IMG_4503به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، اطلاعاتی در مورد خود و کشورشان برای آشنایی بیشتر مخاطبین ارائه کنید؟

-دین رسمی تایلند بودایی است. در خانواده ی ما به غیر از من و پدر و مادرم همه ی اعضای خانواده، عمه و خاله و … بودایی هستند.  احکام دین شیعه در کشور ما وجود ندارد. زمانی که پدرم مسلمان شد بیشتر به خاطر علاقه به عاشورا و امام حسین بود. در تایلند نماز عید قربان و فطر و نیز مراسم عاشورا برگزار می شود.

آیا کتابهای اسلامی هم به زبان تایلندی ترجمه شده است تا راهنمایی برای مردم باشد؟

در ابتدا فقط قرآن را داشتیم ولی بعد از انقلاب اسلامی ۴۵۰ عنوان کتاب ترجمه شد. از جمله آثار شهید مطهری، آیت الله مصباح و آیت الله سبحانی و کتابهای صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و غیره.

 شما ۱۶ سال است در ایران زندگی می کنید، تجربه زندگی درایران را چطور می بینید؟

من از زندگی ساده ی طلبگی راضی هستم و آن را بهتر از زندگی ثروتمندانه می دانم ما با ماهی ۳۲۰ هزار تومان زندگیمان را می گذرانیم، زندگی ما در اینجا راحت تر است در اینجا بچه ها مسائل دینی را راحت تر یاد می گیرند.

برنامه شما برای آینده تبلیغ اسلام چیست؟

بعد از فارغ التحصیلی بر می گردم به تایلند و اگر بتوانم یک آکادمی اسلامی تاسیس می کنم تا به کارهای پژوهشی اسلامی بپردازیم.

اگر خاطره ای از دوران تبلیغتان دارید، بفرمایید؟

دختر رئیس یکی از دانشکده های تایلند به اسلام گرایش پیدا کرده بود از من خواست کمکش کنم برای خود اسمی انتخاب کند، من اسم های زینب، خدیجه و فاطمه را پیشنهاد دادم و او فاطمه را قبول کرد، بعد قرآن را به ایشان یاد دادم، قبل از مسلمان شدن خیلی پر رو بود گفت مسلمان شدم که حجاب بپوشم. بر روی اتاق خود در خوابگاه عکس های امام خمینی را زده بود، سوال کردم این کیست؟ گفت نمی دانم ولی خیلی دوستش دارم.

نظرتان در مورد وقایع کشور برمه (میانمار) که در همسایگی شما قرار دارد چیست؟

این مسئله کاملا سیاسی است و بعد از سفر خانم کلینتون به این کشور شروع  به کشتار مسلمانان کردند.

وضعیت شیعیان تایلند چطور است؟

الحمدلله در تایلند دولت کاری به مذهب ما ندارد، اما در این امر آزاد هستیم.

وضعیت تبلیغ اسلام در تایلند و دیگر کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیا را چطور می بینید؟

متاسفانه تبلیغ در تایلند خیلی تاثیرگذار نیست. ولی کتابهایی مثل حقوق زن در اسلام با استقبال جامعه ی دانشگاهی و قشر تحصیل کرده مواجه شده است. در کل تاثیر اسلام در بین افراد تحصیل کرده بیشتر است و این به این خاطر است که بیش از عموم مردم آگاهی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube