98c332fd1d2365f5a06db42224486a2d_XLبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی استبصار، طبق گزارشی در نشریه آلمانی اشپپیگل در سال های اخیر بر تعداد آلمانی هایی که به دین اسلام گرویده اند، افزوده شده است. این گزارش اشپیگل بر اساس تحقیقی است که توسط “مرکز آرشیو اسلامی آلمان” انجام گرفته است.

این تحقیق، که به هزینه وزارت کشور آلمان انجام شده، نشان می دهد که از ژوئیه ۲۰۰۴تا ژوئن۲۰۰۵، بالغ بر چهار هزار نفر در آلمان مسلمان شده اند. این آمار بیانگر این نکته است که تعداد آلمانی هایی که مسلمان شده اند به نسبت سالهای قبل ۴برابر شده است.

“سلیم عبدالله”، از مسئولان مرکز آرشیو اسلامی آلمان، در گفتگو با اشپیگل آنلاین گفته است: “سابقا بیشتر زنانی که می خواستند با مردان مسلمان ازدواج کنند، مسلمان می شدند اما در سالهای اخیر دلایل گوناگونی برای مسلمان شدن آلمانی ها وجود دارد.”

“محمد هرزوگ”، امام جماعت مسجد برلین، در این ارتباط می گوید: “تعداد زیادی از کسانی که به تازگی مسلمان شده اند، مسیحیان معتقدی بوده اند که در مورد دین خود دچار تردید شده اند.”

“زهرا”، از زنان آلمانی است که ۴ سال قبل مسلمان شده است. نام قبلی او ” اوریکه ” بوده است . همسر او از مسلمانان ترکیه است و دختری ۲ ساله دارد. روپوش بلندی بر تن دارد و روسری که تمام موهایش را پوشانده است.

او، که می خواهد دخترش را طبق قوانین اسلام بزرگ کند، از علت روی آوردنش به اسلام می گوید: “ازدواج با همسرم برای من امکانی شد تا دین اسلام را بشناسم. در ابتدا من برای ازدواج با او در مورد مسلمان شدن، فکر کردم، اما بعد توانستم اسلام را کشف کنم. حالا اگر از من بپرسند چرا همسرت را دوست داری می گویم برای اینکه امکانی شد تا من به اسلام برسم.”

زهرا در ادامه می گوید: “آنچه در اسلام مهم است برابری حقوق زن و مرد است. بر خلاف همه تبلیغاتی که بر علیه اسلام در این مورد می شود، زنان در اسلام از حق کامل برخوردارند.”

در نزدیکی یک مرکز اسلامی در غرب شهر کلن می توان از لهجه مردی که تسبیح در دست دارد، دریافت که او آلمانی است. سنش را نمی گوید اما می توان حدس زد که حدود ۴۰ تا ۴۵ سال دارد. نام “علی” را برای خود انتخاب کرده است. با خرسندی از گرایشش به اسلام می گوید: “من سال قبل مسلمان شدم. حالا در اینجا سعی می کنم نماز را به زبان عربی بدون غلط بخوانم. من در مورد اسلام مطالعه کردم. پیش از این احساس می کردم چیزی در زندگی من کم است و حالا آنرا پیدا کرده ام. احساس آرامش می کنم. از دستورات اسلام پیروی می کنم. هیچکدام آنها به نظرم دست و پا گیر نیستند. خانواده من مسیحی معتقدی هستنند و از مسلمان شدن من راضی نیستند. پیش از اسلام من دین یهود و بودایی را هم مطالعه کردم .حالا احساس می کنم که مهاجرین مسلمان را بهتر می فهمم و می توانم با آنها ارتباط برقرار کنم.”

جنبش زنان در آلمان

در مورد مسلمان شدن زنان آلمانی گروهی از هموطنان آنها نظر مخالف دارند.

“رناته ویـتکه”، مردم شناس و از کسانی است که از حضور معلمین زن با روسری در کلاس های درس به عنوان امری شخصی دفاع می کند اما روی آوردن زنان آلمانی به اسلام را درک نمی کند.

او می گوید: “برای من دشوار است که فکر کنم بعد از همه سالها مبارزات زنان در اروپا برای برابری حقوقشان حالا کسی بیاید داوطلبانه حقوق خود را محدود کند و اجازه بدهد که برایش تصمیم بگیرند. من می دانم که زنان در کشورهای اسلامی با چه مشکلاتی روبرو هستند و چقدر تلاش می کنند تا دروضعیت خودشان تغییراتی ایجاد کنند. ما باید به عنوان زن با آنها همبستگی داشته باشیم و این به معنای این نیست که خودمان را در شرایط آنها قرار بدهیم.”

 

تاکنون آمار دقیقی در مورد نسبت جنسی آلمانی هایی که مسلمان شده اند، منتشر نشده است با این حال گفته می شود که تعداد زنان بیشتر است.

“مونیکا کوخ”، دوسال قبل به اسلام گرویده است. پوشش او اسلامی و” فاطمه” نام تازه اوست: “من سالها در کشورهای عربی زندگی کردم. در آنجا با مسلمانان آشنا شدم و محبت و گرمای آنها مرا با دینشان آشنا کرد و وقتی اسلام را شناختم چنان شیفته آن شدم که دیگر نتوانستم از آن جدا شوم. حالا من تلاش می کنم که به همه بگویم که اسلام واقعی چگونه است.”

سایت بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

InstagramTelegramBehanceEmailYoutube