نمایش صوتی «فراتر از فریاد» داستان زندگی مالکوم ایکس

کتاب صوتی فراتر از فریاد مالکوم ایکسبه گزارش بنیاد بین المللی استبصار، مالکوم لیتل ملقب به مالکوم ایکس در ۱۹ می ۱۹۲۵ در ایالت اوهامای آمریکا بدنیا آمد. “مالکوم ایکس” فعال حقوق بشر و رهبر مسلمانان سیاه پوست آمریکا بود‌.

مالکوم ایکس در کودکی بدلیل ترور پدرش که او نیز مدافع حقوق سیاه پوستان بود یتیم شد، چندی بعد مادرش را به اتهام بیماری روانی از او جدا کردند، مالکوم در جوانی بدلیل بزهکاری به زندان می افتد، او در آنجا به عضویت گروه ملت مسلمان در می آید و پس از آزادی طی سفر حج، نام اسلامی “الحاج مالک الشباز” را برخود مینهد.

مالکوم پس از سفر حج درصدد ایجاد تشکیلاتی گسترده برآمد تا مسلمانان جهان را با نژادهای گوناگون به همدلی و ظلم ستیزی فراخواند. تبلیغات او باعث شد طی سالها افراد زیادی به دین اسلام دعوت شوند که از آن جمله “محمد علی کلی” قهرمان بوکس دنیا بود . مالکوم ایکس در آستانه راه بود تا اینکه در ۲۱ فوریه ۱۹۶۵ در ۳۹ سالگی هنگامی که در یکی از سالن‌های اجتماعات منهتن نیویورک مشغول سخنرانی بود طی ۱۵ ضربه گلوله سه فرد مسلح، که او را از فاصلهٔ کم مورد هدف قرار دادند به شهادت رسید.
مقام معظم رهبری در ابتدای سخنان خود در کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در سال ۱۳۹۵ به سالروز ترور مالکوم ایکس رهبر فقید مسلمانان سیاه پوست آمریکا اشاره کردند و با به کار بردن واژه «شهادت» جایگاه او را یادآور شدند.

نمایش صوتی فراتر از فریاد داستان زندگی #مالکوم_ایکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube