به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، مراسم جشن میلاد با سعادت اولین پیشوای شیعیان مولای متقیان امیر مومنان علی(ع)  ـ شنبه ۱۲ اردیبهشت ـ در مراکز و مساجد مختلف انگلیس برگزار شد.

مرکز اسلامی انگلیس در لندن شاهد حضور باشکوه شیعیانی از ملیت‌های مختلف بود که برای ابراز ارادت خویش به اسوه تقوی و پرهیزگاری گرد هم آمده بودند.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و پس از آن با اجرای قطعاتی از اشعار و سروده‌های شاعران در وصف صفات و کمالات علی(ع) ادامه یافت.

همچنین نماهنگ‌هایی نیز متناسب با فضای روحانی و معنوی مراسم پخش شد که موجب نشاط و انبساط خاطر حضار در جشن ولادت مقتدای‌شان گردید.

پس از آن «ابو یاسین» از قاریان قرآن و مداحان اهل بیت(ع)، اشعاری را به زبان عربی اجرا کرد که تشویق ویژه حضار را در پی داشت.

در ادامه، معاون پژوهشی مرکز اسلامی انگلیس، سخنران ویژه این مراسم با استناد به آیات قرآن کریم به لزوم اطاعت از ولایت حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: مطابق آیات قرآن هر کس از علی(ع) اطاعت کند از حزب الله خواهد بود.

حجت‌الاسلام «محمدسعید بهمن‌پور» افزود: طبق فرمایشات قرآن کریم، اطاعت از خداوند و پیامبر(ص) شرط مسلمانی است، اما قرار گرفتن در صف حزب الله علاوه بر این دو، اطاعت از مولا علی(ع) را نیز می‌طلبد.

وی با اشاره به ماجرای دیدار ابن عباس با اباذر در کنار چاه زمزم در مکه اظهار داشت: اباذر به ابن عباس می‌گوید با دو چشم خود دیدم و با دو گوش خود شنیدم و کور و کر شوم اگر دروغ گویم که “روزی در مسجد با حضور پیامبر(ص) و علی(ع) شاهد بودم که سائلی وارد مسجد شد و درخواست کمک کرد، اما هیج کس توان کمک نداشت به جز علی(ع) که در حین نماز انگشتری گران قیمت خود را به سائل بخشید. آنگاه شاهد بودم که پیامبر(ص) با دیدن این صحنه به وجد آمد و رو به سوی خداوند فرمود خدایا تو دعای پیامبرت موسی(ع) را برای وزارت و همراهی برادرش هارون اجابت کردی، پس از تو می‌خواهم که فردی را از خاندان من نیز جانشین و همراه من قرار دهی. در همین زمان شاهد بودم که آیات «قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِی صَدْرِی؛ وَیَسِّرْ لِی أَمْرِی؛ وَاحْلُلْ عُقْدَهً مِّن لِّسَانِی؛ یَفْقَهُوا قَوْلِی؛ وَاجْعَل لِّی وَزِیراً مِّنْ أَهْلِی؛ هَارُونَ أَخِی…» از سوی خداوند نازل شد. به خدا که علی(ع) جانشین بر حق پیامبر(ص) است.”

معاون پژوهشی مرکز اسلامی انگلیس در بیان مفهوم کلمه ولایت تصریح کرد: ولایت معانی متفاوتی دارد که با محبت متفاوت است. یک معنای ولایت دوستی است و معنای دیگر آن صاحب امر بودن است که مختص خداوند است و معنای دیگر ولایت که مورد نظر ماست؛ اطاعت است. بر این اساس اگر کسی از علی(ع) اطاعت کرد و سنت پیامبر(ص) را از علی(ع) گرفت و قرآن را از علی(ع) فرا گرفت، در ولایت و اطاعت قرار دارد.

مولودی خوانی مداحان اهل بیت(ع) برنامه بعدی این مراسم بود که پس از آن با پذیرایی و اقامه نماز جماعت به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube