دکتر سید علی اصغر موسوی لاری

به گزارش بنیاد بین المللی استبصار، سید علی اصغر موسوی لاری فرزند آیت الله موسوی لاری در مراسم نکوداشت آیت الله موسوی لاری در همایش بیدارگران چهار، ضمن تشکر از دست اندر کاران، سخنرانان، و حاضران گفت: «شاید برخی بگویند با وجود حوادث اخیر جامعه ما، چه جایی برای چنین همایش هایی است؟ از زبان خود ایشان پاسخ را عرض میکنم. اتفاقا از دید ایشان همین بحران دین گریزی و دین ستیزی در جامعه به خاطر این است که تمام تقصیر را گردن بیگانگان انداخته و با خاموش کردن صدای وجدان به نقد خویش نپرداختیم. ایشان می فرمود متاسفانه در حوزه کارهاهی موازی زیادی میشود که خدا میداند چقدر از استعدادهای حوزه را از بین میبرد. در حالیکه ما در سه ضلع آموزش و پژوهش و تبلیغ کمبود نیرو داریم و نیازمند خون تازه هستیم.»

حجت الاسلام موسوی لاری با اشاره به اینکه در عرصه بین الملل باید راه ورود به فطرت انسان ها را پیدا کرد گفت: نقطه پرگار تبلیغ مرحوم آیت الله موسوی لاری، توحید بود. ایشان تاسف میخورد که در این عصر ارتباطات، مردم بعضی کشورها هنوز ندای توحید به گوششان نرسیده است و حتی نام پیامبر (ص) را نیز نشنیده اند.

ایشان نقش مکارم اخلاق را در تبلیغ محوری میدانست و در عین حال میفرمود مکتب ما فقط بر عاطفه و احساس استوار نیست. بلکه بر مبنای عقلانیت است و چون با فطرت سازگار است مکتب خشک و بی روحی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube