکرم می باشد که تمام فرقه های اسلامی بر صحت آن تأکید کرده اند و آن ” مثل اهل بیتی فیکم مثل سفینه نوح . ” ( مثال اهل بیت من در میان شما همچون کشتی نوح می باشد هر کس در آن سوار شود نجات می یابد و هر کس از آن تخلّف کند به هلاکت می رسد ) .
پس اگر اهل بیت را ترک کنم و احکام خودم را از غیر آنان بگیرم شکی نیست که از گروه گمراهان و تباه شدگان خواهم بود …

۳- علامه شیخ صحافی اندونزی علوی العطاس ” از علمای بزرگ اندونزی “
من گر چه در مکتب سلفیون ” وهابیون ” درس خوانده ام ولی امروز فریاد تشیّع را سر می دهم … یقینا از عواملی که در اختیار کردن مذهب تشیّع من مؤثر بود انتقال دوستان و اساتید و اهلم به این مذهب حق بود و این خود کشف هویت حقیقی در واقع می کند که حق با مذهب تشیّع است .
اصلا اعتقادم این است که اکثر جوانان اندونزی از شیعیان هستند و تنها به خاطر حاکمان و سلاطین و … که در اضمحلال این عقیده می کوشند نمی توانند ابراز تشیّع کنند .
اگر مراجعه کنیم به کتاب اعیان الشیعه و آنان که نسبشان به اهل بیت در اندونزی می رسند بنگریم خواهیم دید که متجاوز از ۲۰ میلیون نفر از سادات خواهند بود
از دلائل گسترش مذهب تشیع در اندونزی مسافرت تجّار شیعی از یمن به اینجاست که از ده ها سال قبل صورت گرفته است . تشیّع مرتبه عظمایی است که احتیاج به برهان دارد و جز با کسب اخلاق بلند اسلامی و تعالیم اهل بیت علیهم السلام کسی نمی تواند ادعای شیعه بودن کند ، پس باید شیعه واقعی با تقوا باشد و تنها به سیره اهل بیت عمل کند .
– المحامی مصطفی ظاهر ” از نویسندگان کشور سوریه “

به خدا سوگند که تحول عظیم من در انتخاب مذهب تشیّع نتیجه مطالعات و مباحث و مناظراتم حول محور ادّله حقیقی در مذهب اهل بیت می باشد . متاسفانه در مملکت وهابی سعودی بین حجاج مطالبی غیر حقیقی و نادرست نسبت به مذهب تشیّع پخش می کنند ولی از طرف من به آنها بگوئید اگر آن مطالب را با آزادی و انصاف بخوانید و با تحقیق به مذهب تشیّع نگاه کنید خواهید فهمید که این مذهب حق را باید از اهلش و علمایش شناخت نه از گفتار امثال احمد بن امین و احسان الهی و … که نون به نرخ روز خوران وهابی هستند .
بسیاری از کسانی که در این زمانه به اهل بیت گرایش دارند و خود را ملزم به پیروی از تشیّع می کنند تحت تاثیر شخصیت خاصه امام خمینی و تفکر ، سلوک ، و راه و روش او قرار می گیرند .

۲- شیخ جلیل امام الجماعه محمد عبد العال ” روحانی فلسطینی امام جماعت مسجد الوحده جنوب لبنان “

هر چیزی احتیاج به دلیل دارد بجز ولایت اهل بیت پیامبر علیهم السلام چرا که هر دلیلی محتاج اهل بیت است همانا سلاح من محبّت آل البیت علیهم السلام است و تأکید می کنم که حب آنان از واجبات است پس چرا برخی از مستحبات می دانند ؟!
از طفولیت جداّ به خدا ایمان داشتم اما مشکلم این بود که کیفیت ایمانم به او چگونه باید باشد ؟؟ وقتی به عقاید تشیّع در توصیف خدا از نامحدود بودنش و دیگر صفات برخورد کردم اعتقاد خاصی پیدا کردم … .

یکی از دیگر از دلایل تشیّع من این بود که روزی قبل از نماز در مغازه دوستی بودم تا هنگام صلاه شد مغازه دار که نمی توانست در دکان نماز بخواند و برای نماز قصد داشت راهی مسجد شود با تمام عجله اش باز صبر کرد تا شخصی را جانشین خود در مغازه قرار دهد به فکر فرو رفتم و با خود گفتم این دوستم برای مغازه کوچکش شخصی را بعنوان خلیفه و جانشین برای چند لحظه نماز خواندن انتخاب کرد چگونه است که رسول الله طبق عقیده اهل سنت برای بعد از مرگش امت خود را بدون جانشین و خلیفه رها کرده و اختیارشان را به خودشان تفویض کرده باشد …

اینجا بود که فهمیدم عقیده تشیّع صحیح است و قبول ولایت اهل بیت علیهم السلام راه نجات است .
– استاد دکتر محمد مغلی ” نمسا ، پسر عموی ابن نبی الجزائری “
از اولین علل تشیّع من تأثیر پذیری از حضرت امام خمینی و افکار انقلابی و حکومت اسلامی او می باشد که باعث سرنگونی نظام طاغوتی گشت . همچنین ادعیه رسیده از امامان معصومین علیهم السلام مخصوصا دعاهای کمیل و افتتاح که در هر شب ماه رمضان خوانده میشد و دعای صباح حضرت امیر المومنین علی علیه السلام ادعیه خاص امام زین العابدین علی بن الحسین که در صحیفه سجادیه می باشد و دیگر دعاهای ائمه اهل البیت علیهم السلام که در هیچ مذهبی از فرقه های اسلامی جز شیعه موجود نمی باشد

۷- المحامی الشهیر احمد حسین یعقوب ” از نویسندگان و علمای اردن “
… با انتخاب تشیّع با خدایم عهد بستم که همیشه مدافع جریان اهل بیت باشم … اشک میریزد چشمانم بر مصائب امام حسین و همین باعث شد تا به تشیّع روی آورم … کدام عاقلی وجود دارد که آل محمد را ترک کند و به دیگران اقتدا کند …
احمد حسین در کتابی تحت عنوان ابناء الرسول فی کربلا حول محور قضایای کربلا و عاشورا می نویسد : ظالمین قصد محو اسلام را داشتند ، برچیدن ذکر محمد و علی علیهما السلام هر جنایت و ظلمی را روا داشتند … از انسانیت و بشریت هیچ بویی نبردند … حلال و حرام را تغییر دادند و منکر را معروف کرده و صحابه را با اهل البیت تعویض کردند … در این هنگام این حسین بود که در مقابل ظلم ایستاد … اوکه سید آزادگان است و سید الشهداء و او که باعث فتح دل احمد حسین یعقوب گشته است و ….
– عالم جلیل دکتر محمد تیجانی سماوی ” از نویسندگان و علمای اهل تونس “
ایشان پس از آشنایی با مردی شیعه از اهل عراق و سپس گفتگو با عالمان بزرگی همچون آیت الله خویی و آیت الله صدر و … و تحت تاثیر قرار گرفتن حرکت امام خمینی و مطالعات زیاد در محور حقانیت مذهب تشیّع و برخوردن به مطالبی همچون نص در خلافت امام علی علیه السلام توسط پیامبر اکرم از سوی پروردگار عالم ، اختلاف حضرت فاطمه زهرا با ابوبکر و ظلم خلیفه اول و دوم به پاره تن رسول الله ، احادیث محکمی مثل علم علی ، یوم الانذار ، منزلت ، امام هدایت و … که دلیل بر برتری حضرت امیر المومنین علی علیه السلام بر تمام گذشتگان و اصحاب می باشد و صدا دلیل محکم دیگری علت استبصار و انتخاب تشیّع ایشان شده است .

۹- جناب دکتر محقق اسعد وحید قاسم ” از دانشمندان فلسطینی “
…. وهابی ها حکم و فتوا به کفر ما شیعیان می دهند در حالی که حقانیت شیعه با احادیث صحیح بخاری اثبات می شود …. از طلاب وهابی سخنان مختلف در تکفیر شیعه می شنیدم که مثلا آنها علی را بر صحابه مقدم می دارند و ضریح امامان را زیارت می کنند و یا قائل به افضل بودن علی بر نبی هستند و می گویند جبرائیل اشتباه کرد بر محمد نازل شد و باید بر علی نازل می شد و اعتقاد به تحریف قرآنشان و …. من در خود احساس نمیکردم که تمام این اتهامات درست باشد و یا باعث تکفیر شیعه شود .
بالاخره وقتی به انقلاب اسلامی ایران که شیعه بودند نگاه می کردم و با برخی از سخنان وهابیون مثل خطرناکتر بودن ایران از اسرائیل و … قبول نمیکردم . لذا به کتابهای مهم تاریخی و حدیثی مراجعه کردم و پس از مطالعه و رویت احادیثی همچون “ثقلین و آیه تطهیر و من کنت مولاه فهذا علی مولاه و امثالهم در کتب معتبر اهل سنت دیگر هیچ شکی در خود نمیدیدم که قاطع ترین برهان و دلیل و … انسان را حکم به وجوب تبعیت اهل بیت رسول الله می کند

– عالم جلیل محقق ، مولف سید ادریس حسینی ” از عالمان مغرب ”
از جملات معروف استاد ادریس حسینی که نام کتاب او هم شد : به تحقیق و یقینا امام حسین مرا شیعه نمود … من مذهب سنت تاریخی را ترک کردم و می گویم من سنی حقیقی هستم و هر شیعه پیرو اهل بیت سنی واقعی است چرا که برای سنت نبوی راهی نیست جز راه اهل بیت او و لا غیر پس آنان که راه اهل بیت علیهم السلام را قبول نکنند هرگز سنی شرعی و واقعی نیستند …
وقتی حکومت اسلامی ایران به پیروزی رسید این خود بزرگترین تحول در تجربه و نگاه من برای تغییر مذهب بود چرا که من عاشق امام خمینی قدس سره بودم و او را قدیس این قرن می دانستم و سخن شهید محمد باقر صدر را درباره او شنیدم که گفته بود : در امام ذوب شوید همانگونه که در اسلام ذوب شدید
… من کراهت دارم که بحث با عالمان سنی و مزاجم تحمل سخنان غیر منطقی و نادرست آنان را ندارد … اعتقادم بر این است که هر کس اراده دارد یک شیعه حقیقی باشد باید به صورت عملی کتاب اربعین حدیث امام خمینی رحمه الله علیه را بخواند …
در مغرب اگر چه شیعه به معنای خاصه اندک است اما به معنای عام ، مغرب استعداد فراوان در پذیرش مذهب تشیّع را دارد چرا که وجود سادات محترم ، محبت مردم به اهل بیت ” لاسیما علی ، فاطمه و حسین علیهم السلام ” و تأسیس دول مختلف شیعی در طول تاریخ در مغرب نشانگر ارادت قلبی مردمان این سرزمین به مذهب اهل بیت می باشد …

۱۱- بانوی جلیله سیده لیماء حماده ” از نویسندگان دیار دمشق “
از کتابهای زیبای ایشان می توان ( اخیرا اشرقت الروح ) را نام برد که نشانگر اعتقاد درونی این خانم به مذهب تشیّع و تحول خاص او می باشد …
باید بگویم که خداوند مرا هدایت کرد تا مذهب حق اهل بیت ، همان مذهب که به نام پیام آورش امام جعفر صادق علیه السلام شناخته میشود را بپذیرم تا فروع دین خود را از آنان بگیرم که به یقین در میان مذاهب اسلامی اهل مذاهب تشیّع می باشد …
به آنان که بر ضد مذهب تشیّع سخن می گویند و در اثبات چهار مذهب اهل تسنن مناقشه ای ندارند می گویم ” اختلاف احکامی که بین تشیّع و تسنن است مثلا صلات و … بیشتر از اختلاف حکمی حنفی با شافعی و یا با حنبلی و مالکی و کلّابین مذاهب اربعه نیست … در این اختلاف احکام می گویم : سبحان الله آیا شریعت اسلام ناقص است که هر کس چیزی می گوید ! آیا حلال محمد حلال نیست تا قیامت و حرام او حرام تا روز قیامت ، اگر چنین است پس چرا هر کس طریقی برای خود پیش گرفته و حکمی صادر می کند ؟؟!!!
یقینا همان مذهب اول که از حضرت محمد نشأت گرفته و سیره اهل بیت گرامی اوست صحیح است و دیگر مذاهب بعدا درست شدند و باید در صحت آنان تردید داشت … ”
در مطالعاتم بین کتب ضد تشیّع مثل ظهر الاسلام ، فجر الاسلام و … از آثار احمد امین و دیگران چیزی جز قبح و زشتی و دروغ نسبت به تشیّع ندیدم و مناقشه با آن کس که جهل دارد و صحبت می کند فایده ایی ندارد همان گونه که مولای ما امام علی علیه السلام فرموده : با جاهل بحث می کنم مرا شکست می دهد ولی با عالم مناقشه می نمایم و پیروز می شوم ” این حدیث بیانگر بسیاری از حالات آنان است ….
– المحامی المحقق عبد المنعم حسن ” از نویسندگان سودان ”

{ برداشت کوتاه از مناظره اعتقادی ایشان } از سخنان معروف او که نام کتابش شد : به نور فاطمه هدایت شدم … در پاسخ به شبهه کثرت اهل سنّت ۹۰ % و قلّت تشیّع ۱۰% اولا درصد کم بودن تشیّع طبق آمار شما درست نیست و ثانیا کثرت و قلّت دلیل بر صحت و عدم صحت مذهب نیست همانطور که قرآن می فرماید ” و لکن اکثرهم للحق کارهون ”
در پاسخ به شبهات بدون دلیل بر ضد تشیّع : این سخنان شما درست نیست چرا که قرآن ما را الزام می کند که با دلیل و برهان سخن بگوئیم و من هم از یاران دلیل هستم و با دلیل هم ثابت میکنم که طریق مستقیم همان مذهب اهل بیت علیهم السلام است و لاغیر …
در پاسخ به قضایای خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها با ابوبکر : اولا بر اساس صحیح بخاری و دیگر کتب معتبر اهل سنت حقانیت حضرت فاطمه در منازعات ایشان با ابوبکر مشخص است و ثانیا قرآن با آیات تطهیر سوره انسان و اطعام فقیر و مسکین و اسیر و ثالثا احادیث نبوی در شأن و منزلت دخترشان و دیگر اهل بیت که به کثرت در کتب اهل تسنّن مشاهده می شود ، تمام این مطالب دلیل بر پیروی از مذهب اهل بیت است … در پاسخ به امر خلافت بعد از رسول الله : امر مهم پس از رحلت رسول الله رهبری امت و جانشینی پیامبر است که اگر به جای مراجعه به عمل برخی از صحابه که نادرست بوده به نص حقایق و کلام خدا و رسولش رجوع کنیم تردیدی نمی ماند که حضرت علی خلیفه بلافصل رسول اکرم می باشد ….

۱۳- شیخ خلیل هاشم ” از محققین لبنان “
من از محله هایی از لبنان بودم که اکثر مردم با تعصب از مذاهب اهل سنت هستند نه تنها از مذهب تشیّع اطلاعاتی ندارند بلکه به مذهب سنّت خود نیز جاهل هستند …
بحث با آنان فایده ایی ندارد و باعث تهمت خروج از دین می شود . در جریانی به مردی برخوردم که شیعه شده بود از او دلیل خواستم گفت اولا جریان خندق و مبارزه امام علی با عمر بن عبدودّ و حدیث رسول الله درباره علی را شنیدم که فرمود تمام ایمان و تمام کفر در مقابل همدیگر ایستاده اند و شکست عمرو …. در قلبم با شنیدن این مطالب احساس محبت ویژه ایی نسبت به امام علی علیه السلام پیدا کردم بالاخره برای اینکه حق برایم روشن شود شروع کردم به بحث حول مذاهب لذا دو مدرسه را انتخاب کردم و چند استاد . گروهی اهل سنت و گروهی از تشیّع . سخنان هر یک را به دیگری تحویل می دادم . محور بحث ها ” قرابت ابوبکر به رسول الله ! ، حدیث غدیر و ولایت علی علیه السلام شجاعت خاص امام علی ، خوابیدن امام به جای رسول الله و فدا کردن جانش برای پیامبر و مصاحبت ابوبکر با نبی خدا و ترس او از کفار ، آیه ولایت و وجوب خلافت علی ، آیه تطهیر و شبهه ورود آن برای زنان پیامبر و … نتیجه این شد که تمام شبهات را اساتید شیعه پاسخ دادند و در بسیاری از مراجعات به عالمان سنی پس از بحث طولانی آنها هم اعتراف به حقانیت امام علی و اهل بیت می کردند .
بالاخره در تاریخ ۱۲/۵/۱۹۸۹ میلادی مستبصر شده و اظهار تشیّع کردم و مذهب اهل ببیت را پذیرفتم .
جناب دکتر عصام عماد ” از نویسندگان یمن ، صنعا “
{ ایشان زمانی از عالمان سلفی وهابی و از شاگردان رتبه اول بن باز سعودی بود و حتی قصد نگارش کتاب ضد شیعی را نیز داشت ، الحمد لله به خواست الهی مذهب تشیّع را انتخاب کرد و کتاب زیبای ( سفر از وهابیت به مذهب امامیه اثنی عشریه ) از آثار روشنگر و هدایت کننده اوست }
از اسباب تشیّع او
الف ) مطالعه دقیق کتب معتبر اهل سنت همچون صحاح ستّه و موشکافی دقیق احادیث آن و برخوردن به فضائل بلاشک و بی مثال و بدیل امام علی علیه السلام و دیگر اهل بیت در این کتابها ..
ب ) مشاهده عدم حقیقت در راه وهابیت و اختلافات عظیم این فرقه ضّاله با دیگر مذاهب سنّی و شیعه
ج ) کشف حقایق گوناگون مانند توحید و نبوت ، احکام و شریعت ، اهداف و آرمانها ، منابع و کتب ، امامت و منشأ و سرچشمه اسلام و … در مذهب شیعه اثنی عشر و نبودن این حقایق درمذاهب دیگر
ه ) پشت سر گذاشتن جهل و نادانی و تعصّب کورکورانه نسبت به وهابیت و اهل سنّت
و ) رسیدن به معانی صحیح در اصطلاحات قرآنی ، اسلامی و نبوی از ابتدای تاریخ اسلام و جریان صحابه تا به امروز در مکتب اهل بیت علیهم السلام بدون ممزوجیت حق و باطل و … (۱)
______________
۱- برای مطالعه دقیق و کامل سخنان این بزرگان که راه حقیقت ” تشیّع ” را انتخاب کردند به کتابهای خاصه بسیاری از آنان در چگونگی تحول و استبصار و یا به کتاب شریف المتحولون نوشته شیخ هشام آل قطیط مراجعه کنید تا به مصاحبه با بیش از ۲۰۰ تن از مستبصرین برخورد نمائید به امید ترجمه فارسی کتاب المتحولون

به حول و قوه الهی تایپیک کلام مستبصرین به پایان رسید و السلام علی من اتبع الهدی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube