به گزارش بنیاد بین المللی استبصار، آیت الله مکارم شیرازی در پیامی به همایش بیدارگران ۴ که در نکوداشت آیت الله سید مجتبی موسوی لاری در قم برگزار شد.

پیام حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (دامت برکاته)

به چهارمین همایش تجلیل از گسترش دهندگان مذهب تشیع بیدارگران

یادمان مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی موسوی لاری

بسم الله الرحمن الرحیم و السلام و الصلاه على نبینا محمد و آله الطاهرین

قبل از هر چیز از برگزار کنندگان این همایش تشکر میکنم همایشی که به تحلیل از گسترش دهندگان مذهب حقه تشیع می پردازد.

قال الرضا علیه السلام: «رحم الله عبداً أحیا أمرنا» فقلت له: وکیف یُحْیِی أَمْرَکُمْ؟ قَالَ: «یَتَعْلَمُ عُلُومَنَا وَیُعَلِّمْهَا النَّاسَ، فَإِنَّ النَّاسِ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا»

بر اساس روایتی از امام رضا علیه السلام آن حضرت برای کسانی که امر اهل بیت علیهم السلام را زنده نگاه دارند درخواست رحمت الهی کرده و در پاسخ سوال کننده از اینکه زنده نگاه داشتن امر شما چگونه است؟ می فرماید: فراگیری علوم ما و آموختن این علوم به مردم، زنده نگاه داشتن امر ماست زیرا اگر مردم زیبایی ها و محاسن سخنان ما را دریابند همانا از ما پیروی خواهند کرد.

بی تردید نکوداشت و تجلیل از کسانی که در نشر و گسترش مذهب تشیع و احیا و معرفی معارف اهل بیت علیهم السلام فعالیت می کنند نیز مصداق احیای امر اهل بیت علیهم السلام و کاری شایسته و سودمند است. شجره مبارکه عالمان و مروجان مکتب اهل بیت که در طی قرن ها از عقاید شیعه دفاع کرده و در گسترش معارف و علوم اهل بیت کوشیده اند، به حق بیدارگران جوامع انسانی نام گرفته اند که با تلاش های ایشان، مردم با کلام اهل بیت علیهم السلام آشنا شده و به آن گرویده اند. امیدواریم همایش مذکور که به همین هدف برپا شده است در رسیدن به اهداف خویش مرهون توفیق الهی گردد. مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی موسوی لاری شیرازی که عالمی متواضع و بی اعتنا به شهرت بود از فعالین پرتلاش این عرصه به شمار می آمد و به وظیفه خویش در قبال ترویج و ابلاغ پیام مکتب اهل بیت علیهم السلام در داخل و خارج کشور با تالیف و ترجمه و ارسال کتاب های سودمند، اهتمام داشت خداوند درجات این روحانی خدوم را متعالی و به همه تلاشگران در این عرضه خصوصا برگزار کنندگان این

همایش توفیق عنایت فرماید.

قم – ناصر مکارم شیرازی

۲۳/۹/۱۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube