به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار،  «شیخ عبدالقادر علی موایا» (Sheik Dr. Abdul Kadhir Ali Muwaya Nkwanga Ali) مدیر مؤسسه اهل‌بیت(ع) اوگاندا  پس از خروج از مراسم قرائت دعای کمیل هدف گروهی مسلح و ناشناس قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مسلحان تکفیری این شخصیت مهم ــ که به “ببر توسعه اوگاندا” معروف بود ــ را در منطقه “مایوغی -ایغانغا” هدف گلوله های کینه خود قرار دادند.

شیخ عبدالقادر دو سال پیش و در دیدار با رایزنی فرهنگی کشورمان در اوگاندا گفته بود: من آرزو دارم رهبر معظم انقلاب را دیدار نمایم اما این توفیق را ندارم و از همین جا از شما تقاضا دارم که سلام مرا به ایشان برسانید.

وی گفته بود: من مجذوب شخصیت امام خمینی(ره) بوده و هستم و برخی از کتب ایشان مثل “کتاب جهاد اکبر (مبارزه با نفس)” را برای مردم اوگاندا به زبان لوگاندا ترجمه نمودم.

گفتنی است شیخ عبدالقادر از کشور کنیا دکترا دارد و بیش از هفتاد مسجد، مدرسه و مرکز دینی برای شیعیان اوگاندا بنا نموده است.

«دکتر عمار بونگو» فرزند شهید عبدالقادر نیز استاندار منطقه بونیا و نماینده رئیس جمهور در امور شرق آفریقا و اولین شیعه‌ای است که در شرق آفریقا پست بالای دولتی دارد.

منبع: ابنا

استبصار estebsar.ir

۲ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube