DSC06725خانم صدیقه الفرقان

دکترای فیزیولوژی در آمریکا

به نام خدا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، مسلمانان در آمریکا تحت فشار بسیار زیادی هستند، در آمریکا فقط یک اسمی از آزادی وجود دارد که بیشتر برای ظاهرسازی است. از زمان قدیم لابی های صهیونیستی همیشه سعی بر آن داشتند چهره ای منفوراز مسلمانان القا کنند ، مخصوصا بعد از حادثه ۱۱سپتامبر این فشارها تشدید شد؛ البته با گذشت زمان مردم پی به ماهیت اصلی این سخنان برده اند.

در مورد حجاب همه نوع عکس العملی در آمریکا وجود دارد؛عده بسیاری با کنجکاوی به حجاب زنان مسلمان نگاه می کنند والبته اذیت و آزار به نسبت کم است همچنین بحث اصلی در آنجا کنجکاوی زیاد مردم نسبت به این حجاب و دلایل آن است.

بنده در یک خانواده کاتولیک به دنیا آمده و بزرگ شدم؛ به عنوان یک مسیحی مطالعات مذهبی بسیاری داشتم تا اینکه برادرم مسلمان شد و من سؤالاتم را از ایشان در مورد دین اسلام شروع کردم، ایشان آیاتی که در مورد حضرت مسیح ، حضرت موسی و حجاب بود را برایم گفت. این آیات بسیار جالب و جدید بودند؛ تحت تاثیر برادرم مسلمان شدم و پدر و مادرم که بنده را در یک محیط باز پرورش داده بودند مخالفتی با این قضیه نکردند و من توانستم به راحتی به مطالعاتم در مورد اسلام  را ادامه بدهم.

در دانشگاه اساتید و دانشجویان باحجابم مشکلی نداشتند ولی با این حال به خاطر حجابم ازادامه ی ترم تحصیلی محروم شدم. گفتند از ترم بعد می توانی با حجاب وارد دانشگاه شوی و خیلی راحت آن  ترمی را که من با پوشش و حجاب وارد کلاس و دانشگاه شده بودم را برایم محسوب نکردند.

زمانی که برادرم در مورد اسلام با من صحبت می کرد، حرفی از شیعه و سنی نزد و فقط دین را به صورت واحد و ب نام اسلام به من معرفی نمود و من بعد از ورود به دانشگاه با تشیع و امام علی(علیه السلام) و شخصیت ایشان آشنا گشتم و خود را شیعه یافتم. و پس از اینکه من شیعه شدم خیلی از دوستان اهل سنتم ارتباطشان را با من قطع کردند و این به دلیل ناآگاهی  دوستانم از مکتب تشیع است، ولی من هنوز با آنها احساس دوستی دارم و تفاوتی بین خودم به عنوان شیعه با دوستان اهل سنتم نمی دانم، به غیر از بعضی مباحث مربوط به خلافت بعد از پیامبر و مباحث حکومتی که به نظرم نکات و مسائل مهم تر از اینها هم هستند.

۱۸ سال است من به ایران آمده ام ، امروز بنده مدرس زبان انگلیسی به روش اسلامی هستم البته با در نظر گرفتن ارزش های اسلامی؛ درسم را با صلوات شروع کرده و به پایان می رسانم و در خلال درس هم از ارزشهای اسلامی می گویم و به نظرم این یک خلاء در جهان اسلام است که به جای آموزش زبان با توجه به ارزشهای اسلامی، می آییم اندیشه های غربی را مدنظر می گیریم و آموزش می دهیم.

با وجودی که علاقه ای ندارم در مورد مسائل خانوادگی ام به دلایل امنیتی سخن بگویم ولی به صورت اجمالی می گویم که ؛ یکی از پسران بنده را به خاطر فعالیت های اسلامی و ضد صهیونیستی در آمریکا شهید کردند و یکی دیگر از فرزندانم در حال حاضر در زندان آمریکا به سر می برد و سایر اعضای خانواده ام که با من رابطه دارند همگی تحت فشار و پیگرداند و اوضاع بدی را در آنجا به سر می برند. و خود بنده نیز فعلا نمی توانم به آمریکا برگردم چرا که به خاطر فعالیت های ضد صهیونیستی ام امکان بازداشتم وجود دارد.

اسلام برای بنده برای روزهای اول نامأنوس و سخت بود ولی چون در من میل رسیدن به قله وجود داشت بنده سعی و تلاش فراوانی کردم و توانستم به رشد برسم و این را بگویم که قبل از اسلام مطالعاتی در مورد یهودیت کردم و سپس با زرتشت آشنا شدم و به واسطه آن با ایران هم آشنایی پیدا کردم وبه ایران آمدم و این آغاز کنجکاوی بیشتر بنده نسبت به اسلام و خدا شد.

در آمریکا تبلیغات بسیاری علیه مسلمانان ایجاد می شود و می گویند که مسلمانان به حضرت مریم و حضرت عیسی توهین می کنند ولی وقتی خودم آیات مربوط به حضرت مریم و عیسی خواندم و عکس شنیده های سابقم را شنیدم برایم جالب بود که بیشتر نسبت به شنیده های سابقم که اکثراً دروغ بودند در اسلام تحقیقات کنم تا بتوانم با فهم بیشتری به خودم و اطرافیانم پاسخ بگویم.

وقتی من شیعه شده و با حضرت علی (علیه السلام) آشنا شدم، با مطالعه زندگی و خصایص ایشان به این نتیجه رسیدم که انتخاب علی(علیه السلام) در واقع انتخاب خدا بوده است و به ایشان به عنوان یک انتخاب شده الهی یا همان ولی که مسلمانان می گویند ایمان آوردم.

خیلی از مفاهیمی که در انجیل هست به قرآن نزدیک است، به عنوان مثال در انجیل دعاها و سخنانی شبیه سوره حمد وجود دارد ولی یکی از تفاوت های موجود بین عبادات دو دین که بنده برایم جالب بود این است که عبادات دراسلام هم به صورت فردی و هم به صورت جمعی انجام می شود و هر جایی می توانی خدا را عبادت کنی؛ برخلاف مسیحیت که عبادت فقط به صورت جمعی است و اگر کسی به دعای کلیسا نرسد از دعا کردن محروم می شود ، جالب است که در اسلام هر کس در هر جایی که باشد می تواند خدا را عبادت کند و منحصر به مسجد نیست.

گزارشگر : سعید علی بیگی

۱ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • با سلام
    بنده علاقه مندم از کلاسهای زبان سرکار خان الفرقان استفاده کنم لطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube